Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فرهنگی مذهبی گفت: اطاعت از ولی فقیه در دوران غیبت به نوعی تمرین برای اطاعت‌پذیری در زمان ظهور است و در واقع یاران امام زمان(عج) در سایه رهبری ولی فقیه خود را برای یاری ایشان آماده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فرهنگی مذهبی در گفتگو با خبرنگار یزدندا، در سالروز آغاز امامت امام زمان حضرت حجت ابن الحسن(عج) با بیان اینکه 1184 سال از غیبت حضرت مهدی(عج) گذشت گفت: با توجه به روایات منتظران ظهور امام زمان(عج) دارای معرفتی عمیق نسبت به ایشان هستند و این معرفت به معنای شناخت شناسنامه‌ای ایشان نیست بلکه منتظران جایگاه حقیقی حضرت مهدی(عج) را می‌شناسند و می‌دانند فلسفه وجودی آن‌ها وابسته به امام زمان(عج) است و اگر ایشان نبودند هیچ‌چیز در عالم وجود نداشت، در حقیقت عالم امکان و امام زمان(عج) رابطه وجودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی یاران امام زمان(عج)

معرفت عمیق به خدا و امام خویش

علی‌اکبر علیانژاد در بیان ویژگی‌های فردی  و اجتماعی منتظران امام زمان(عج) اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است:«در قلوب آنان (یاران مهدی عج)‌ شکّی به ذات خدا نیست». یعنی یاران حضرت چنان به خداوند معرفت دارند که ذرّه‌ای تردید و شک در آنان راه ندارد  و همچنین در روایتی از امام سجاد علیه‌السلام درباره با صفات منتظران زمان غیبت نقل شده است:« آنان کسانی هستند که به امامت آن بزرگوار اعتقاد دارند» که این اعتقاد، برخاسته از عقل و درک است.

وی افزود: اعتقاد به امام زمان(عج) در منتظران به نحوی است که در تمام کارها خود را با ایشان هماهنگ می‌کنند.

اطاعت کامل

علیانژاد اذعان کرد: یکی دیگر از خصوصیات منتظران امام مهدی(عج) اطاعت‌پذیری است به نحوی که قلب و عمل منتظر با امام زمان هماهنگ است مانند هماهنگی با امام جماعت در هنگام نماز جماعت در نتیجه معرفت صحیح، اطاعت همه جانبه از امام است و در بیان این ویژگی منتظران ظهور از امام صادق علیه‌السلام چنین نقل شده است «اطاعت آنان از امام،‌ از فرمان‌برداری کنیز در برابر مولایش بیشتر است».

عبادت و صلابت

وی عبادت جدی و شوق به عبادت را از ویژگی‌های یاران امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: در زمان حال می‌بینیم جوانان و نوجوانان که شوق عبادت دارند و اهل بندگی خداوند هستند و همین عبادت‌ها موجب صلابت در ایمان آن‌ها شده است.

کارشناس فرهنگی مذهبی ادامه داد: همین ذکر دائمی و همیشگی خدا است که از آنان، مردانی آهنین می‌سازد که هیچ چیز صلابت و استواری آنان را درهم نمی‌شکند و امام صادق علیه‌السلام درباره آن‌ها فرمود:«آنان، مردانی هستند که گویا دل‌هایشان پاره‌های آهن است».

علیانژاد با بیان اینکه یاد حق، در همه‌ حالات یاران امام عصر(عج) تجلّی دارد تصریح کرد: امروز می‌بینیم در قرن 21، با پشتوانه دنیای استکبار شجره خبیثه داعش رشد می‌کند و درصدد نابودی دنیای اسلام است اما رزمندگان اسلام استوار و با صلابت در برابر آن‌ها می‌ایستند و جان خود را فدا می‌کنند که نشان دهنده یاران امام عصر(عج) است به نوعی که نشان دهنده روحیه شهادت‌طلبی جامعه ما است.

جان‌نثاری و شهادت‌طلبی

وی با بیان حدیث « یاران مهدی‌ علیه‌السلام در میدان رزم، گرد او می‌گردند و با جان خود، از او محافظت می‌کنند» از امام صادق(ع) گفت:  معرفت عمیق به خدا و امام، نگاه یاران امام زمان(عج) را به زندگی و حقیقت انسانیت، تنظیم می‌کند و شناخت صحیحی از هدف زندگی و وظیفه یک انسان به آنان می‌دهد و آنان در می‌یابند که برای کسب کمال، زندگی می‌کنند و می‌فهمند که راه تحصیل کمال، آن است که همه‌ وجود‌شان برای خدا و دین خدا باشد؛ از این رو حاضر به هر نوع فداکاری و ایثار هستند و به گفته امام صادق(ع) نهایت آرزوی یاران امام مهدی(عج) این است که درراه خدا و رکاب امام به شهادت برسند.

شجاعت و دلیری

علیانژاد اظهار کرد: یاران مهدی علیه‌السلام مانند مولایشان، افرادی شجاع و مردانی پولادین هستند که از هیچ چیز جز خدا هراس ندارندو  امام علی علیه‌السلام در وصف آنان فرمود: «همه آنان، شیرانی هستند که از بیشه بیرون شده‌اند و اگر اراده کنند، کوه‌ها را از جا می‌کنند».

کارشناس فرهنگی مذهبی همچنین بر اساس روایات «صبر و بردباری، اتحاد و همدلی، زهد و پارسایی» را از دیگر ویژگی‌های امام زمان عنوان کرد و افزود: مادران باید بکوشند فرزندانی بردبار و صبور تربیت کنند و مدارس در تربیت نسلی مؤمن و متعهد و متخصص بکوشند تا شاهد تغییر رنگ و بوی جامعه باشیم.

رهبری جامعه در دوران غیبت

وی در خصوص رهبری جامعه در دوران غیبت امام زمان(عج) گفت: رهبر جامعه اسلامی در زمان غیبت باید در سطح کلان خصوصیاتی که در روایات برای یاران امام زمان(عج) آمده را داشته باشد و به خصوصیات فردی و معنوی امام زمان(عج) نزدیک باشد و همچنین شجاع، دلیر، فقیه و دین شناس باشد و جامعه را با معیارهای دین مدیریت کند و علاوه بر اینکه دین خودش را حفظ کند مطیع امر امام زمان(عج) باشد.

علیانژاد افزود: در طول تاریخ رهبران دینی به شایستگی جامعه اسلامی را هدایت کرده‌اند و در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی نیز حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای این وظیفه را به شایستگی انجام داده‌‌اند.

وی اذعان کرد: اطاعت از ولی فقیه در دوران غیبت به نوعی تمرین برای اطاعت‌پذیری در زمان ظهور است و در واقع یاران امام زمان(عج) در سایه رهبری ولی فقیه خود را برای یاری ایشان آماده می‌کنند و تبعیت از ولی فقیه سنجش ایمان انسان‌ها در دوران غیبت می‌باشد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛خطیب  نمازجمعه  خرم‌آباد گفت:رژیم  غاصب  صهیونیستی عامل استعمار است  و با فروپاشی  آن  نظم  نوینی  در جهان  شکل  می گیرد. 

 حجت  الاسلام والمسلمین  شاهرخی  در خطبه های  نماز جمعه  در مصلی  الغدیر  خرم اباد با تأکید  بر اینکه  رژيم  اشغالگر قدس  با  کشتار وحشیانه  مردم  مظلوم  غزه ، حقوق  بشر و انسانیت  را زیر پا گذاشته  است، گفت: با خیزش  مردم آزادی خواه جهان و هدایت  حکیمانه رهبر معظم انقلاب  اسلامی این  دژ سست استعمار در حال فروپاشی  است ونظم   نوینی  در جهان  شکل  می  گیرد.

نماینده  ولی فقیه درلرستان با اشاره به برگزاری مرحله دوم  انتخابات  مجلس  شورای  اسلامی در ۲۱ اردیبهشت جاری  در حوزه انتخابیه  خرم آباد و چگنی  به صورت الکترونیک گفت: دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات به  عنوان  امانتدار، باید  از آرای  مردم  صیانت  کنند و با متخلفان نیز به شدت بر خورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: وظیفه منسوبان به ولی  فقیه در امر برگزاری انتخابات، فقط  گفتمان سازی برای  تبیین  چهار شاخصه  مورد تأکید رهبری  یعنی   رقابت،مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات  است.

امام جمعه خرم آبد با گرامیداشت سالروزشهادت  فیلسوف  متفکر استاد مرتضی  مطهری  و روز معلم، گفت: دستیابی به  قله  های دانش و پیشرفت و توسعه کشور در گرو تلاش و روشنگری معلمان و تربیت  نیروی  ا نسانی  خردمند، توانا ،شجاع و با بصیرت  است. 

نماینده  ولی فقیه  در لرستان  با اشاره به  روز جهانی  کار و کارگر گفت:تولید ثروت و توسعه  کشور باید از مسیر کار و تلاش صورت بگیرد و ویژه ‌خواری، رانت ‌خواری و ارتباطات  ناسالم  اقتصادی باید از جامعه  برچیده شود.

حجت  الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین بر توجه به  معشیت  و ارتقاء زندگی  کارگران ، پرداخت به موقع  حقوق  این  قشر و دقت  در واگذاری  شر کت هاو بنگاههای  اقتصادی  برای  جلو گیری  از تضییع  حقوق  کار گران  را خواستار شد. 

  لزوم همکاری و همراهی با استاندار جدید لرستان  برای سرعت  بخشیدن به  روندتوسعه لرستان، بزرگداشت نهم اردیبهشت  ماه روزملی  شوراهای  اسلامی به عنوان نماد اراده ی  مردم  درحاکمیت  و لزوم  توجه  به  تسهیل  در عبور و مرور وزیباسازی  مبلمان   شهری  و همچنین بزرگداشت  روز ورزش پهلوانی  و زورخانه ای  وتوجه  به  ویژگی  جوانمردی و اخلاق  مداری  در جامعه  از دیگر محورهای سخنان  خطیب نماز جمعه خرم  اباد بود.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور