Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم سه شنبه شب در نخستین همایش تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری که در فرهنگسرای امام علی شهر هشتگرد برگزار شد، به شاخص های اسلام ناب محمدی (ص )اشاره کرد و افزود: تفاوت اسلام ناب محمدی (ص ) با انواع اسلام آمریکایی در شناخت اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میسر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با مراجعه به سخنرانی های 14 خرداد مقام معظم رهبری در سال های گذشته می توان به شناسایی این شاخص ها پرداخت.
ذوعلم ادامه داد که دین اسلام و نبی مکرم اسلام (ص) مسیر خاصی بر روی تفکر، اندیشیدن وآزاد اندیشی داشتند و آن را می توان در تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، حوزه ها و حوزه های فرهنگی یافت.
وی، انقلاب اسلامی را یک مسئله جهانی دانست و افزود: امروزه دیدگاه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در کشورهای آمریکای لاتین ضمن مطالعه و ترجمه بر روی آن فکر می شود که اگر در درون کشور، در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه به آن نپردازیم به مرور زمان سست خواهد شد.
معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اضافه کرد: وظیفه انسان انقلابی شناخت فکر و اندیشه اصلی اسلام است و این اندیشه را می توان از رهنمود های حضرت امام خامنه ای و امام راحل (ره) پیدا کرد و انقلاب اسلامی را انقلابی عقلانی دانسته و آرمان ها و اهداف انقلاب را نیز عقلانی دانست و به لزوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر تمدن نوین غرب پی برد.
ذوعلم تاکید کرد که برای هر انسان مومن انقلابی الزامی است که تفکر انقلابی را بشناسد و آن را عنوان زیرساخت اندیشه خود سازد و همانگونه بیندیشیم که مقام معظم رهبری می اندیشند.
وی، حضور در نماز جمعه، نماز جماعت، حضور در مناسبت های اسلامی و انقلابی، تلاش کار و تدبیر برای حل مشکلات مردم و برای پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه، مطالعه، درس خواندن و تلاش علمی در کنار حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی را از ملزومات شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر غرب عنوان کرد.
ذوعلم گفت: ما باید بتوانیم کلام امام راحل و مقام معظم رهبری را بر اساس پشتوانه هایی که در روایات و در کلام معصومین (ع ) وجود دارد ، خوب نشر کنیم و به عنوان خطوط فکری تلقی نمائیم.
وی بیان داشت که مقام معظم رهبری علاوه بر صفات موجود، یک اندیشمند عمیق نو اندیش، مجتهد و راه گشا در جهان اسلام است.
وی گفت: وظیفه ما با وجود در اختیار داشتن منابع، شناخت مولفه ها و تشکیل حلقه های مبارزه است.
این مسئول بیان داشت: نگاه ما به تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری باید به عنوان یک نظام اندیشه ای و نظام فکری دارای استدلال از قبل انقلاب تا به حال باشد.
وی اظهار داشت: اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری یک اندیشه انسانی و بشری محض نیست بلکه اندیشه ای الهی و متکی بر منابع وحیانی است و برگرفته از منابع دینی با نگاه اسلام ناب می باشد و در مقابله با تعاریف دیگر از اسلام برآمده است.
ذوعلم در پایان جامعه دارای تفکر، بصیرت، اندیشه ورزی و اهل تحقیق را دور از تردید و تزلزل دانست و این شاخص ها را وحدت آفرین و انسجام بخش و باعث پیشرفت های روز افزون فرهنگی ، علمی و سیاسی عنوان کرد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها بابد به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، به کارآفرینان، کارفرمایان، تولید کنندگان و کسانی که در بخش کار و تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و دغدغه کار و تلاش را دارند خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: روز گذشته با جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفری به خدمت حضرت آقا رسیدیم. مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات و مسائل جامعه کارگری را به دقت رصد کردند و جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده هایشان را مورد اشاره قرارداده و گفتند اگر حال کارگران در کشور خوب باشد یعنی حال نصف جامعه خوب است.

بیات با بیان اینکه باید فرمایشات سکاندار نظام جمهوری اسلامی و کسی که در  رأس امور است، به منصه ظهور برسد تا جامعه کارگری به عینه دستاورد اقدامات صورت گرفته را ببیند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله خدمت مقام معظم رهبری می رویم و ایشان نکات مهمی را گوشزد می‌کنند و کمترین انتظار این است که تا سال آینده و دیدار دیگر بسیاری از فرامین ایشان جنبه عملیاتی پیدا  کرده و آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت می گذرد ولی می بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان با بیان اینکه باید نقدینگی ها و سرمایه ها به سمت تولید هدایت شوند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار بدهند زیرا پایه و اساس اقتصاد و رشد اقتصادی هر کشور تولید آن است و اگر حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد، موجب شکوفایی و بهره‌وری اقتصادی می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری