Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه استان قزوین با بیان اینکه امدادرسانی جهادگران قزوین در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد گفت: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محرمعلی والدی معاون اجرایی سپاه استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسئولیتی که واگذار شد، با ۶ گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در دهستان قره‌بلاغ با اشاره به تعداد جمعیت و تلفات روستاهای تحت پوشش سپاه استان قزوین افزود: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ دارای ۲۷۳ خانوار هستند که ۲۰۳ خانواده در روستای قره‌بلاغ مالک و ۵۱ خانوار مستاجرند و جمعاً ۲۵۴ خانوار حضور فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰ خانوار در روستای بابااسکندر زندگی می‌کنند ابراز کرد: مجموع جمعیت این ۲ روستا به ۱۰۵۷ نفر می‌رسد که این آمار متغیر بوده و دلیل آن عدم حضور برخی از این خانواده‌ها در زمان زلزله و نبود آمار دقیق از سوی دهیاری است.

والدی گفت: این آمار در روزهای آتی به تغییر ۵ الی ۶ درصدی قطعی خواهد شد و در این بین ۱۷ نفر متوفی و ۷ نفر مصدوم وجود داشت که ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک نفر باقی مانده همسر دهیار است که در کما به سر می‌برد.

این مسوول درخصوص خسارات وارد شده به این دو روستا گفت: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

وی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مردمی گفت: تا این لحظه بیش از ۷۰ کامیون، تریلی و نیسان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و به خصوص مردم دهستان قره‌بلاغ اعزام شده‌اند.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: با توجه به مشکلاتی که در این روستا وجود داشت، هر ۲۰ خانوار به یک گروه تقسیم‌بندی شدند و برای هرکدام از این گروه‌ها یک سرگروه برای رسیدگی به امور مختلف در نظر گرفته شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: اقلام کمکی به این سرگروه‌ها جهت رسیدگی به مردم ارجاع می‌شود که این کار هم از اسراف و هم از عقب افتادگی کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند و همچنین مردم در چادرها اسکان پیدا کردند.

والدی افزود: در موضوع آب آشامیدنی و برق مردم این روستا دچار مشکلاتی بودند که در این راستا از استان درخواست کمک کردیم و  مشکلات مرتفع شدند.

مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در حادثه زلزله غرب کشور افزود: در اثنای این امدادرسانی‌ها، ۴ گروه امدادی و درمانی با ۲ دستگاه مینی‌بوس جهت راه اندازی درمانگاه سیار در منطقه مستقر شدند و در ادامه یک گروه ۱۶ نفره متشکل از متخصصین ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کردند.

والدی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده و توصیه ایشان به کمک‌رسانی سپاه در این مناطق گفت: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده ما در این مناطق حضور پیدا کردیم و مجدانه به مردم آسیب‌دیده امدادرسانی کردیم و هم‌اکنون مردم از این امدادرسانی‌های سپاه راضی و به این موضوع اذعان دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم

شهر دیزج دیز از توابع شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی است. بر اثر بارش شدید باران که در این شهر به وقوع پیوست، موجب باتلاقی شدن جاده ها و معابر شد؛ با توجه به صعب العبور بودن مسیر مشکل را دو چندان کرد. اما به همت مردم این شهر به حادثه دیدگانی که گرفتار در سیل بودند امداد رسانی شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • ببینید | آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در مناطق سیل‌ زده
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی