Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:00:54 GMT

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۲۴۱۵

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

زاهدان - ایرنا - رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت حدود 75 کیلومتر بر ساعت اوایل هفته آینده این استان را در بر می گیرد.

علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پدیده تا دوشنبه هفته آینده در شمال، نوارشرقی، غرب و برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان تداوم دارد توصیه کرد؛ افراد آسیب پذیر در زمان باد وگرد و خاک از حضور در فضای باز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در سواحل و روی دریا نیز وزش بادشدید علاوه بر گرد وخاک سبب مواج و متلاطم شدن دریا می شود و شرایط دریا برای عملیات دریایی و صیادی مناسب نیست.
وی بیان کرد: با نفوذ توده هوای سرد به سیستان و بلوچستان از شنبه تا پنج شنبه هفته آینده دمای هوا حدود هفت تا 10 درجه در سطح این استان کاهش می یابد و شرایط برای یخبندان شبانه در زاهدان و دیگر نقاط نواحی سردسیر مهیاست.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد؛ کشاورزان و دامداران برای مقابله با سرمازدگی محصولات گلخانه ای و دام ها آماده باشند.
ملاشاهی اظهار داشت: همچنین محافظت از کنتورهای آب، پمپ های کشاورزی و خودروها برای جلوگیری از یخ زدگی در ساعات پایانی شب نیز از جمله نکاتی است که افراد باید مورد توجه قرار دهند.
وی بیان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با صفر درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 34 درجه مربوط به راسک مرکز شهرستان سرباز بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316 ** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت