Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- اصفهانی ها هر ماه 2 میلیارد تومان صدقه داده اند، آلودگی هوا عامل 15 درصد از مرگ و میرها در اصفهان، ایدز در اصفهان سربالا می رود و ابهام در بازگشایی رودخانه ؛ از مهمترین مطالب روزنامه های امروز سه شنبه در استان اصفهان است.

روزنامه نصف جهان در مطلبی با عنوان اصفهانی ها هر ماه 2 میلیارد تومان صدقه داده اند به نقل از مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نوشت: مردم نیکوکار استان اصفهان در هشت ماهه سال جاری 17 میلیارد و 177 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا شیران با اشاره به مشارکت مردم در صدقه ، اکرام ایتام و محسنین، افزود: این طرح ها در کنار ترویج و توسعه انفاق، احسان و نیکوکاری به دنبال بهره گیری از ظرفیت عموم مردم و خیران برای فقر زدایی و توانمندسازی نیازمندان در جامعه است.
روزنامه کیمیای وطن هم در مطلبی با عنوان آلودگی هوا، عامل 15 درصد از مرگ و میرها در اصفهان به نقل از رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: یکی از بزرگترین معضلاتی که در بحث سلامت شهری در چند سال اخیر گریبان اصفهان را گرفته، آلودگی هوای این کلانشهر است.
عباسعلی جوادی افزود: پدیده آلودگی هوا، یکی از ره آوردهای توسعه صنعتی است که با افزایش جمعیت توسعه شهرنشینی و مصرف هرچه بیشتر سوخت های فسیلی روز به روز به شدت آن افزوده شده است.
وی گفت: در بازه زمانی بین سال های 89 تا 93 در شهر اصفهان، تحقیق جامعی درباره آلودگی هوای شهر اصفهان و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی صورت پذیرفت که نتایج این تحقیق نشان داد 15 درصد مرگ و میرها مربوط به آلودگی هواست.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان تعدیل نیرو در 15 درصد واحدهای تولیدی اصفهان به نقل از مسئول مجمع نمایندگان کارگران اصفهان نوشت: عدم امنیت شغلی و نبود قراردادهای دائم سبب شده بسیاری از کارفرمایان استان در بسیاری از صنایع و کارخانه ها به دلایل رکود و مشکلات اقتصادی دست به تعدیل نیرو بزنند.
مجتبی مولیانی با بیان اینکه رکود، فشار مضاعفی بر جامعه کارگری متحمل کرده است، اظهار داشت: بیش از 10 تا 15 درصد از کارگاه های صنعتی در واحدهایی که هنوز مشغول فعالیت هستند، نیروهای خود را تعدیل کرده اند و این مسئله دغدغه هایی برای جامعه ایجاد می کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت:290 هکتار از اراضی رودخانه های استان اصفهان در دو سال اخیر آزادسازی شد.
احمد رضا صادقی گفت: در سال 95 بیش از 190 هکتار از اراضی حریم، بستر و مسیل های تصرف شده است که در سال جاری تا کنون بیش از 100 هکتار آزاد سازی در استان اصفهان انجام شده است.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطلبی با عنوان ابهام در بازگشایی رودخانه به نقل از معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت:هنوز زمان برگزاری جلسه شورای هماهنگی حوزه آبریز زاینده رود مشخص نیست.
علی بصیرپور افزود: به دلیل اینکه بارش ها کم بوده برگزاری جلسه با تاخیر همراه شده است.
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی با عنوان ایدز در اصفهان سربالا می رود به نقل از مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نوشت: در برنامه چهارم ملی پیشگیری از ایدز از شهرداری‌ها خواسته شده تا از طریق اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از ابتلا به ایدز حرکت کنند.
مسعود مهدویان فر با اشاره به افزایش آمار مربوط به مبتلایان به بیماری ایدز در سطح شهر اصفهان، اظهار کرد: طبق آمار مرکز بهداشت در اصفهان نیز همچون سایر کلان شهرها تعدادی افراد مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده، با این وجود کارشناسان تاکید دارند که آمار واقعی بیشتر از این تعداد شناسایی شده است.
وی مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری در ایران و اصفهان را اعتیاد تزریقی دانست و خاطرنشان کرد: 70 درصد مبتلایان به ایدز معتادان تزریقی بوده و بر اساس آمارها ابتلا از طریق روابط جنسی پر خطر نیز در رتبه بعدی قرار دارد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نوشت: قدمت طرح های جامع و تفصیلی شهر اصفهان بسیار بالاست به طوری که اولین طرح جامع شهر به بیش از ۴۰۰ سال قبل و زمان صفویه بر می گردد.
سید جمال الدین صمصام شریعت اظهارکرد: اولین طرح جامع شهر اصفهان به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی گردد و شاید ما از این نظر در سطح جهان رتبه برتر را داشته باشیم چراکه در زمان صفویه که اصفهان پایتخت سیاسی کشور محسوب می شد، این طرح ها تهیه شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه دنیا جنایات اسرائیل را محکوم کردند اپوزیسیون همچنان لال است، معطلی ۱۴ ماهه لایحه امنیت شغلی کارگران، سه شاخصه اعتراضات دانشجویی درآمریکا، تیتر برخی از روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌- سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۱۱اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر