Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بوکان گفت: در زلزله اخیر هرچند نهادهای دولتی مانند هلال احمر نقش شایانی داشتند اما نهادهای مردمی نقش قابل توجهی داشتند و مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، جمال خسروی در جلسه مدیریت بحران شهرستان بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان این که زلزله کرمانشاه تجربه تلخی بود و با نگاه ریزتری باید به مسایل توجه کرد، اظهار داشت: زلزله در بسیج خودجوش مردم بی‌تاثیر نبود و ناخودآگاه ما به خود کمک کردیم اما چیزی که مشخص شد این بود که ما نه ذهنیت مقابله با بحران را داریم و نه مدیرت بحران و نه آموزش لازم را در این زمینه دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی بیان کرد: حوادث طبیعی بیشترین خسارات را به زیر ساخت‌ها وارد می‌کند و بیشترین ضربه را هم نهادهای اقتصادی می‌بینند و عین حوادث "بم" را در کرمانشاه تجربه شد و بیشترین خسارات به زیر ساخت‌ها وارد شد.

زخم عمیق بعد از زلزله بیکاری است

وی با اشاره به معضلات و عوارض بعد از زلزله افزود: یکی از عوارض بعد از زلزله آشفتگی است که مردم با آسب جدی روبرو می‌شوند و مشکلات روحی و روانی زیادی پیدا می‎‌کنند.

فرماندار بوکان تصریح کرد: بیشترین و عمیق‌ترین زخم بعد از زلزله بیکاری است چون معیشت مردم با مشکلات جدی روبرو می‌شود و به نوعی فاجعه به بار می‌آورد.

خسروی با اشاره به عدم وحدت ساختاری و مدیریت در بحران اظهار داشت: در حوادث متولی مشخصی و وحدت ساختاری که اساس مدیریت بحران است در کشور وجود ندارد، نیروی متخصص و کارآمد که بتواند یک پارچه بحران را مدیرت کند هم وجود ندارد و این عوامل عوارض بعد از حوادث را دو چندان می‌کند.

نهادهای مردمی نقش پررنگی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده داشتند

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ نهادهای مردمی در شهرستان بوکان بیان کرد: در زلزله اخیر هرچند نهادهای دولتی مانند هلال احمر نقش شایانی داشتند اما نهادهای مردمی نقش قابل توجهی داشتند و مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها داشتند که در این راستا هم مدیریت بحران شهرستان پیوند خوبی با نهادهای مردمی دارد و انتظار می‌رود این پیوند و همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

خسروی بیان کرد: در موقع بحرانی و ضروری تمامی مسئولین باید در دسترس باشند چون ما بیشتر در قبال مرم مسئولیت داریم.

فرماندار بوکان با اشاره به اقدامات ضروری برای کنترل بحران در بوکان و نیز با توجه به فصل سرما تصریح کرد: تعمیر ماشین آلات راهداری، ذخیره سازی مصالح شن و ماسه، تجهیز راهدارخانه‌های بوکان در مسیرهای سلامت، سیمینه و شاهین دژ و مهاباد، تامین نیروی انسانی کافی برای 1000 ساعت، در نظر گرفتن محلی برای اسکان مسافرین در راه مانده، اولویت بندی معابر برای برف روبی، تجهیز و آماده سازی بخش حامله سرای بیمارستان بوکان و آماده باش برای بیماران اورژانسی در مسیرهای صعب العبور، تامین سوخت برای تمامی ادارات و نهادها و سوخت جایگزین و دوگانه سوز بودن نانوایی‌ها و ذخیره سازی آرد و اطلاع رسانی در خصوص قطعی گاز از مواردی است که باید ستاد مدیریت بحران شهرستان اقدامات لازم را در این زمینه‌ها انجام دهد.

خسروی افزود: تشکیل کمیته بحران توسط بخشداران و نیز در نظر گرفتن اسکان اضطراری توسط ستاد مدیریت بحران از دیگر اقدامات است که باید انجام شود و نیز شهرداری هم در ماکادام ریزی مناطق حاشیه‌ای قدام کند چون علی رغم این که در این خصوص مجوز لازم صادر شده است هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: نوزدهمین مانور زلزله با شعار "مدرسه ایمن و تاب آوری جامعه"  فردا صبح توسط آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط در مدرسه پسرانه شهید باکری برگزار می‌شود.

1000 واحد بافت فرسود روستایی در شهرستان بوکان وجود دارد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بوکان هم در این جلسه اظهار داشت: در راستای ستاد معین در استان  اکنون پنج نفر از همکاران ما در کرمانشاه مستقر و عملیات ارزیابی در حال اجراست.

منصور حیدری با بیان این که از سال 1387 تا کنون دو هزار و 500 بافت فرسوده روستایی بازسازی شده است گفت: هنوز 1000 واحد بافت فرسوده روستایی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر اقدامات اساسی در مورد آن‌ها صورت بگیرد تا در صورت وقوع حوادث طبیعی دچار مشکلاتی مانند استان کرمانشاه نشویم.

حیدری افزود: همکاری بانک‌های عامل قابل قبول و رضایت نیست و این هم مشکلاتی را برای مردم در بازسازی مساکن روستایی ایجاد کرده است هرچند 218 سهم برای تسهیلات طرح ویژه بهسازی سال 1396 در شهرستان بوکان اضافه شده و تقریبا بالغ بر دو میلیارد تومان می‌شود اما بانک‌های عامل  باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان در این زمینه بازسازی کرد چون آمار شهرستان بوکان 13 درصد از متوسط استانی در این خصوص کمتر است.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت: سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و ‌توان لازم را دارند.

خشایار صنعتی افزود: به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

صنعتی، با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح اظهارکرد: در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت: کشور‌های عربی و اسلامی جرأت به زبان آوردن موضوعهای روز و ‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی که در صف مقابله با اسرائیل است،  اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده است.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرماندهان برتر از دیگر برنامه‌های صبحگاه مشترک مراسم بود.

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶