Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@08:38:59 GMT

این خروپف‌های عذاب آور! علت چیست؟!

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۴۵۴۵

این خروپف‌های عذاب آور! علت چیست؟!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شایع‌ترین نوع اختلالات خواب، قطع تنفس و یا به زبان عامیانه خُرخُر در حین خواب است. در اینگونه بیماران، علاوه بر درمان خُرخُر در حین خواب؛ بیماری هایی که به این دلیل فرد به آن مبتلا می شود، اهمیت بیشتری دارد.

یک متخصص گوش و حلق و بینی معتقد است؛ خُرخُر در حین خواب علامت بروز بیماری های دیگری در بدن از قبیل دیابت، فشار خون و نارسایی قلبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

ریحانه حیدری می‌گوید: خُرخُر در خواب باعث قطع تنفس حین خواب می شود. در واقع وقتی قطع یا کاهش تنفس به طور مکرر ایجاد شود سبب می شود به طور مرتب استرس خیلی زیادی به سیستم بدن وارد شود. این افراد معمولا یک خواب عمیق را تجربه نمی کنند، مغز آنها مرتب بیدار می شود. کفایت خواب آنچنانی را ندارند و معمولا صبح ها خسته و خواب‌آلود هستند.

وی ادامه می‌دهد: بسیاری از این افراد به فشار خون مقاوم به درمان مبتلا می شوند. دیابت تیپ ۲، آلزایمر، دمانس مغزی و ام اس نیز از بیمارهای مرتبط با قطع تنفس در حین خواب است. همچنین ۵۰ درصد اختلالات خواب مربوط به قطع تنفس در حین خواب می شود و ۵۰درصد دیگر آن به کابوس‌های شبانه و حرکات دست و پا در خواب مربوط می شود.

حیدری اضافه می‌کند: بسیاری از بیماران دارای اختلال در خواب را باید به صورت مرحله ای بررسی و درمان کرد. یکی از روش‌ها این است که بیمار را با یک ماده بیهوشی به خواب مصنوعی می بریم و در اتاق عمل مانند شرایط عادی می خوابد، خُرخُر می کند، قطع تنفس پیدا می کند و ما محل انسداد آن را تشخیص می دهیم.

این استاد دانشگاه با اعلام این که؛ حدود ۴ درصد مردان و ۲ درصد زنان در کشور مبتلا به بیماری قطع تنفس در خواب هستند، تاکید می‌کند: هنوز تاثیر زیر سر گذاشتن کتاب درحین خواب تاثیری در برطرف کردن خُرخُر مشخص نشده است زیرا این روشهای درمانی، سنتی هستند و و درمان آن به صورت مقطعی است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس از برگزاری رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد.

امیرحسین استقلال امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری رویداد تخصصی پزشکی بازساختی- پزشکی آینده در شیراز خبر داد و گفت: این رویداد با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای پزشکی بازساختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها توسط جهاد دانشگاهی فارس و یکی از شرکت‌های فناور زیر مجموعه و با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن وصال شیرازی هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پزشکی بازساختی رویکردی نوین در علوم پزشکی است که به جای درمان علائم بیماری، به دنبال ترمیم و بازسازی بافت‌ها و اندام های آسیب دیده است. این حوزه از پزشکی با استفاده از سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، مهندسی بافت و سایر تکنیک‌های پیشرفته سلول درمانی و ژن درمانی به درمان بسیاری از بیماری‌ها و بازسازی بافت‌های بدن می‌پردازد.

استقلال تصریح کرد: پزشکان می‌توانند با بهره‌گیری از این روش‌ها به بیمارانی که قبلا امیدی به درمان نداشتند از جمله بیماری‌های خود ایمن، مغز و اعصاب، قلبی و ناباروری کمک شایانی کنند و همچنین تغییرات چشمگیری در بهبود و ترمیم آسیب‌های مفصلی، عضلانی، و اسکلتی ایجاد کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: تاکنون در دنیا درمان‌های زیادی در زمینه پزشکی بازساختی برای درمان سرطان‌های خونی، درمان آتروفی عضلانی نخاعی، هموفیلی، تالاسمی بتا، سرطان مثانه، ترمیم نقص‌های جمجه، زخم‌های دیابتی و مزمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر وجود دارد و در کشورمان نیز روش‌های تایید شده برای سلول درمانی و فرآورده‌های آن وجود دارد و محققان و پزشکان کشورمان دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه به بیماران عرصه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این رویداد در نظر دارد با معرفی این زمینه‌های نوین علم پزشکی دستان توانمند پزشکان حاذق کشورمان را در درمان بیماری‌ها و ارتقای سلامت غنا بخشد.

استقلال بیان کرد: مخاطبان این رویداد پزشکان عمومی و متخصصین در تمامی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکتری علوم پایه پزشکی و مرتبط با سلامت هستند، از محورهای این رویداد می‌توان به معرفی آخرین دستاوردها و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان بیماری‌های مختلف، چالش‌ها و فرصت‌های پزشکی بازساختی در ایران و آشنایی بیشتر پزشکان با ظرفیت پزشکی بازساختی اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: از مزایای شرکت در این رویداد برای پزشکان آشنایی با جدیدترین روش‌های درمانی در پزشکی بازساختی، بهره‌گیری از اساتید برجسته و صاحب‌نام در این زمینه و تبادل نظر با سایر متخصصان و همکاران پزشکی بازساختی است.

وی،‌ زمان برگزاری این رویداد تخصصی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و مکان آن را هتل بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی Rmreg.fars-jd.ac.ir ثبت‌نام کنند.

استقلال با بیان اینکه با توجه به محدودیت ظرفیت انجام ثبت‌نام در سایت الزامی است، افزود: ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه رویداد به شماره  ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس یادآور شد: در این رویداد جوایزی از سوی سفیر بورد بین‌المللی پزشکی بازساختی به ۱۰ نفر از برترین‌های پزشکی بازساختی ایران شامل محققان و شرکت‌های فعال در زمینه پزشکی بازساختی که فعالیت‌های برجسته‌ای در این زمینه داشته‌اند، اعطا می‌شود لذا فعالان حوزه پزشکی بازساختی اعم از ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط، پزشکان و محققان می‌توانند با ارسال رزومه به دبیرخانه رویداد از طریق ایمیل  nihealthcity@gmail.com در این رقابت شرکت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات و خدمات مرتبط با پزشکی بازساختی به‌عنوان برنامه جانبی این رویداد تخصصی، شرکت‌های فعال در این حوزه در صورت علاقه‌مندی به معرفی محصولات و خدمات، می‌توانند جهت هماهنگی و رزرو غرفه با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.

استقلال با بیان اینکه این برنامه به همت و همکاری جهاددانشگاهی فارس، نظام پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ... برگزار خواهد شد، گفت: به زودی برنامه مهارت‌آموزی در زمینه پزشکی بازساختی نیز در شیراز برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن