Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس جمهور روسیه به منظور جلوگیری از روند کاهش رشد جمعیت کشورش، با اعمال تدابیر تشویقی برای کمک به افزایش میزان زاد و ولد در روسیه خبر داد، کمک های مالی پس از تولد اولین کودک آغاز و تا زمان 18 ماهگی این کودک ادامه خواهد داشت. این کمک ها برای تولد دومین فرزند از اکنون تا پایان سال 2021 ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین با اشاره به اهمیت تثبیت وضعیت جمعیتی کشورش و همچنین جلوگیری از ادامه کاهش روند رشد جمعیت روسیه در ده سال آینده بر ارائه کمک مالی و بسته های تشویقی تاکید کرد.   پوتین ضمن هشدار درباره وخامت آمار زاد و ولد در روسیه، خسارات سنگین ناشی از جنگ دوم جهانی و مشکلات اقتصادی در دهه 90 میلادی و سقوط اتحاد جماهیر شوروی را مهمترین عوامل کاهش رشد جمعیت این کشور توصیف کرد. وی با هدف تقویت رشد جمعیت روسیه از ارائه بسته حمایت های مالی برای خانواده های پرجمعیت و کم درآمد به ویژه جوانان و همچنین ایجاد بسته های تشویقی اضافی برای تولد دومین یا سومین فرزند خبر داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به آغاز پرداخت کمک درآمد ماهانه از سال آینده به خانوارهای مورد نظر گفت «کمک های مالی پس از تولد اولین کودک آغاز و تا زمان 18 ماهگی این کودک ادامه خواهد داشت.» در چارچوب این برنامه مدون برای خانوارهایی که دارای دومین فرزند یا کودکان بیشتری شوند اینگونه حمایت های مالی تا پایان سال 2021 ادامه خواهد یافت.
همچنین برنامه های کمک پرداخت ودیعه مسکن برای خانواده های دارای دو یا بیش از دو کودک، مهد کودک های بهتر و مجهزتر، مراقبت های پزشکی و پرستاری و تجهیزات ویژه برای کودکان از دیگر بسته های تشویقی رئیس جمهور روسیه برای افزایش جمعیت این کشور به شمار می رود.
براساس پیش بینی های آژانس آمار روسیه، در صورت ادامه اوضاع جمعیتی کنونی، جمعیت این کشور چه بسا ممکن است تا سال 2036 بدون تغییر باقی بماند یا در بدترین شرایط ممکن، با کاهش رشد به 138 میلیون و 400 هزار نفر کاهش یابد.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد

دادستان کلاله در شرق استان گلستان گفت که تحقیقات تا زمان شناسایی و دستگیری عوامل دخیل (احتمالی) در مفقودی «یسنا» دختر چهار ساله اهل این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت