Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز(چهارشنبه ۸ آذر ) همزمان با سراسر کشور در پنج هزار و ۲۴۲ واحد آموزشی استان برگزار شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری همزمان مانور زلزله در پنج هزار و ۲۴۲ واحد آموزشی استان اصفهان عنوان کرد: دانش آموزان با برگزاری این مانور سناریوی هماهنگ شده شامل خروج از کلاس، پناه گیری صحیح و کمک‌رسانی به دانش آموزان مصدوم را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی بابیان اینکه ۶۰۴ مربی آموزش‌دیده سازمان دانش آمروزی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و همراهی فوریت‌های پزشکی به دانش‌آموز آموزش‌های لازم را داده‌اند، افزود: ۷۹۳ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها شرکت کرده و اقدامات لازم در هنگام مواجه‌شدن با حوادث طبیعی را فراگرفته‌اند.

شیشه‌فروش با اشاره به فرهنگ‌سازی و آموزش درست در مدارس عنوان کرد: مدرسه باید پایگاهی امن و مقاوم باشد و دانش آموزان با رعایت نکات آموزشی که از قبل فراگرفته ند؛ با حفظ آرامش از محل‌های تعبیه شده خارج و یا در مکانی امن پناه می گیرند.

وی با بیان اینکه با کمک مدیران مدارس و تعدادی از اولیای دانش آموزان، شورای ایمنی در مدارس تشکیل‌شده است، افزود: این شورا وظیفه شناسایی نقاط حادثه‌خیز مدرسه و اجرای تدابیر لازم برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درباره همکاری آموزش‌ و پرورش در بحث آموزش ایمنی دانش آموزان گفت: تفاهم‌نامه مشترکی میان وزارت کشور و وزارت آموزش‌ و پرورش منعقدشده و امیدواریم شورای ایمنی مدارس در طول سال فعال بوده و بررسی کنند چه خطراتی مدرسه را تهدید می‌کند و راه های ایمنی سازی آن را انجام دهند.

شیشه فروش با بیان اینکه در بحث  فرهنگ‌سازی در  ابتدای راه هستیم، گفت: امیدواریم با ارتقای سطح آگاهی مردم، بتوانیم فرهنگ مقابله با زلزله را ارتقاء و توسعه دهیم.  

وی با اشاره به اینکه موضوع ایمنی در برابر زلزله در کتب درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی گنجانده‌ شده است، اظهار داشت:علاوه بر این دانش آموزان به‌ صورت عملیاتی مقابله با مخاطرات طبیعی و مقابله با زلزله را آموزش می‌بینند. شیشه فروش گفت: دانش آموزان بهترین سفیران برای انتقال دانش حوزه بحران و مقابله با زلزله به خانواده ها هستند.  

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات