Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و مسئول سابق نهاد دانشگاه تهران گفت: زمانی که مسئول نهاد دانشگاه تهران شدم قرار بودم دو سال در این دانشگاه باشم، اما یازده سال به عنوان مسئول این نهاد فعالیت کردم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد دانشگاه تهران که امروز در این دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه محل تجمع هزاران نفر از نخبگان و اندیشمندان بزرگ و موثر است و بزرگترین و موثرترین دانشگاه جمهوری اسلامی است.

وی افزود: تولید علم، آموزش علم و ترویج علم در جامعه و نهادینه سازی فرهنگ نقش اصلی دانشگاه است که نقش کلیدی است و این نقش دانشگاه می‌تواند جامعه را به قله‌های تعالی خودش برساند. دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی دانشگاهی است که به ترسیم معمار کبیر انقلاب و رهبری که انسان ساز باشد و بتواند جامعه را به سعادت برساند. این نگاه در صورتی تحقق می‌یابد که همه فعالیت‌های دانشگاه با نگاه الهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌های مختلف در دانشگاه قابل تفکیک نیست، گفت: ماموریت‌های چهارگانه در دانشگاه قابل تفکیک نیست و باید همه فعالیت‌ها ذیل یکدیگر انجام شود اگر آموزش بتواند تزکیه و انسان پروری را داشته باشد کار بزرگ انجام می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یادآور شد: بهترین راه برای فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه رهنمودهای مقام معظم رهبری است من همواره سخنان رهبری را مطالعه می‌کنم، چون می‌دانم از طرف شخصی است که کارشناس‌ترین فرد در این مسیر است. وظایفی که رهبری برای مسئولان نهاد در دانشگاه‌ها ترسیم کرده اند مانند تعدیل علمی دین، کار فکری در دانشگاه ها، تبلیغ عملی دین این موارد همواره در دانشگاه تهران انجام شده و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته براساس این رهنمودهاست و معتقدم اگر غیر از این راهی را برویم سودی نصیب دانشگاه نخواهد شد.

حجت الاسلام کلانتری در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه تهران گفت: برگزاری اردوهای آموزشی، مسابقات، دوره‌های بصیرت افزایی، دوره‌های مهدویت، برگزاری بیش از صد دوره طرح دانش افزایی اساتید، راه اندازی دانشکده معارف اسلامی در دانشگاه تهران از جمله فعالیت‌های نهاد در سال‌های قبل بوده است.

وی ادامه داد: دانشکده معارف اسلامی در دانشگاه تهران با پیگیری‌های نهاد رهبری راه اندازی شد و در حال حاضر ظرفیت خوبی را پذیرش می‌کند. اگر کاری هم در دانشگاه اتفاق افتاده بر مبنای چارچوب معینی بوده و در آینده هم باید بر این اساس فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

کلانتری خاطرنشان کرد: همدلی و صمیمیت و برادری بین نهاد و مدیریت دانشگاه برقرار بوده من با اینکه قرار بود دو سال در دانشگاه تهران باشم، اما به یازده سال رسید معتقدم آن قدر مسائل فرهنگی و پژوهشی روی زمین مانده است که نمی‌شود به حاشیه‌ها پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی