Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@05:29:59 GMT

اسرائیل نمونه دریایی گنبد آهنین را ساخت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۲۹۶۸

صراط : ارتش رژیم صهیونیستی پس از 18 ماه آزمایش بر روی نمونه دریایی سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین، آن را برای استقرار بر روی رزمناوهای خریداری شده از آلمان و حفاظت از سکوهای نفتی فراساحل خود عملیاتی کرد.
به گزارش فارس، یک نشریه صهیونیستی از آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه دریایی سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» و عملیاتی شدن آن خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنطور که سی‌بی‌ان نیوز خبر داده، در طی دوره 18 ماهه آزمایش، سامانه بازطراحی‌شده گنبد آهنین، از روی عرشه ناوهای ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت موشک‌های «تمیر» شلیک می‌کرده است.
در حال حاضر سامانه‌های پدافند موشکی «فلاخن داود»، «پیکان» و «هیتس» در کنار نمونه زمین‌پایه «گنبد آهنین»، وظیفه دفاع از حریم هوایی فلسطین اشغالی را بر عهده دارند.
در متن خبر سی‌بی‌ان نیوز آمده که مهم‌ترین مأموریت سامانه پدافندی دریایی جدید، حفاظت از سکوهای حفاری فراساحل رژیم صهیونیستی است؛ سکوهایی که حزب‌الله در خصوص حمله به آنها تهدید کرده است.
در دوره 18 ماهه آزمایش این سامانه که عملیاتی مشترک بین نیروهای دریایی و هوایی ارتش اسرائیل بوده، آتش‌بار گنبد آهنین بر روی رزمناو «سار 5» نصب شده بوده است.
ارتش رژیم صهیونیستی اما پس از اتمام کار آزمایش، تصمیم گرفته که با توجه به مخاطرات موجود، به جای یک آتش‌بار، 2 آتش‌بار گنبد آهنین را بر روی عرشه ناوهای جدید «سار 6» نصب کند؛ ناوهایی که این روزها در آلمان در حال ساخت است.
نمونه دریایی گنبد آهنین با استفاده از ترکیبی از داده‌های رادار مستقر بر روی عرشه ناو و رادارهای مستقر در خشکی، هدف خود را شناسایی می‌کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!