Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرماندار ایلام، گفت: همزمان با سراسر کشور رزمایش سراسری مقابله با خطرات زلزله به منظور آشنایی دانش آموزان در مدارس سراسر استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی اکرم رضاپسند، ظهر امروز (۷ آذر) در جلسه هماهنگی برگزاری این رزمایش، اظهار کرد: بروز حوادث طبیعی همچون زلزله جزو غیر قابل پیش بینی زندگی بشر تاکنون بوده و در طول تاریخ شاهد آثار زیانبار مادی و معنوی بروز این پدیده در جوامع مختلف بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: با وجود پیشرفت های علوم و فنون مختلف از سوی انسان ها ولی تاکنون نتوانسته به طور دقیق زمان وقوع یک زمین لرزه را پیش بینی کند و همین عامل باعث بروز خسارات و تلفات سنگینی در نتیجه بروز این پدیده شود.

 

معاون فرماندار ایلام، تاکید کرد: همین مسئله باعث می شود همه مردم و مسئولان با اقدامات پیشگیرانه و انجام فعالیت هایی بتوانند از خسارات این حادثه بکاهند تا در زمان وقوع آمادگی بیشتری برای مقابله با آن داشته باشند.

 

رضاپسند، یکی از مهم ترین اقشاری که در این زمینه باید مورد آموزش قرار گیرند را نسل جوان و نوجوان برشمرد که در این میان دانش آموزان باید به طور ویژه از نظر ارائه آموزش های کاربردی مورد توجه قرار گیرند.

 

وی، تصریح کرد: برخی فعالیت ها در زمان وقوع زمین لرزه ها بسیار سودمند است و می تواند در کاهش خسارات ها مثمرثمر باشد که می توان با آموزش آنها به دانش آموزان با توجه به جوان بودن جمعیت کشورمان در سرلوحه برنامه های مسئولان قرار گیرد.

 

معاون عمرانی فرماندار ایلام، یادآور شد: در همین راستا قرار است به طور همزمان با کشور رزمایش زلزله و امینی در بیش از یک هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی این استان نیز اجرا شود و فردا چهارشنبه ۸ آذر این برنامه سراسری برگزار خواهد شد.

 

رضا پسند، از عموم دانش آموزان، اولیای آنها و مجموعه دستگاه های متولی خواست بطور جدی و دقیق این برنامه را اجرایی کنند.

 

گفتنی است، ۲۱ آبان ماه زمین لرزه بزرگی با قدرت ۷،۳ ریشتر بخش هایی از استان کرمانشاه را لرزاند و با وجود گذشته حدود ۲ هفته همچنان پس لرزه های آن در ایلام نیز احساس می شود.

 

پایان پیام/493

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ امروز مردم ایلام به پاس قدرشناسی به استقبال یکی از فرزندان زهرا (س) آمدند.
بزرگمردی که پا جای رد پای مادر شهیدش گذاشت و در گمنامی ۴۱ ساله اش، در ناکجا آباد زمین پنهان شد و حالا آسمان، نشانی اش را به زمین فرستاد تا خاک این دیار از ستاره خالی نماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • بندرچارک لرزید
  • نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند