Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه صنعت، معدن و تجارت چناران: در شهرستان چناران 299 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی جهت گرفتن تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند که تا کنون فقط به 8 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، کارگروه‌های صنعت، معدن و اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست فرماندار شهرستان چناران و با حضور روسای دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروههای صنعت، معدن، اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این جلسه محمد پرویزیان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تاکید بر تبیین و تشریح دستاوردهای بسیج در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن برای نسل جوان اظهار داشت: در برهه کنونی شاهد گسترش و صدور فرهنگ بسیجی در ورای مرزهای میهن اسلامیمان هستیم و کشورهای اسلامی با الگو برداری از این فرهنگ ناب در جبهه مبارزه با تروریست‌های داعش و استکبار جهانی به پیروزی‌های چشم گیری دست یافته‌اند.

 

 فرماندار شهرستان چناران ادامه داد: با رهنمودهای داهیانه رهبری معظم انقلاب و فرماندهی مدبرانه سرلشکر سلیمانی در جبهه مقاومت شاهد پایان دوران حکم رانی این حکومت جعلی بودیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران با تقدیر از مسئولین شهرستان به جهت جامه عمل پوشاندن به تکالیف و مصوبات سه حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و صنعت و معدن، گفت: انجام تعهدات بر اساس برش استانی و شهرستانی و تاکیدات استاندار خراسان رضوی نیاز به تلاش شبانه روزی و پیگیری مضاعف دارد و در این مسیر ادارت و نهادهای انقلابی می‌بایست تنها به انجام وظایف در حوزه تعریف شده برش استانی و شهرستانی قانع نباشند و بیش از تکالیف محوله جدیّت به خرج دهند.

 

فرماندار چناران خطاب به مسئولان ادارات و بانک‌ها، خاطر نشان کرد: با رفع موانع و پرهیز از سخت گیری‌های بی مورد از انعطاف مصرح در قانون بهره گیرید تا بدین وسیله بخش خصوصی به سرمایه گذاری در شهرستان رغبت پیدا کند چراکه با محقق شدن این مهم، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ... شهرستان و به تبع مشکلات اقتصادی مردم رفع خواهد شد.

 

در ادامه بخشعلی بیاتی قله زو، دبیر کارگروه صنعت، معدن و تجارت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت 8 ماهه سال جاری صنعت و معدن وتجارت، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 15 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۲۸ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان و اشتغال 782 نفر، و همچنین 23 فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان و پیش بینی اشتغال 619 نفر در شهرستان صادر شده است.

 

رییس ادارهٔ صنعت، معدن و تجارت شهرستان ادامه داد: در حوزه تسهیلات رونق تولید تعداد 299 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند و تا کنون به تعداد 8 واحد تسهیلات به میزان ۶ میلیارد و 130 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی افزود: این میزان تسهیلات شامل 3 واحد در بخش صنعت به میزان ۵ میلیارد و 500 میلیون تومان و در بخش کشاورزی نیز به 5 واحد، به میزان 630 میلیون تومان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی 16 واحد تولیدی صنعتی ثبت نام کرده‌اند که در دست اقدام می‌باشد و تا کنون هیچ کدام از این واحدها موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

 

وی عنوان کرد: در بخش مشاغل خانگی مستقل برای 19 نفر به مبلغ 950 میلیون ریال و برای پشتیبان مشاغل خانگی برای 6 کارگاه جهت حمایت از 44 نفر، مبلغ 215 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های کشاورزی و رفاه کارگران معرفی شده‌اند.

 

بیاتی قله زو در ادامه با اشاره به بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی، برنامه عملیاتی توسعه صادرات استان خراسان رضوی را برای حاضرین تشریح کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران