Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس گروه علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه مصطفی ( ص ) گفت: با توجه به ظرفیت بالای این جایزه، در آینده نزدیک به عنوان نوبل جهان اسلام مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، حمیدرضا ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری دومین دوره جایزه مصطفی (ص) افزود: این جایزه دارای یک شورای سیاستگذاری متشکل از دانشگاه ها و نهادهای معتبر جهان اسلام است بنابراین یک فعالیت بین المللی است و اینطور نیست که فقط ایران در انتخاب برگزیده ها نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*** حضور داور عربستانی در دومین دوره جایزه مصطفی(ص)
وی اظهار کرد: آثاری که به دبیرخانه این جایزه ارسال می شود، در سطح جهانی مورد مطالعه قرار می گیرد و از تمامی تجارب جهان اسلام استفاده می شود.
ربیعی ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های جهان اسلام در بخش داوری، حتی یک داور از عربستان در کمیته بین المللی این جایزه حضور دارد که یکی از دانشمندان برجسته در زمینه مخابرات بی سیم است.
رییس گروه علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: بنابراین از تمام ظرفیت ها استفاده می شود تا سطح جایزه ارتقاء یابد تا حدی که در شان نامش باشد.
وی گفت: از میان 363 موسسه بین المللی که فراخوان برای آنها ارسال شد، چهار موسسه و از میان هزار و 622 دانشمندی که فراخوان برای آنها ارسال شد 65 مورد مربوط به کشور عربستان بوده است.
ربیعی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع، زمانی که سیاست های کلی جایزه تعیین می شود، برای بررسی بیشتر به یک سری کمیته های تخصصی ارسال می شود که دانشمندان داخلی و خارجی برجسته ای حضور دارند ؛ علاوه بر این مشاوران بین المللی مطرحی نیز در خصوص آثار نظر می دهند تا در نهایت بهترین اثر برگزیده شود.
وی افزود: امسال آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شد که بعد از انجام داوری ها دو اثر از ایران و ترکیه در بخش علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب شدند.
مراسم اعطای جایزه مصطفی ( ص) به برگزیدگان 12آذرماه در تالار وحدت برگزار می شود.
جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.
بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است. علمی 9014**
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور* انتشار: محتشمی پور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم

ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

لواندوفسکی: آنچلوتی مربی فوق‌العاده باتجربه‌ای است

 

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی