Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@15:32:24 GMT

چین نیروی نظامی به سوریه اعزام می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۰۸۲۵

چین نیروی نظامی به سوریه اعزام می‌کند

چین قصد دارد دو واحد از نیرو‌های عملیات ویژه خود تحت عنوان «ببر‌های سیبری» و «ببر‌های شب» را به سوریه اعزام کند.

باشگاه خبرنگاران: به نقل از وبسایت «میدل ایست مانیتور»، چین قصد دارد نیروهای نظامی خود را در حمایت از بشار اسد به سوریه اعزام کند. بر اساس منابع آگاه، این اقدام در پی افزایش نگرانی های پکن در خصوص حضور عناصر تروریستی وابسته به داعش در منطقه ترکستان شرقی در چین صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکستان شرقی بخشی از منطقه ترکستان در ایالت سینکیانگ چین است. عناصر افراطی ساکن این منطقه از گروه تروریستی داعش در جنگ علیه بشار اسد حمایت های زیادی کردند.

هفته گذشته «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، در ملاقاتی با مشاور رئیس جمهور سوریه از تلاش های این کشور برای مبارزه با عناصر افراطی اعزامی از ناحیه ترکستان شرقی تشکر و قدردانی کرد. دولت سوریه اعلام کرده است حدود 5 هزار تروریست از منطقه ترکستان شرقی به طور غیرقانونی از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شدند.

براساس اعلام منابع آگاه وزارت دفاع چین قصد دارد دو واحد از نیروهای عملیات ویژه خود را تحت عنوان «ببرهای سیبری» و «ببرهای شب» برای کمک به دولت بشار اسد به سوریه اعزام کند.

این نخستین بار نیست که نیروهای چینی به سوریه اعزام می شوند. در سال 2015 نیز دولت سوریه مجوز ورود 5 هزار سرباز چینی را به عنوان نیروهای متحد خود صادر و در منطقه غربی لاذقیه مستقر کرد. علاوه بر تجهیزات نظامی دریایی و هوایی، مشاوران نظامی چینی نیز در میان نیروهای اعزامی به سوریه بودند.

چین یکی از پنج قدرت بزرگ شورای امنیت سازمان ملل است که حق وتو دارد و همراه با روسیه از قدرت خود برای حفظ منافع دولت سوریه در سازمان ملل استفاده کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است