Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذرماه امسال دانشگاه‌های مختلف میزبان جشنواره‌های بزرگ دانشجویی هستند.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- مسعود کیخا: سی و دومین دوره​ جشنواره ملی قرآن و عترت، دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و هفتمین همایش ملی فداکاری دانشجویان ایران از جمله جشنواره‌های مهمی است که در ماه جاری برگزار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی و دومین دورهجشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت

مرحله پایانی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۸ دستگاه مختلف طی روزهای 7 و ۸ آذر ماه در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود و طی دو آیین اختتامیه، برگزیدگان در رشته‌های مختلف اعلام و جوایز خود را دریافت خواهند کرد. این جشنواره ملی با حضور هشت دستگاه دانشگاهی و نمایندگان آنها در حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور با حضور نفرات برتر جشنواره‌های قرآن و عترت داخلی دانشجویان شامل دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد شهر قدس؛ دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

جشنواره نشریات دانشجویی در آذر امسال به میزبانی واحد شهرقدس برگزار می‌شود. این جشنواره در پالایش و گزینش نشریات دانشجویی، هدف اصلی محک زدن توانمندی و قابلیت دانشجویان در امر نگارش و تحقیق در چارچوب های تخصصی و ایجاد فرصت همدلی توأم با رقابت سالم در میان دانشجویان جوان و پویای دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد در سه بخش آثار برتر، مقالات ویژه و بخش نشریات است که از 23 آبان با حضور یازده داور کار خود را آغاز کرده است. این بستر، فرصت مناسبی برای شناسایی و شکوفایی استعدادها و نخبگان به وجود بیاورد که می‌تواند به خوبی بستر گزینش نیروهای توانمند برای همکاری در مسیر آرمان های بلند جامعه دانشجویی را فراهم کند. جشنواره اکنون در مرحله داوری است و اختتامیه نهایی نیز با حضور حائزان رتبه های برتر در بخش های مختلف جشنواره آذر سال جاری برگزار خواهد شد.

همایش ملی فداکاری دانشجویان در دانشگاه تهران

هفتمین همایش ملی فداکاری دانشجویان ایران 21 آذر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در هفتمین همایش ملی فداکاری دانشجویان ایران 22 گروه دانشجویی و دانشجوی فعال در عرصه‌های مختلف دفاع از حریم اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی و کشور، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در سوانح، حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امورخیریه، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حفاظت از محیط‌زیست و تامین ارگان حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو قدردانی خواهد شد.

جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی

دومین مراسم معرفی دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با روز دانشجو(۱۶ آذر) برگزار می‌شود. برای دومین سال متوالی، دانشجویان نمونه این دانشگاه از ۷ گروه مختلف علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب و همزمان با مراسم روز ۱۶ آذر با حضور رییس هیات موسس و امنا و رییس دانشگاه تقدیر می‌شوند.

جشنواره ایتاپ شمال خوزستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

جشنواره ایتاپ شمال خوزستان 26 آذر ماه در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برای ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری و حمایت از ایده‌های برتر به منظور تولید ثروت از داشته‌های فکری، جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده) را با همکاری و حمایت پارک علم و فناوری استان خوزستان برگزار می‌کند. این جشنواره در سطح شمال خوزستان (شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، صفی آباد، شمس آباد، شهر امام(ره)، میان رود، سیاه منصور و سردشت) برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر

هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با هفته پژوهش و فناوری اواخر آذر امسال برگزار می‌شود. جزییات این جشنواره هنوز منتشر نشده است.

همایش ملی معارف قرآن در نهج البلاغه؛ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

همایش ملی معارف قرآن در نهج‌البلاغه در هفته آخر آذر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خبر داد. هدف از اجرای این همایش تشویق فرهیختگان حوزه و دانشگاه برای تحقیق و پژوهش در نهج‌البلاغه و تطبیق معارف قرآن و نهج‌البلاغه به منظور دستیابی به راهکارهای مفید برای زندگی اجتماعی عصر حاضر است. همایش ملی معارف قرآن در نهج البلاغه با هدف شناساندن معارف قرآن در ابعاد مختلف تدوین شده است که ابعاد آن شامل معارف اعتقادی قرآن در نهج البلاغه، معارف سیاسی و اجتماعی قرآن در نهج البلاغه، معارف اخلاقی قرآن در نهج البلاغه، مبانی و اصول اولویت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی مد نظر امام خامنه ای در قرآن و نهج البلاغه و معارف حقوقی قرآن در نهج البلاغه هست.

جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاه تهران؛ برای اولین بار

اولین دوره جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاه تهران ۴ تا ۸ آذر برگزار می‌شود. جشنواره‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و همچنین بین المللی در دانشگاه تهران برگزار شده است، اما جشنواره فرهنگ تاکنون برگزار نشده است و این اولین بار است که این جشنواره در سطح وسیع برگزار می‌شود. این جشنواره در سال‌های گذشته جشنواره‌های فرهنگی به صورت مجزا برگزار می‌شد، اما امسال این جشنواره‌ها جمع بندی شده و به صورت کلی برگزار خواهد شد.

برگزاری این جشنواره تصویر کلی و درستی از فرهنگ را در دانشگاه تهران به نمایش می‌گذارد که هدف اصلی از برگزاری این جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی، معرفی آثار برتر است که بخش عمده‌ای از این جشنواره مربوط به دانشجویان است. علاوه بر حضور دانشجویان اساتید و کارکنان نیز در این جشنواره مشارکت دارند که برگزاری آن باعث ترغیب دانشگاهیان در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود. شعار جشنواره ترویج فرهنگ دانشگاهی، اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی است.

این جشنواره در بخش کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری، پایاننامه‌های دانشجویی و معرفی مدیران و کارشناسان برتر برگزار خواهد شد.

مکران گنج بی کران در دانشگاه قم

اولین دوره جشنواره ملی "مکران گنج بی کران"به میزبانی دانشگاه قم و با حمایت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی عمران به عنوان حامیان و برگزارکنندگان 19 آذر برگزار می‌شود.

همایش ملی شرکت‌های دانش‌بنیان؛ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

همایش ملی شرکت‌های دانش‌بنیان از منظر حقوق و اقتصاد 9 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار می‌شود. همایش ملی شرکت های دانش‌بنیان از منظر حقوق و اقتصاد با موضوعات مختلفی چون آسیب‌شناسی شرکت‌های دانش‌بنیان، عوامل زمینه‌ساز تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان و ابعاد حقوقی این شرکت‌ها برگزار می‌شود.

کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام در تبریز

کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام 30 آذر در شهر تبریز برگزار می‌شود. کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز، دانشگاه شهیدمدنی و دانشگاه جامع علمی کاربردی، در نظر دارد با بهره گیری از تجارب گذشته، استادان دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان و نهادهای علمی پژوهشی، کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشور‌های جهان اسلام را در راستای انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی برگزار می‌شود.

صاحب‌نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاست‌گذاران و مدیران، سازمان‌های ذی‌ربط و متخصصان و علاقه‌مندان موضوع عمران‌، معماری و شهرسازی در این کنفرانس ضمن تبیین مفاهیم به تبادل اطلاعات و ارائه یافته‌های پژوهشی نوین می پردازند.

جدول زمانبندی جشنواره‌های آذر

عنوان

برگزار کننده

زمان/مکان

جشنواره ایتاپ شمال خوزستان

دانشگاه آزاد اسلامی

26 آذر- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی

آذر- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

جشنواره ملی قرآن و عترت

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

7 تا۸ آذر- حوزه هنری تهران

جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر

وزارت علوم تحقیقات وفناوری

هفته پژوهش

همایش ملی فداکاری دانشجویان

جهاد دانشگاهی

21 آذر- دانشگاه تهران

همایش ملی معارف قرآن در نهج البلاغه

دانشگاه آزاد اسلامی

هفته آخر آذر- دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

همایش ملی شرکت‌های دانش‌بنیان

دانشگاه آزاد اسلامی

9 آذر- دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

کنفرانس بین المللی کشاورزی

دانشگاه آزاد اسلامی

30 آبان تا 2 آذر- واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

جشنواره فرهنگ و هنر

دانشگاه تهران

4 تا 8 آذر- دانشگاه تهران

کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام

دانشگاه تبریز، دانشگاه شهیدمدنی و دانشگاه جامع علمی کاربردی

30 آذر- تبریز

جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی

16 آذر- دانشگاه آزاد اسلامی

جشنواره مکران گنج بی کران

دانشگاه قم، نیروی دریایی راهبردی ارتش، وزارت علوم

19 اذر- دانشگاه قم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: مشق مشاوره پیش از ورود به بازار کار/ فارغ‌التحصیلان واحد تهران شمال به مراجعان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند

محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاوردهای بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد