Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@19:18:34 GMT

غفلت ؛ چهره جدید و پنهان کودک آزاری در کشور

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۷۵۴۲

به گزارش پارس نیوز،

کودک آزاری در شکل و شمایل جدید نه تنها از دید جامعه پنهان مانده است ، بلکه گستره و پایگاه اجتماعی آزار دهنده و آزار بیننده را از طبقه فرودستان به فرادستان تغییر داده است .
مدیرکل بهزیستی مازندران روز سه شنبه در جریان برگزاری کمپین نه به کودک آزاری در ساری به خبرنگاران گفت : یکی از مهم ترین شیوه های مدرن کودک آزاری که در جامعه در حال گسترش است ، غفلت و فقدان توجه خانواده ها به کودکانشان است و روند افزایش آن نگران کننده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید آرام افزود : این شیوه کودک آزاری چهره ای پنهان دارد و عمدتا در میان اقشار متوسط به بالا و بویژه قشر مرفه جامعه دیده می شود .
وی توضیح داد : متاسفانه امروز در قشر تحصیل کرده و خانواده هایی که از سطوح درآمدی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند ، پدیده کودک آزاری غفلت به خاطر مشغله بیش از اندازه والدین برای کسب جایگاه اقتصادی بهتر رو به افزایش است.
او افزود : در این نوع از کودک آزاری ، والدین چنان درگیر مسایل اقتصادی و رفاهی و عمدتا با هدف تامین آینده برای کودکانشان می شوند که فرصتی برای گذران وقت با کودکانشان و بروز عاطفه پدری و مادری برایشان باقی نمی ماند.
مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه کودک آزاری غفلت ، عواقب و خطرات و آسیب های به مراتب سنگین تری در آینده برای جامعه در پی خواهد داشت ، گفت : اگر کودکان از نظر عاطفی و توجه ، مورد غفلت قرار بگیرند ، مهارت های لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی را که در دوران نوجوانی و جوانی با آن رو به رو می شوند نخواهند آموخت و این وضعیت آسیب شدیدتری از کودک آزاری با توسل به خشونت بر جای می گذارد.
وی افزود : ترک و به حال خود رها کردن کودک ، بی توجهی به کودک و استعدادها و توانایی های او ،فقدان محبت کافی ، صحبت نکردن با کودک و فراموش کردن مسئولت ها در برابر کودک از مهم ترین وجوه کودک آزاری پنهان و جدید است .
** فراوانی 25 درصدی کودک آزاری غفلت در مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که این استان پیشتاز مقابله با کودک آزاری در کشور بوده است ، از شکل گیری کمپین نه به کودک آزاری در مازندران در سال 95 به صورت پایلوت کشوری اشاره کرد و گفت که این کمپین تاثیرگذاری خود را در ایجاد آگاهی به مردم و تماس هایی که با خطوط مشاوره ای و اورژانس اجتماعی برقرار کردند ، نشان داده است .
وی افزود : پارسال حدود 20 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی مازندران برقرار شد که ضمن این که بیشترین تعداد در میان استان های کشور محسوب می شود ، 148 موردش مربوط به کودک آزاری بود .
آرام توضیح داد : اگر چه بیشترین فراوانی کودک آزاری ثبت شده در استان در سال گذشته با 71 مورد مربوط به کودک آزاری جسمی بوده ، ولی 45 مورد مربوط به کودک آزاری غفلت و 22 مورد هم آزار عاطفی بوده و تنها 10 مورد آزار جنسی گزارش شده بود .
وی با اعلام این که بیشترین فراوانی کودک آزاری در استان در گروه سنی بین 5 تا 9 سال گزارش شده است ، گفت که در نیمه نخست امسال هم بیش از 11 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی استان گرفته شد که 138 مورد به کودک آزاری مربوط بود .
او توضیح داد : در حالی که بیش از 50 درصد از کودک آزاری های صورت گرفته در این مدت در استان مربوط به خشونت و آزار جسمی بود که عمدتا در خانواده های پر جمعیت با سطح درآمد نا مناسب و عموما در مناطق حاشیه نشین و در معرض آسیب رخ داد ، ولی بقیه موارد کودک آزاری مربوط به غفلت و بی توجهی خانواده ها به کودک بوده که بیشتر در خانواده های دارای سطح درآمدی متوسط به بالا و تحصیل کرده رخ داده است .
مدیر کل بهزیستی مازندران گفت که هم اکنون ١٨ خدمات اجتماعی سیار در استان فعال هستند و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه موردی با تماس به شماره 123 با تیم های آسیب اجتماعی ارتباط بر قرار کنند.
کمپین نه به کودک آزاری با حضور بیش از 50 کودک در بوستان روشن شهر ساری برگزار شد.
 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و اظهار داشت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

رجبی با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات گفت: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل هم‌اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

رجبی شبکه‌های  تخصصی سمن‌های  وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیتهای جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( حاشیه نشینی )، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری عنوان کرد.

وی افزود: شبکه‌های تخصصی در راستای هم‌افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و ایده‌پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد.

به گفته رجبی در این شبکه‌ها ساز و کار مناسبی در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • دومینوی آسیب‌
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند