Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@19:08:10 GMT

مشاور ارشد اسب‌دوانی هند در ایران

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۸۳۸۵

مشاور ارشد اسب‌دوانی هند در ایران

سوارکاری ایران برای بالا بردن سطح چابک سواران خود به استخدام وینی لگاد هندوستانی پرداختند.

به گزارش "ورزش سه"، اسب‌دوانی ایران در شرایط گذار به سر می برد؛ سالهاست که اسب‌دوانی ایران به دلایل مشکلات و معضلاتی که در گذشته گریبانش را گرفته به قول معروف در تعلیق قرار دارد؛جایی که گرچه مسابقات پرشوری در میادین اسب‌دوانی برگزار می شود اما همگان روی این مساله که تولید و پرورش اسب و مسابقات کورس با مشکلات جدی همراه است متفق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر اما میل به سوی توسعه و پیشرفت و عبور از شرایط کنونی بیش از هر زمانی در میان مالکین و تولید کنندگان اسب در ایران به وجود آمده است. در این زمینه با تهیه و تدوین کتاب تبارنامه اسب تروبرد و بعد از آن تصویب توسط مجامع بین المللی راه برای محقق شدن آرزوی دیرینه اهالی اسبدوانی ایران هموار شده است. بر این اساس تلاش هایی در حال انجام است؛ از پی گیری و تداوم برای تثبیت کتاب تبارنامه اسب تروبرد ایران تا رسیدن به استاندارهای جهانی در مراکز تولید و پرورش اسب در کشور. از چندماه قبل تعاملاتی جهت بهره برداری از دانش کشورهایی که از فرهنگی به ایران نزدیک هسند برای مشاوره در اسبدوانی ایران صورت گرفته است،استارت این ماجرا از کورس ایران کاپ در پونای هندوستان خورده شده است تا اینکه وینی لگاد مشاور ارشد  در زمینه مراکز تولیدی اسب از هندوستان به ایران سفر کرده و در یکی از بزرگترین برندهای تولید و پرورش اسبدوانی ایران یعنی رادان هورس، حضور یافت .

 

وینی لگاد که در مرکز بزرگ اسبدوانی جهان یعنی مزرعه کولمور به عنوان مدیر حضور داشته است با اشاره به پتانسیل های بالای ایران در زمینه اسبدوانی می گوید:« آن چیزی که در ایران دیدم؛پتانسیل و انگیزه است. ایران به دلیل جغرافیا و آب و هوایش یکی از بهترین مکان ها برای تولید و پرورش اسب است. من قبل از اینکه به ایران بیاید تحقیق کردم و عکسی دیدم که یک دشت سبز میان دو تپه قرار داشت،این بهترین مکان برای تولید اسب است. اسب گرما را دوست ندارد و آب و هوای سرد ایران و ارتفاعات آن برای اسب بسیار خوب است. ضمن اینکه از نظر تغذیه طبیعی نیز ایران دارای منابع خوب در این مورد است. از همه مهمتر عشق و علاقه زیادی است که به اسب وجود دارد و این مساله بسیار در تولید و پرورش اسب حیاتی است.»

 

این کارشناس ارشد تولید و پرورش اسب  در مورد حضورش در مرکز  رادان هورس تاکید کرد که این مرکز یکی ازبهترین مراکز اسبدوانی است که با توجه خط بالای خونی اسبهایش از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد:« من از مرکزی دیدن کردم که از نظر خط خونی بسیار عالی و در حد جهانی است،اسبهایش تغذیه خوبی دارند و اسطبل هایش نیز در حد دوبی و آمریکاست و به همین دلیل اسبهایش در بهترین شرایط  هستند. اما قهرمانی با توجه به جزئیات کوچک رخ می دهد. یکی از مسائلی که باید رعایت شود،بحث سم و نعل بندی است که باید از نظر مکمل های غذایی و مسائل دیگر مورد توجه باشد. ضمن اینکه اسبهای باید در فضای بیشتری قرار بگیرند و ورزش و حرکت کنند. همه چیز اسب از زمانی شروعی می شود که تعلیم می بیند و پرورش می یابد تا به دست مربی برسد و در کورس شرکت کند. اگر مربی موفق می شود باید بدانیم که از ابتدا کار اصولی صورت گرفته و در مقابلش هم اگر شکستی رخ می دهد حتما در پرورش اسب مشکلاتی بوده است. به همین دلیل باید به جزئیات توجه ویژه کرد.»

 

وینی لگاد از کارشناسان برجسته اسبدوانی در هند است،کشوری که بیش از ۲۰۰ سال میادین  اسبدوانی در آن تا امروز رونق ویژه ای دارد. خودش هم در خانواده ای اسب دار متولد شده و اعضای خانواده اش نیز در اسبدوانی از چهره های موفق با بیشترین قهرمانی هستند. وینی لگاد در کالج ویژه آیریس نشنال استار انگلیس با عنوان شاگرد برتر حضور داشته و بعد از آن به مزرعه کولمور شعبه ایرلند که شرکت بین المللی بزرگ در زمینه اسب و در ایرلند،  استرالیا و آمریکا شعبه دارد و یک برند بزرگ اسبدوانی محسوب می شود، حضور داشته است. این کارشناس سابقه کار در عربستان به عنوان مدیر را نیز داشته و در هندوستان هم به عنوان یکی از مدیران یک شرکت بزرگ تولید و پرورش اسب از چهره های موفق و مهم در زمینه تولید و پرورش اسب در آسیاست.

اسب سواری

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران

 سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر، پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.   روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.   سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران   سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد   رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.   اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران