Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربت حیدریه - ایرنا - عدم همراهی آنتن تلفن همراه در 6 روستای کریم آباد، قادرآباد، چاهشورک، بند ازبک، فاضلمند و حقناباد شهرستان رشتخوار همراهی مسئولان را می طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر جنگل به خبرنگار ایرنا گفت: بخش جنگل دارای 19 روستاست که مردم روستاهای بند ازبک، چاهشورک، فاضلمند و حقناباد از آنتن دهی تلفن همراه محرومند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در سفر وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان رشتخوار یکی از مطالبات مردم و مصوبات سفر این بود که این مشکل در روستاهای یاد شده رفع شود، اما هنوز اقدامی نشده است.
دکتر علی یعقوبی از شرکت مخابرات استان و اپراتورهای مخابراتی خواست برای پوشش شبکه تلفن همراه در این مناطق تلاش کنند.
وی گفت: پوشش مخابراتی برای تقویت شبکه های تلفن همراه و ثابت در منطقه جنگل از توابع رشتخوار باید تقویت شود.
یعقوبی گفت: اگر مسئولان کشوری و استانی روزی گذرشان به بخش جنگل که از مرکز شهرستان رشتخوار بیش از 150 کیلومتر تا آخرین روستا دور است بیفتد خواهند دید که تلفن همراه در خیلی از نقاط روستایی و محور جنگل همراه اهالی نیست تا جایی که در سفر مسئولان برای اجرای پروژه ها یا افتتاحیه ها برای برقراری ارتباط باید به پشت بام ها یا ارتفاعات بروند تا تلفن بزنند.
یکی از اهالی قادر آباد بخش مرکزی رشتخوار هم با انتقاد از مخابرات رشتخوار به دلیل نبود آنتن دهی تلفن همراه در این روستا، خواستار ایجاد امکان آنتن دهی در این روستا که در فاصله 5 کیلومتری مرکز شهرستان است شد.
نجفی عضو شورای این روستا به ایرنا گفت: مسئولان در سفر به این روستا برای رفع مشکل آنتن دهی بار ها قول مساعد داده اند، ولی با گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب، هنوز مردم منتظر پوشش تلفن همراه و استفاده از اینترنت هستند.
عباسی یکی ازاهالی شعبه از توابع جنگل نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: خیلی اوقات برای گرفتن تماس باید به بالای پشت بام یا بالکن منزل برویم چرا که برقراری تماس در داخل اتاق‌ها میسر نیست.
یک عضو شورای اسلامی در بخش جنگل نیز به خبرنگار ما گفت: به دلیل دوری مسافت و نداشتن امکانات ضروری شهری نظیر امکانات درمانی، بهداشتی و تحصیلی در بخش جنگل، نبود پوشش تلفن همراه مشکلات را برای مردم دو چندان می سازد.
محمد گرگانی اظهار کرد: حقناباد یکی از روستاهای تابعه جنگل، که 160 خانوار جمعیت دارد سال هاست پوشش آنتن دهی ندارد و مردم این روستا با مشکلاتی مواجه اند و تلفن همراه آنان در این روستا هیچ کاربردی ندارد و یک وسیله تزیینی است.
وی خواستار فراهم شدن زیرساخت ها برای دریافت خدمات ارتباطی و اینترنتی و سیستم های مخابراتی اعم از تلویزیونی و موبایلی در حقناباد شد و گفت: سال هاست اهالی این روستای محروم چشم به راه محرومیت زدایی هستند.
به گفته وی بیشتر روستاهای بخش جنگل از نقاط کور از نظر امواج موبایلی به شمار می روند و فاقد پوشش های مناسب مخابراتی هستند و هم اکنون رفع این معضل به یکی از مطالبات مهم مردم بخش جنگل تبدیل شده است.
احمد رضا جاوید نیا یکی از اهالی شعبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون ما اهالی سه روستای حقناباد، امین آباد و عباس آباد جنگل با بیش از دو هزار نفر جمعیت مدت سه سال است که پیگیر ایجاد دکل تقویتی برای افزایش پوشش تلفن همراه و استفاده از اینترنت هستیم ولی هنوز به این مطالبه مخابرات رشتخوار پاسخی داده نشده است.
عضو شورای اسلامی در بخش جنگل هم گفت: گوشی های تلفن همراه در این روستاها یک شیء بدون ارتباط اند که در صورت تماس با آن ها هیچگاه در دسترس نیستند و برای صاحبانشان به یک وسیله یک طرفه تبدیل شده اند، افراد فقط در مواقعی که با دیگران کار دارند می توانند با حضور در مناطق مرتفع از تلفن های همراهشان استفاده کنند.
هادی شاد فر یک شهروند دیگر نیز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با گلایه از وضعیف آنتن دهی تلفن همراه در برخی از نقاط بخش جنگل تصریح می کند: در برخی از روستاهای جنگل مردم باید به دنبال آنتن دهی تلفن همراه به این طرف و آن طرف بروند.
وی با اشاره به آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در برخی از روستاهای این بخش بیان کرد: بسیاری از روستاهای بخش جنگل، با مشکل ضعف آنتن دهی تلفن همراه مواجه هستند.
ابراهیم زاده بخشدار جنگل در گفت وگو با ایرنا به نبود آنتن دهی تلفن در روستاهای حقناباد، بند ازبک، سعد آباد، حوض کرم، علی نقی، ابراهیم آباد، محرم آباد و... اشاره کرد و گفت: 80 درصد جمعیت بخش محروم جنگل در روستاهای آن ساکن هستند که انتظار دارند از امکانات رفاهی از جمله آنتن دهی تلفن همراه برخوردار شوند.
رئیس مخابرات رشتخوار هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بیش از 57 روستا در شهرستان رشتخوار دارای ارتباط هستند که 18 سایت bts روستایی در شهرستان نصب و راه اندازی شده است.
مسعود تقی زاده با قبول این که در روستاهای بند ازبک ؛فاضلمند ،حقناباد و قادر آباد و... آنتن دهی ضعیف و در حد 15 درصد پوشش آنتن دهی است افزود: ما در سفر وزیر ارتباطات قبلی و مسئولان استانی برای رفع این مشکل تلاش زیادی کرده ایم و با فرماندار شهرستان و مدیرکل مخابرات استان دیدارکردیم و قول مساعد برای رفع این مشکل داده اند.
وی تصریح کرد: شرکت مخابرات هم اینک یک بخش خصوصی فعال است که باید برای رفع مشکل علاوه بر بخش خصوصی و اپراتورهای دیگر، دولت هم برای پوشش آنتن دهی این مناطق تلاش کند تا مشکل رفع شود .
رئیس مخابرات رشتخوار خاطر نشان کرد: هم اکنون 3G درشهرهای جنگل و رشتخوار با اعتبار بیش از یک میلیارد و 250 میلیون تومان راه اندازی شده و اینترنت در حقناباد و فاضلمند هم به زودی راه اندازی می شود .
وی گفت: در خصوص راه اندازی 3Gو 4G برنامه به صورت فاز به فاز اجرا و برنامه ریزی از طریق استان و تهران پیگیری می شود و چنان چه این موضوع در برنامه قرار بگیرد حتما انجام می‌شود که در این زمینه از شهرستان پیگیری های زیادی انجام شده و روستای فوق از نقاط پیشنهادی برای راه اندازی 3G بوده است.
به گفته وی در سال گذشته رشتخوار اولین شهرستان بعد از مشهد بود که نسل 4 تلفن همراه در آن راه اندازی شد.
رشتخوار خراسان رضوی بیش از 40 هزار مشترک تلفن ثابت و همراه دارد.
خبرنگار:حسین خاکشور *انتشار: علی اصغرافتاده
/1744/ 7493

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه