Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:15:19 GMT

طی مراسمی ازکتاب پسرامامزاده رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۷۵۴

طی مراسمی ازکتاب پسرامامزاده رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب « پسرامامزاده » زندگی نامه سردارشهیدسید شمس الدین غازی ازفرماندهان وافتخارآفرینان دوران دفاع مقدس با حضور خانواده شهید غازی و مسئولین شهرستان سپیدان انجام شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛آئین رونمایی از کتاب « پسرامامزاده » زندگی نامه سردارشهیدسید شمس الدین غازی ازفرماندهان وافتخارآفرینان دوران دفاع مقدس به کوشش دکتر غلامرضا کافی با حضور خانواده شهید غازی و مسئولین شهرستان سپیدان انجام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور زنده نگه داشتن یاد وخاطر شهدای والامقام وبا برگزاری مراسمی ازکتاب پسرامامزاده؛ زندگی نامه سردارشهیدسید شمس الدین غازی ازفرماندهان وافتخارآفرینان دوران دفاع مقدس رونمایی شد،در این مراسم جمعی از خانواده های معظم شهدا،ایثارگران وبسیجیان، امام جمعه شهرستان ؛ فرماندار سپیدان ؛فرمانده نیروهای نظامی وانتظامی، اعضا شورای تامین ؛جمعی از مسئولین شهرستانی واقشارمختلف مردم حضور داشتند.

در این مراسم که باحضور جمعی از خانواده های معظم شهدا،ایثارگران وبسیجیان، امام جمعه شهرستان ؛ فرماندار سپیدان ؛فرمانده سپاه ناحیه سپیدان،جمعی از مسئولین شهرستانی واقشارمختلف مردم برگزار شد.دراین ائین،سرهنگ رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان از تلاشهای همه بزرگواران خصوصا خانواده سردار شهید غازی برای گردآوری وچاپ کتاب پسرامامزاده در شهرستان سپیدان تقدیر نمود وافزود : این گامی مهم وارزشمندبه منظور زنده نگه داشتن یاد وخاطر شهدای والامقام شهرستانی ولایتمدارمانند سپیدان است .

وی گفت :این کتاب با هدف معرفی شخصیت سردار شهید سید شمس الدین غازی یکی از فرماندهان وافتخارآفرینان دوران ارزشمند دفاع مقدس به هم وطنان خوب در سراسر کشور به چاپ رسیده است.

رستمی افزود:این کتاب ارزشمند در152 صفحه توسط نشر سرداران شهید فارس با نام" پسرامامزاده " چاپ و منتشر شده.که مجموعه زندگی سردارشهیدسید شمس الدین غازی  در این مجموعه گردآوری شده است .

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان تصریح کرد: روزگاری دفاع وجنگ فیزیکی وظیفه بود و حالا وظیفه نسل امروز در قبال خون شهدا جهاد فرهنگی با محوریت فعالیت در عرصه گسترش فرهنگ کتابخوانی است.وترغیب افراد به سمت مطالعه به‌خصوص با موضوع شهدا و جنگ تحمیلی را از مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: حرکت به این مسیر به پیشرفت جریان انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین تربیت چهره‌هایی علمی - فرهنگی کمک می‌کند.

 رستمی اظهارداشت: تبیین فرهنگ عاشورایی و ترویج این فرهنگ ارزشمند در بین همگان برای ما از اولویت اساسی برخوردار است و نیاز است از این فرصت برای احیای نهضت حسینی و ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی در بین نسل جوان جامعه استفاده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی با اتکا به فرهنگ غنی انقلابی گره‌گشای مشکلات در عرصه‌های متعدد است که باید به طور همه‌جانبه و اساسی مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس دست یابیم. در این راستاهنر شعر و نویسندگی یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده است و با توجه به این که ظرفیت پتانسیل شهرستان سپیدان در زمینه دفاع مقدس بسیار بالا است باید این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار داده شود.

این کتاب 152 صفحه ای در هفده بخش ، قسمتی از وصیت نامه شهید ، زندگی نامه ، خاطرات  خانواده شهید و اسناد و عکس؛ اشعار در قطع پالتویی به اهتمام دکتر غلامرضا کافی گردآوری شده و توسط نشر سرداران شهید فارس چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند