Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئيس كل دادگستري استان قزوين در پاسخ به انتقادات برخی از شهروندان در خصوص کوتاهی در ساخت و سازهای و خدمات جانبی مسکن مهرگان گفت: مشكلات منطقه بايد اولويت بندی شود و اطلاعات جامعی داشته باشيم و اگر محرز شود در اين منطقه مدير يا پيمانكاری كوتاهی كرده باشد بايد پاسخگو باشد و مطابق قانون با آنها رفتار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با مردم شهر مهرگان بیان کرد: ریشه همه مشکلات ما جدا شدن از فرهنگ ناب و غنی اسلامی و اهل بیت (ع) است هرچه از این فرهنگ فاصله بگیریم مشکلات ما بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که زندگیشان رنگ و بوی اهل بیت (ع) را دارد کمترین مشکل را دارند و برای دیگران هم مشکل کمتری ایجاد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد:اهل بیت (ع) امن‌ترین پناهگاه برای انسان است از این رو باید به کسی پناه نبریم که خود محتاج پناهگاه است بنابراین اهل بیت (ع) که واسطه فیض الهی هستند، مطمئن‌ترین پناهگاه برای مردم هستند.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: امروز والدین برای تربیت فرزندان خود دقت کنند، اگر می‌خواهیم جامعه و شهرمان از جرائم وآسیب‌های اجتماعی زدوده شود باید به دامن اهل بیت (ع) پناه ببریم.

وی خاطرنشان کرد: باید حس مسئولیت نسبت به یکدیگر را فراموش نکنیم، لازمه چنین نگاهی دلسوزی، مهربانی، صمیمیت، غیرت، صداقت، عفت و پاکدامنی در میان ماست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید انسان از درون ساخته شود زمانی که اعتقاد، باور و ارزش‌های اخلاقی در جامعه پررنگ شود.

وی تصریح کرد: آن نقطه محوری که می‌تواند ما را در پیشگیری کمک کند پیوند با خاندان اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام قدرتی در پاسخ به انتقادات برخی شهروندان در خصوص کوتاهی در ساخت و ساز‌ها و خدمات جانبی مسکن مهرگان عنوان کرد: مشکلات منطقه باید اولویت بندی شود و اطلاعات جامعی داشته باشیم و اگر محرز شود در این منطقه مدیر یا پیمانکاری کوتاهی کرده باشد باید پاسخگو باشد و مطابق قانون با وی رفتار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به واسطه تضییع حقوق مردم یک شبه ثروت‌های بادآورده به دست آورده اند باید مقابل قانون پاسخگوی عملکرد خود باشند و حقوق تضییع شده مردم را به آن‌ها برگردانند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف که درگیر و در جریان و مرتبط با ساخت مسکن مهرگان بوده اند باید در نشستی حاضر شوند و مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.

حجت الاسلام قدرتی اعلام کرد: مشکلاتی، چون عدم پرداخت شار‍‍‍ژ و عدم همکاری و رعایت نکردن اخلاق و قواعد آپارتمان نشینی از جمله علل تشکیل پرونده است که در مقایسه با سایر پرونده‌های دستگاه قضایی باید گفت که این پرونده‌ها زمان و هزینه‌های زیادی را به این دستگاه تحمیل می‌کند حال آنکه از طریق فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی می‌توان چنین مشکلاتی را حل کرد.

وی اظهارداشت: اجازه نمی‌دهیم در بررسی پرونده‌ها مباحث سیاسی وارد شود، ممکن است در مشکلی کوتاهی در دوران دولتی باشد و یا در دولت امروز موضوعی مطرح باشد، ولی نباید در بررسی چنین مشکلات نگاه‌ها به سوی دولت‌ها باشد بلکه باید هدفمان برداشتن باری از دوش مردم و نظام و تسهیل در روند زندگی مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات، خود مردم هم باید پای کار بیایند چراکه حل هر مشکلی در گروه سه ضلع مردم، دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی است ولی باید برای موضوع‌های بسیار مهم از این سه ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: راه حل اساسی حل مشکلات جامعه این است که با دین و ارزش‌های اخلاقی آشتی کنیم و باورمان شود که دین، ارزش‌های اخلاقی، مسجد و محراب دوای درد آسیب‌های اجتماعی است و تجلی این فرهنگ دینی و ارزش‌های اخلاقی امروز در بسیج خودنمایی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: زندان درمان نیست زندان مُسکن است فرهنگ دینی و ارزش‌های اخلاقی راهکار پیشگیری است از این رو فرزندان خود را از ابتدای سنین با مسجد و بسیج آشنا کنید.

وی تصریح کرد: باید انسان همواره احساس کند که دوربین‌های الهی او را مراقبت می‌کنند بنابراین خود کنترلی و پیشگیری امر مهم و اولویت دار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم است.

رئیس کل داادگستیر استان قزوین افزود: مسئولان وظیفه‌ای قانونی و مشخص داریم ولی این مسئولیت نمی‌تواند نافی مسئولیت فرهنگی و اجتماعی ما نسبت به طهارت روحی مردم باشد.

وی یادآورشد: متأسفانه جامعه نسبت به آلودگی‌های مادی حساسیت دارد ولی این حساسیت در مسائل معنوی و روح انسان وجود ندارد.

    انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، محمد امین سالاری پور با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش امانی عضو شورای شهر تهران از محله جوادیه با بیان اینکه وضعیت خدمات شهری رو به پیشرفت است، گفت: محله جوادیه ۳۰۰ هکتار با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۱۶۰ پروانه در بافت فرسوده این محله صادر شده است؛ براساس برنامه باید ۳ درصد نوسازی انجام می شد که ما در این حدود نوسازی داشتیم و حتی چند پروژه تجمیعی داشتیم که چند مورد بیش از ۲۰ پلاک بودند.

او با بیان اینکه به حد استاندارهای مورد توقع مدیریت شهری تهران رسیدیم، گفت: شهرداری تهران با تملک یک قالیشویی به زودی یک بوستان ۵ هزار متر مربعی را افتتاح خواهد کرد و همچنین یک پارکینک زیر سطحی و مجموعه ورزشی در حال ساخت است و اعتبار آن پیش بینی شده و به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

سالاری پور با بیان اینکه در مورد نقش اتباع در گود باغ آذری باید بگویم که این محله خاص و فرسوده است و حضور اتباع در این محله چشمگیر است و چون معابر باریک است ما به صورت مکانیزه نمی توانیم در این معابر خدمت رسانی کنیم و به اهالی تذکر دادیم که در مورد نظافت دستی نکاتی را رعایت کنند گفت: البته در سه نطقه محل جوادیه سرویس بهداشتی داریم و در مورد وضعیت مدارس باید بگویم که ۳۱ مدارس و پیش دبستانی داریم که آموزش و پرورش موارد مورد نیاز را اعلام کرده بود و اگر موردی را اعلام نکند ما وارد نمی شویم.

او در مورد مشکل خون آبه و بوی تعفن در میدان بهمن نیز گفت: در مورد لایروبی نهر جگرکی باید بگویم که یک قسمت از منطقه درگیر جکرگی است و برای رفع موضوع باید اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد.

سالاری پور با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ پروژه محله در سال جاری پیش بینی شده گفت: ریل راه آهن تهران- اهواز ۱۱۴ کیلومتر مربع است و مردم نمی‌توانند ساخت و ساز داشته باشند و همچنین وجود کابل‌های فشار قوی مردم را به دردسر انداخته است.

کد خبر 848330 منبع: ایسنا برچسب‌ها ساخت و ساز ریل و راه آهن - قطار شهرداری منطقه ۱۶

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد