Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در برنامه نهضت مطالبه‌گری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: سئوال مجلس از وزرا و رئیس جمهور، وقت تلف کردن است! به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از تبریز، شهاب الدبن بی مقدار، نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در برنامه ای با عنوان نهضت مطالبه گری در محل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پاسخگوی سئوالات دانشجویان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اقتصاد را باید در اختیار مردم گذاشت و نباید در انتظار دولت نشست؛ چون دولت از اشتغال زایی مبرا شده و قرار است دولت هدایت گر و حمایت گر باشد فقط و مردم خودشان کار آفرینی کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: در ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، زیر کلمات مردم و صادرات خط کشیده شده است؛یعنی نیت رهبری این است که مردم بیایند وسط و منتظر دولت نباشند.
در بودجه جایی برای مسکن اجتماعی اختصاص داده نشده است/ سئوال مجلس از وزرا و رئیس جمهور، وقت تلف کردن است!
عضو کمیسون شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص علت اینکه چرا مسکن اجتماعی اجرا نشده است، تصریح کرد: در بودجه جایی برای مسکن اجتماعی اختصاص داده نشده است.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تا کنون طرح استیضاح یا سئوال از وزرا و یا رئیس جمهور را امضا کرده است یانه، گفت: من معتقد هستم باید سئوالات در سطح کلی در مجلس مطرح شود؛ چون بدلیل زیاد بودن تعداد سئوالات و زمانی که طول می کشد تا نوبت سئوال برسد و در صحن مجلس مطرح شود و در اکثر سئوالات هم وضعیت به نفع وزرا پیش می رود و در واقع فقط وقت مجلس تلف می شود.
تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین اصلا موضوع قومیت گرایی و جدایی طلبی نیست
بیمقدار در مورد علت تشکیل نشدن فراکسیون زبان ترکی در مجلس گفت: عنوان این فراکسیون ترک زبانان نبود و مناطق ترک نشین بود که بنده طبق صحبت هایی با یونسی، معاون قومیت رئیس جمهو و وزیر اطلاعات اسبق داشتم که این فراکسیون را تشکیل دهیم؛ اما یک عده از اعضای هیئت رئیسه بودند که از خودشان تفسیرهایی کردند حتی بنده با علوی، وزیر اطلاعات صحبت هایی کردم و پرسیدم که از نظر وزرات اطلاعات تشکیل این فراکسیون اشکال دارد یا نه که آقای وزیر گفت اشکالی ندارد.
این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه گفت: بحث تشکیل این فراکسیون در حال بررسی است و بنده اعتقاد دارم این بحث اصلا موضوع قومیت گرایی و جدایی طلبی نیست؛ چون در حال حاضر بسیاری از مردم ما در اقصی نقاط کشور به زبان ترکی تکلم می کنند و در همه جای ایران پراکنده هستند.
می دانستم استیضاح آخوندی در حادثه قطار به جایی نمی رسد؛ امضا نکردم
وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود چرا وزیر راه بخاطر عدم حضور و رسیدگی به مشکلات زلزله کرمانشاه  و همچنین مسکن مهر استیضاح نمی شود، گفت: در مورد مسکن مهر باید یک نفر دیگر را محاکمه کرد و یک گروه تحقیق و تفحص برای تحقیق و بررسی وضعیت کرمانشاه تشکیل شده که قرار است گزارش را به ما بدهند که مقصر چه کسی بوده است تا ما یقه آن فرد مقصر را بگیریم.
بی مقدار در مورد عدم امضای طرح استیضاح وزیر راه در حادثه تلخ قطار تبریز مشهد گفت: بنده به دلیل اینکه می دانستم استیضاح به جایی نمی رسد و معتقد هستم که قرار نیست با یک حادثه ای کشور را به هم ریخت، استیضاح را امضا نکردم. این عملکرد وزیر در کل کشور مهم است و اینطور نیست که چون ما از یک وزیر خوشمان نمی آید، بخاطر یک اتفاق وزیر را استیضاح بکنیم.
وی با اشاره به عملکرد وزیر راه گفت: نظر بنده در مورد عملکرد وزیر راه و شهرسازی در کل کشور نظرم مثبت است و از بیست به او نمره 15 می دهم.
اصلا حقوق نجومی نداریم
بیمقدار همچنین در مورد حقوق های نجومی و اختلاس ها، اذعان داشت: ما اصلا حقوق نجومی نداریم و طبق مصوبه ای که مجلس و دولت  و دیوان محاسبات هم تأیید کرد، همه پول ها برگردانده شدند؛ ان شاء الله که شرکت های هلدینگ بخش خصوصی ایجاد بکنیم وآن ها حقوق های میلیونی بدهند تا اقتصاد مملکت بچرخد.
این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه حرف و حدیث در مورد حقوق های نجومی گفت: این ها همه حرفهایی هستند که برخی مطرح می کنند و ما الان همگی به وحدت نیاز داریم. نباید همدگیر را تخریب کنیم و وحدت را برهم بزنیم. اگر کسی از فساد اطلاع و مدرکی دارد، رسانه ای کردن این مدرک تنها راه پیگیری نیست و باید از مسیر و راه خودش پی گیری بکند.
بسیجی بودن با اصلاح طلب بودن هیچ مغایرتی ندارد/ اصلاحات مهمترین هدف امام بود
بی مقدار در پاسخ به سئوالی در خصوص  بسیجی بودن اظهار داشت: بسیجی بودن با اصلاح طلب بودن هیچ مغایرتی ندارد. بنده از همان اوایل انقلاب سرباز امام خمینی بودم و از جان گذاشتم و جنگیدم و در پرونده ام حکم اعدامم را نوشته بودند؛ بنده جنگیدم و انقلاب پیروز شد و بعد از انقلاب هم جزو نیروهای انقلابی بودم که جهاد سازندگی را بنا گذاشتم.
وی ادامه داد: من بر این باور هستم که بزرگترین و مهمترین هدفی که امام داشت، اصلاحات بود و انقلابی هم که کرد به روش اصلاحی بود نه به روش خشونت و جنگ؛ و من اصلاح طلب هستم و به اصلاح طلب بودنم افتخار می کنم؛ بسیجی هم هستم؛ چون انقلاب و وطنم را دوست دارم.
در کشور ما جرم سیاسی تعریف نشده است/ چرا به جرم های سیاسی در دادگاه علنی و صالح رسیدگی نمی شود
وی در ادامه در پاسخ به سئوال دانشجویی در مورد تعریف جرم سیاسی و مجرمان سیاسی گفت: متاسفانه جرم سیاسی تعریف نشده است؛ ولی ما پیگیر قضیه هستیم و هنوز هم تعریفی از جرم سیاسی نشده است؛ البته یک سری کلیاتی هست. ولی من حق را به این دانشجو می دهم؛ چرا که چون الان جرم سیاسی تعریف نشده است و مثل تمامی کشورهای دنیا که در یک دادگاه صالح و علنی به جرم های سیاسی رسیدگی می کنند، رسیدگی نمی شود، خیلی از حق و حقوق از بین می رود و بازداشت های غیر قانونی انجام می شود.
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: بنده با دوستانی که در مجلس هستند، پی گیر این قضیه هستیم؛ اما باید یک موقعیتی به وجود آید تا دولت یک لایحه ای آورد و آن هم باید توسط قوه قضائیه به دولت تقدیم شود؛ متاسفانه طرحی را که دولت می آورد و این طرح ها مربوط به قوه قضائیه هستند، از سد شورای نگهبان نمی گذرد.
دانشجو نباید از دولت و مجلس انتظار ایجاد کار داشته باشد
این نماینده در پاسخ به سئوالی در مورد ایجاد شغل برای جوانان و دانشجویان فارغ التحصیل گفت: شما باید در کنار درس خواندن تخصص هم داشته باشید و این انتظار را از دولت و مجلس نداشته باشید که برای شما کار ایجاد بکند مخصوصا در آذربایجان شرقی ممکن نیست؛ چون گه دولت فقط در نفت و گاز و مخابرات و خطوط انتقال اصلی برق سرمایه گذاری می کند و در بقیه حوزه ها سرمایه گذاری نمی کند، پس باید به فکر خودمان باشیم.
باید در طرح بیمه سلامت تجدید نظر شود
یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به سخنان به بی مقدار در مورد نبود بودجه برای حوزه سلامت گفت: می توانید از کارانه پزشکان کم کنید و وقتی که این مقدار از بودجه به کارانه پزشکان اختصاص می یابد، حتما به بیمه سلامت چیزی باقی نمی ماند.
بی مقدار افزود: باید در این طرح ها تجدید نظر شود و قرار هست برای بودجه سال بعد اضافه شود و همجنین عملیاتی کردن بودجه هم به این مشکل سر و سامان خواهد داد.
وی در مورد تعرفه های پزشکی هم گفت: متاسفانه ما مدیریت و تنظیم این تعرفه ها را دست کسانی می دهیم که خودشان ذی نفع هستند و باید این تعرفه در جاهای دیگر و به شکل دیگری تعریف شود.
عدالت در این مملکت فقط یک کلمه است/ مجلس فعلی ما به کارهای اصلی و اساسی کشور نمی پردازد
بی مقدار در پاسخ به سئوال دیگری از دانشجویان در مورد رسیدگی به بحث حاشیه نشینی و اینکه عدالت فدای توسعه می شود، گفت: عدالت در این مملکت فقط یک کلمه است که من هم به دنبال این کلمه هستم.
بی مقدار در واکنش به اظهارت یکی از دانشجویان در خصوص خوی استکباری برخی مسئولان، ابراز داشت: یکی از این دردهای من همین لابی گری ها و پارتی بازی هاست و من اصلا این روش را قبول نمی کنم و این حرف های شما درست است و من به شما حق می دهم و می گویم که مجلس فعلی ما به کارهای اصلی و اساسی کشور نمی پردازد و ما نمایندگان از مشاوران درستی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است