Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خُرخُر در خواب پیش‌زمینه‌ بیماری‌های دیابت، فشارخون، نارسایی قلبی، آلزایمر و...، است که حدود ۴درصد مردان و ۲ درصد زنان ایرانی به آن مبتلا هستند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،ریحانه حیدری متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بسیاری از بیماران دلیل اختلالات خواب، به ما مراجعه می کنند که می بایست آن را به صورت پله پله بررسی و درمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شایع ترین نوع اختلالات خواب، قطع تنفس و یا به زبان عامیانه خُرخُر در حین خواب است. در اینگونه بیماران، علاوه بر درمان خُرخُر در حین خواب؛ بیماری هایی که به این دلیل فرد به آن مبتلا می شود، اهمیت بیشتری دارد.

حیدری همچنین تصریح کرد: خُرخُر در حین خواب علامت بروز بیماری های دیگری در بدن است. بیماری های از قبیل دیابت، فشار خون و نارسایی قلبی، از جمله‌ی آن است.

وی ادامه داد: خُرخُر در خواب باعث قطع تنفس حین خواب می شود . در واقع وقتی قطع یا کاهش تنفس به طور مکرر ایجاد شود سبب می شود به طور مرتب استرس خیلی زیادی به سیستم بدن وارد شود.

این افراد معمولا یک خواب عمیق را تجربه نمی کنند، مغز آنها مرتب بیدار می شود. کفایت خواب آنچنانی را ندارند و معمولا صبح ها خسته و خواب‌آلود هستند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بسیاری از این افراد به فشار خون مقاوم به درمان مبتلا می شوند. دیابت تیپ ۲، آلزایمر، دمانس مغزی و ام اس نیز از بیمارهای مرتبط با قطع تنفس در حین خواب است.

وی افزود: ۵۰ درصد اختلالات خواب مربوط به قطع تنفس در حین خواب می شود و ۵۰درصد دیگر آن به کابوس‌های شبانه و حرکات دست و پا در خواب مربوط می شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: درمان این افراد بدین صورت است که بیمار را با یک ماده بیهوشی به خواب مصنوعی می بریم و در اتاق عمل مانند شرایط عادی می خوابد، خُرخُر می کند، قطع تنفس پیدا می کند و ما محل انسداد آن را تشخیص می دهیم.

وی در خصوص اینکه آیا زیر سر گذاشتن کتاب درحین خواب تاثیری در برطرف کردن این خُرخُر دارد، گفت: این روشهای درمانی، سنتی هستند و تاکنون مطالعه ای روی آن انجام نشده است و درمان آن به صورت مقطعی است.

حیدری در آخر افزود: حدود ۴ درصد مردان و ۲ درصد زنان در کشور مبتلا به بیماری قطع تنفس در خواب هستند.

 

منبع: مهر

 

 

انتهای پیام/

  خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا