Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مدیرروستا خاطراتی جالب از بازی ایران و استرالیا را تعریف کرد. بازی ای که در آن ایران با نتیجه تساوی 2-2 به جام جهانی 1996 راه یافت.

ایران آنلاین /درباره دیدار تیم های ایران و استرالیا در ملبورن بیان کرد: زمان پرواز به کشور استرالیا و پیش از رفتن به این کشور، محسن حاجیلو، گزارشگر معروف هم با ما بود و زمانیکه بازیکنان وضعیت روحی خوبی نداشتند به ما توصیه کرد: "شما که در مقابل تیم هایی مانند امارات، قطر و عربستان نتوانستید به جام جهانی صعود کنید، چگونه می توانید مقابل استرالیا برنده شوید و به جام جهانی بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی خوبی ارائه دهید و تلاش کنید تا مردم از  دیدن شما لذت ببرند" (با خنده)

او افزود: پرواز 14 ساعته ای به استرالیا داشتیم و بازیکنان خسته بودند اما هم قسم شده بودیم تا مقابل این تیم به پیروزی برسیم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. بازی تیم ملی مقابل تیم استرالیا دیدار خاصی بود و جو سنگین ورزشگاه شهر ملبورن سبب شد تا کار دشواری برابر این تیم داشته باشیم. ازدحام جمعیت و همچنین سروصداهایی که تماشاگران میزبان داشتند، باعث شده بود کار برای ما دشوارتر شود. متاسفانه استرالیایی ها پیش از آغاز مسابقه شروع به سر و صدا کردند و همین موضوع سبب شد تا بازیکنان برای پیروزی عزم شان بیشتر شود.
استرالیایی ها به منصوریان می خندیدند
مدیرروستا با تعریف خاطره ای جذاب گفت: من و علیرضا منصوریان روی نیمکت کنار یکدیگر نشسته بودیم و تعداد حملات استرالیا از سوی استان لازاریدیس بیشتر بود. ما در کنار نیمکت به نعیم سعداوی که سرعتی ترین بازیکن تیم ملی بود راهنمایی می کردیم که چطور این بازیکن را کنترل کند که در صحنه ای، منصوریان بلند شد تا بگوید، "نعیم سر بزن" سرش به بالای نیمکت خورد و روی زمین افتاد و تری ونه‌بلز سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا و ملی پوشان این تیم تا دقایقی فقط می خندیدند و در همان لحظه بازیکنان دعا می کردند تا بتوانیم به جام جهانی برویم و خنده آنها را به گریه تبدیل کنیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

عابدزاده به بازیکنان روحیه می داد
مدیر روستا درخصوص شرایط بازی هم گفت: استرالیا به دلیل شرایط میزبانی در 20 دقیقه نخست خیلی خوب بازی کرد و ما نیز با سردرگمی دفاع می کردیم. درخشش فوق العاده احمدرضا عابدزاده به عنوان کاپیتان و دروازه بان تیم، روحیه را به بازیکنان منتقل کرد اما متاسفانه 2 گل خوردیم و شرایط بد شد.
پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: والدیر ویرا، سرمربی وقت تیم ملی، در رختکن‌ تاکتیک خاصی ارائه نداد و صحبت های فنی نکرد، بلکه صحبت‌هایی که بین بازیکنان رد و بدل شد، روی انگیزه بازیکنان تاثیر داشت. احمدرضا عابدزاده، کاپیتان تیم ملی، از بازیکنان خواست در بازی هر آنچه که در توان دارند را در زمین بگذارند، زیرا بسیاری از مردم کشورمان در انتظار صعود به جام جهانی 1998 بودند و صحبت های عابدزاده باعث شد تا بازیکنان با انرژی و انگیزه بیشتری در نیمه دوم به میدان بروند و خدا را شکر که بازیکنان توانستند جواز صعود به جام جهانی را در زمین استرالیا به دست آورند. یک نیمه حساس و نفس گیر داشتیم اما همه بازیکنان درحال تلاش بودند تا بتوانند راهی فرانسه شوند.
آمدن پیترهور، لطف خدا بود
بازیکن سابق تیم ملی درباره تماس های مردم و دعاهای آنها عنوان کرد: با ما تماس هایی زیادی صورت گرفته بود و تمام مردم درحال دعا کردن ما بودند تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. با کمک های معنوی و دعاهایی که مردم کشورمان انجام دادند، تیم ملی کشورمان توانست استرالیا را در زمین خودش و در میان آن همه تماشاگر به چالش بکشاند و به جام جهانی راه پیدا کند.
مدیرروستا درباره رفتار پیتر هور، تماشاگر دیوانه استرالیایی ادامه داد: در زیر فشار هواداران استرالیا و بازی سنگین، مانند همیشه لطف خدا شامل حال ما شد و آن تماشاگر به زمین آمد و تور دروازه ما را پاره کرد. این اتفاق  صددرصد به سود ما بود و سبب شد تا به بازی برگردیم. گل نخست را به ثمر رساندیم و پاس بی نظیر علی دایی به خداداد عزیزی سبب شد تا بتوانیم بازی را به تساوی بکشانیم. پاس دایی را فقط هافبک هایی که در سطح بارسا و لیگ های اروپایی بازی می کنند، می توانستند ارسال کنند و اگر هر مهاجمی جای عزیزی بود، دروازه بان را دریبل می کرد اما ضربه دقیق او به خوبی وارد دروازه شد و سبب گردید برای دومین بار راهی جام جهانی شویم.
او ادامه داد: معجزه ملبورن سبب شد تا پس از گذشت 20 سال، هنوز هم مردم و رسانه ها از آن بازی به نیکی یاد کنند و امیدوارم بازهم این اتفاقات تاریخی برای فوتبال ایران رقم بخورد. هدف ما در آن مسابقه شاد کردن دل مردم بود و خیلی خوشحال هستم که این اتفاق رخ داد.
مهاجم سابق فوتبال ایران درباره در آغوش گرفتن ساندرو پل توسط بازیکنان تیم ملی گفت: پس از بازی خیلی خوشحال بودیم و هر بازیکنی پرچم تیم ملی را به یک گوشه می برد و خوشحالی می کرد. برخی هم مثل علی دایی ، افشین پیروانی و ... ، داور مسابقه را در آغوش می گرفتند و او را می بوسیدند. هواداران استرالیایی که خیلی بیشتر از هواداران ایرانی در ورزشگاه آزادی بودند، به ما توهین کردند و ما نیز در زمین مسابقه جواب شان را دادیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی

۲۵ بازیکن والیبال ایران برای دادن تست فنی جهت بازی در لیگ درجه چندم کره جنوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از المپیک توکیو به این سو ژاپنی‌ها خودشان را به عنوان قدرت اول والیبال آسیا معرفی کردند اما والیبال ایران همچنان جایگاه ویژه‌ای در قاره کهن و حتی دنیا دارد و با وجود اینکه دوران افول خود را طی می‌کند با این حال بسیاری از والیبالیست‌های کشورمان در لیگ‌های خارجی توپ می‌زنند.

حضور آنها در لیگ‌های خارجی و به خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند آورده‌های زیادی برای والیبال ایران به همراه داشته باشد، اما نباید بازیکن به هر شکل ممکن به دنبال لژیونر شدن باشد.

طبق آخرین خبرهای دریافتی ۲۵ بازیکن والیبال ایران که در بین آنها بازیکنان اسم و رسم‌داری هم حضور دارند جهت دادن تست فنی و بازی در لیگ کره جنوبی ثبت‌نام کردند. این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داده که لیگ کره‌جنوبی به لحاظ فنی حتی در آسیا هم جایگاه قابل توجهی ندارد. بدتر اینکه تیم‌های کره‌ای تنها می‌توانند در مجموع هفت بازیکن آسیایی جذب کنند. یعنی اینکه حتی اگر همه آن هفت سهمیه آسیایی را بازیکنان ایرانی تشکیل دهند باز هم ۱۸ بازیکن کشورمان در تست فنی لیگ کره مردود خواهند شد.

شاید اگر از سال‌های گذشته لیگ برتر والیبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رفت نه تنها بازیکنی به دنبال بازی در لیگ‌های درجه چندم آسیایی نبود شاهد حضور بازیکنان نامی والیبال دنیا در لیگ ایران هم بودیم. لیگی که به لحاظ ساختاری و برنامه‌ریزی در حد محلات است و هر سال بر معضلات و مشکلات آن افزوده می‌شود.

میلاد تقوی در این رابطه اظهار کرد: در حال بررسی شرایط ایجاد ساختار جداگانه سازمان لیگ است، اینکه چنین برنامه‌ای تا چه حد عملیاتی شود مشخص نیست، اما می‌توان امیدوار بود نگاهی جدی به لیگ برتر شود تا برخی اتفاقات ناخوشایند همچون تست دادن بازیکنان نامی والیبال ایران برای بازی در لیگ‌های خارجی نباشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 749702

دیگر خبرها

  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • عکس| دشمن فردوسی‌پور تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران!
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران
  • رضاییان: هواداران پرسپولیس در قلب من جا دارند
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • (عکس) پوستر جالب سپاهان برای دیدار با پرسپولیس بدون اشاره به جنجال امید نورافکن
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد