Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

با اتفاقاتی که طی چند سال اخیر در فدراسیون فوتبال رخ داده یا بهتر بگوییم با کارهایی که طی چند سال اخیر در فدراسیون فوتبال کشورمان انجام نشده، فوتبال و برخی از باشگاه‌ها بیشترین ضررها را متحمل شدند. در بعد داخلی متاسفانه طی چند سال اخیر مثل همه سال‌های گذشته، همچنان فوتبال کشورمان از حق طبیعی و مسلم خود محروم است و فدراسیون هنوز نتوانسته درباره حق پخش تلویزیونی به نتیجه‌ای برسد، با این وجود این فوتبال به حیات خود ادامه می‌دهد اما در بعد خارجی متاسفانه طی یکی دو سال اخیر، فوتبال از جمله مسائل سیاسی، بیشترین ضررها را متحمل شده است و برعکس شعار و تاکید مجامع بین‌المللی ورزشی درباره جدایی سیاست از ورزش، باز هم فوتبال کشورمان از این حیث دچار خسارات زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاهی کوتاهی مسوولان فدراسیون فوتبال و عدم پیگیری درست و منطقی برخی مشکلات ناشی از مسائل سیاسی، ضربات سنگینی را بر پیکره فوتبال وارد کرده است. در آخرین مورد عربستان سعودی با علم به مسائل و مشکلات مالی باشگاه‌ها و فوتبال کشورمان، با تکیه به مسائل سیاسی و در اقدامی کاملا غیرقانونی حق میزبانی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را از این باشگاه‌ها گرفت و هزینه‌های زیادی را به فدراسیون و باشگاه‌های کشورمان تحمیل کرد.

متاسفانه زمانی که فدراسیون فوتبال می‌توانست با شکایت به موقع به مجامع بین‌المللی به خوبی از حق مسلم باشگاه‌های کشورمان دفاع کند، این کار انجام نشد و نمایندگان کشورمان مجبور به حضور در کشور ثالث شدند که طی گزارش‌هایی به خسارات ناشی از آن اشاره شد اما بالاخره فدراسیون فوتبال با نامه‌نگاری و پیگیری‌های حضوری در مجامع بین‌المللی تلاش کرد از تکرار این مسائل جلوگیری کند. در همین راستا فدراسیون فوتبال کشورمان از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون عربستان به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرد که در نخستین دادرسی، نماینده کشورمان ضمن شکایت از ای‌اف‌سی و فدراسیون فوتبال عربستان، مستندات خود را مبنی بر دخالت امور سیاسی در ورزش توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال عربستان به دادگاه ارائه نمود. با وجود اینکه مدارک ارائه شده و از جمله ادله بیان شده درباره امنیت کامل کشورمان برای برگزاری بازی‌ها در داخل کشورمان کامل بود و حتی فدراسیون فوتبال دلایل متقنی مثل برگزاری بازی‌های تیم‌های ملی و باشگاه‌های کشورهای همسایه در ایران را مطرح کرده بود، این دادگاه به عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داد تا دلایل و مستندات خود را برای اعلام حکم برگزاری بازی‌ها در کشور ثالث ارائه نمایند اما به جهت اینکه تا کنون این اتفاق رخ نداده، حکم دادگاه بین‌المللی ورزش هم هنوز صادر نشده است.

با توجه به شواهد موجود و احراز غیرقانونی بودن حکم ای‌اف‌سی و عمل فدراسیون فوتبال عربستان و همچنین عدم ارائه ادله به این دادگاه، به نظر می‌رسد این دادگاه اخطار جدی به فدراسیون فوتبال عربستان و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است و در مقطعی عنوان شد که این کنفدراسیون باید هزینه‌های تحمیل شده به فوتبال کشورمان را پرداخت نمایند. حتی احتمال محرومیت و توبیخ کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال عربستان نیز قابل تصور است. همه این عوامل و رایزنی‌های مجدد فدراسیون فوتبال در کنفدراسیون فوتبال آسیا، باعث شد تا کمیته مسابقات این کنفدراسیون امسال رای به برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در ایران و عربستان را صادر کند که متاسفانه با نادیده گرفتن کوتاهی‌های گذشته، این اقدام کمیته مسابقات به عنوان یک پیروزی بزرگ معرفی شد در حالی که به نظر می‌رسد در صورتی که رای کمیته مسابقات به تصویب هیات رییسه ای‌اف‌سی و کمیته اجرایی برسد و قطعی شود تازه فوتبال کشورمان به حق طبیعی و عادی خود دست یافته است.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشورمان طی روزهای اخیر با برجسته کردن این موضوع، برای فشار بیشتر به هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تصویب رای کمیته مسابقات از هیچ عمل و سخنی فروگذار نکرده است، از جمله اینکه به صراحت اعلام کرد در صورت عدم تصویب، تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند کشید و همچنین تاج گفته بود: «ما در اجلاس هیات ‌رییسه که‌ به ‌زودی در بانکوک برگزار می‌شود، آقای کفاشیان را داریم و مطمئن هستم ایشان به‌ خوبی از دستاورد اخیر دفاع می‌کنند.» هر چند پیگیری قطعی شدن رای کمیته مسابقات و بازگشت بازی‌ها به کشورمان ضروری است و فدراسیون باید از هر کاری در این رابطه دریغ نکند و به طور حتم یکی از وظایف اصلی فدراسیون به شمار می‌رود اما نباید فراموش شود که مهم‌تر از رای هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیگیری رای دادگاه بین‌المللی ورزش است که هم حق تضییع شده فوتبال را بر‌می‌گرداند و هم باعث می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا در آینده دچار چنین اشتباهاتی درباره فوتبال کشورمان نشود. البته محرومیت فدراسیون فوتبال عربستان هم باید یکی از پیگیری‌های جدی فدراسیون فوتبال کشورمان باشد چرا که در این صورت فدراسیون فوتبال عربستان تاوان حذف نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را پس خواهد داد. در هر صورت به نظر می‌رسد هر چقدر که پیگیری برگزاری بازی‌ها در کشورمان اهمیت دارد، بیشتر از آن گرفتن حق فوتبال کشورمان در مجامع بین‌المللی و پیگیری از طرق مختلف برای به نتیجه رسیدن شکایت، مهم‌ به نظر می‌رسد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با انتشار عکسی از تیم ملی ایران در استوری اینستاگرام خود نسبت به قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال در جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال واکنش نشان داد و گفت: «به تیم ملی ایران بابت قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال تبریک می‌گویم».

شایان ذکر است تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی ۴ بر یک مقابل تایلند در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا برای سیزدهمین بار با کاپ قهرمانی این رقابت‌ها جشن گرفت.

کد خبر 6091746

دیگر خبرها

  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد