Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به خدمات فرهنگی انجام شده در شهر تهران گفت: هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه ارتقای فرهنگ عمومی مردم در زمینه مسائل قضایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی با تقدیر از جدیت و تلاش‌های رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه تبلیغات فرهنگی و حقوقی، استمرار اینگونه اقدامات را مفید ارزیابی کرد و گفت: با اینکه در گذشته چنین اقداماتی در زمینه تبلیغات مسائل حقوقی انجام نمی‌شد ولی اخیرا اقدامات خوبی برای ارتقای فرهنگ عمومی اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15846049/افزایش_2_درصدی_میزان_انتقال_ایدز_28_خانه_امن_در_کشور_فعالیت_می_کنند">انجام شده است که امیدواریم این قبیل کارها ادامه یابد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به همکاری شهرداری تهران در خصوص برگزاری کمپین های فرهنگی، آموزشی و حقوقی اظهار کرد: در این زمینه بیش از یک صد اثر هنری خوب و ارزشمند تولید شد که همه آنها دارای معیارهای لازم بوده است.

وی با تقدیر از اقدامات روابط عمومی معاونت فرهنگی در خصوص تهیه محتوا برای این کمپین گفت: هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه از این اقدامات، ارتقای فرهنگ عمومی مردم در زمینه مسائل قضایی است چرا که هر چه آگاهی‌های عمومی افزایش یابد؛ از حجم جرایم کاسته خواهد شد.

وی افزود: اقدام دیگری که در این خصوص صورت گرفت ارسال آثار و محتوای این کمپین ها به دادگستری های سراسر کشور بود که خوشبختانه در برخی از شهرها هم اکران شده و در دیگر شهرستان‌ها نیز به تدریج اکران خواهد شد.

در ادامه این مراسم مهندس علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با ابراز رضایت از همکاری شهرداری با معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این سالها به نتیجه رسید، همین کمپین های فرهنگی، آموزشی و حقوقی بود که به طور مشترک با معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد که البته این کمپین ها به دلیل داشتن چندین ویژگی مهم با دیگر کارها متفاوت بود.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های این کمپین، محتوای کاربردی آنها فارغ از اجبار و نهی و از سر دلسوزی و خدمت به مردم بود.

علیزاده، اختصاص ۶۰۰ سازه تبلیغاتی شهری به این موضوع و استفاده از زبان هنر را ویژگی دیگر این کمپین ها بیان کرد و گفت: در این پیام‌ها حتی از کاریکاتور نیز بهره بردیم و توانستیم بسیاری از پیام ها را در قالب طنز و کاریکاتور بیان کنیم و سعی داریم تا این اقدامات تنها منحصر به شهر تهران نباشد و در دیگر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان از آمادگی شهرداری در این زمینه و موارد مشابه خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و تلاش بیشتر دو طرف، بتوانیم اقدامات موثری برداریم.

وی تاکید کرد: در ماه‌های آینده و سال‌های پیش رو بنا داریم تا با اکران مجدد تعداد بیشتری از طرح های گرافیکی به اجرا درآمده در حوزه وسیعتری از سازه های شهری سطح تهران و نیز فضاهای موجود در مترو گامی موثر در جهت توسعه فرهنگ حقوقی قضایی جامعه برداریم.

همچنین در این نشست اکبر تهرانی معاون اداره کل فرهنگ حقوقی قضایی جامعه و سرپرست روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با تقدیر از اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران، از ساخت و نصب تلویزیون شهری در محوطه ساختمان مرکزی قوه قضاییه و نصب استیکر حقوقی در بیش از ۷۰ دستگاه از اتوبوس های شهری و همچنین استفاده از ۲۰۰ سازه از فضاهای تبلیغاتی مترو در زمینه انتقال پیام های این معاونت خبر داد و گفت: نصب تندیس شهید بهشتی در محوطه ساختمان مرکزی قوه قضاییه نیز از دیگر اقدامات در حال انجام از سوی شهرداری تهران است که امیدواریم تا پایان سال جاری اجرایی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است