Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: به هر طریق ممکن باید منابع مالی پروژه مهم راه آهن اردبیل -میانه تامین شود؛ حتی شرط و شروط اولیه نمایندگان استان با استاندار جدید هم فراهم شدن زیر ساختها به ویژه مسئله اتمام راه آهن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، راه‌آهن175 کیلومتری اردبیل- میانه که از اواسط  سال ۸3 عملیات اجرایی آن آغاز شد و اولین خط ریلی استان اردبیل بود  با هدف خروج این استان از بن‌بست زیرساخت راه در دستور کار اجرا قرار گرفت، اما حالا و با گذشت بیش از یک دهه و اندی از آن کلنگ زنی معروف اتمام این پروژه مهم و حیاتی همچنان به چند سال بعد حواله داده می شود چندسالی که ممکن است دوباره تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین گرچه مردم به وعده های متعدد اتمام پروژه مهم و حیاتی راه آهن اردبیل عادت کرده اند، اما باور دارند 13 سال، زمان کمی برای اتمام یک پروژه هر چند  از نوع سخت آن نیست و باید مطالبه به حق مردم این خطه از ایران اسلامی محقق شود، لذا انتظار می رود برای به سرانجام رساندن این مهم و برداشتن مشکلات پیش رو همه تلاش کنند.

سخنگوی  کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین وضعیت پیشرفت راه آهن اردبیل –میانه به خبرنگار سبلان‌ما، گفت: خوشبختانه این پروژه یکی ازپروژه های اولویت دار دولت در سال 97 شده است و مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همگی به جد پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: تلاش برای بهره برداری راه آهن اردبیل میانه طی سه سال آینده است و به  هر طریق ممکن باید منابع مالی این پروژه مهم تامین شود؛حتی شرط و شروط اولیه نمایندگان استان اردبیل با استاندار جدید هم فراهم شدن زیر ساختها به ویژه مسئله اتمام راه آهن بود.

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین یکی از راه های تامین اعتباراتبرای راه آهن اردبیل از محل اعتبارات عمرانی عمومی دولت است و تلاش می‌شود از این محل بودجه مناسب در سال 97 پیشنهاد و تصویب شود.

بدری راه دیگر تامین اعتبار راه آهن اردبیل را از محل صندوق توسعه ملی و با تشکیل کنسرسیوم و پیمانکاری عنوان کرده و اضافه کرد: اگر از این محل هم بودجه مناسب جذب کنیم براحتی می‌شود در ظرف سه سال آینده راه آهن اردبیل را تکمیل کرد.

وی گفت: بانک عامل راه آهن اردبیل از بانک صنعت و معدن به بانک ملی تغییر یافته است.

این نماینده مجلس  شاه بیت توسعه استان اردبیل را زیر ساختها دانست و معتقد است که اصلی ترین زیر ساخت راه آهن است که حمل و نقل ارزان  را به دنبال دارد.

اکبر بهنام جو دومین استاندار دولت تدبیر و امید در اردبیل نیز در خصوص وضعیت و روند اجرای طرح راه‌آهن میانه – اردبیل گفته است: راه‌آهن اردبیل قطعاً تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود.

 طبق آخرین اظهارات استاندار جدید اردبیل برای تکمیل راه آهن اردبیل در دولت فعلی ضروری است سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یابد که در سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروه اختصاص یافته که کافی نیست و با تلاش همه مسئولان استانی تأمین اعتبار از منابع دیگر نیز در دست بررسی است.

مسیر راه‌آهن میانه - اردبیل به طول 175 کیلومتر، با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری، از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی آغاز گشته و تدریجا" وارد منطقه کوهستانی می شود،سپس با رعایت حریم دریاچه سد شهریار از حاشیه محل سد عبور کـــــرده و پس از طی مسیر به موازات رودخانه و دره قزل‌اوزن ادامه مسیر می‌دهد.

در ادامه  راه آهن اردبیل -میانه به موازات رودخانه سنگورچای از مناطق کوهستانی وارد مناطق تپه ماهور شده و پس از طی مسیر در کنار جاده اردبیل - مهماندوست وارد ایستگاه اردبیل خواهد شد؛ در محور فوق 8  ایستگاه شامل 2 ایستگاه تشکیلاتی مسافری به نام‌های سبز و اردبیل و 3 ایستگاه مسافری درجه 2 به نام‌های فیروزآباد و گنجگاه و مهماندوست و 3 ایستگاه بین راهی پیش‌بینی شده است.

مدت زمان اجرای  طرح راه‌آهن اردبیل-میانه  پنج سال تعیین شده بود اما 13  سال از آن زمان گذشته و این پروژه با پشرفت لاک پشتی همچنان لنگ اعتبار است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد