Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- فرماندار بافق با بیان اینکه حفاظت از منابع آبی در بافق مغفول مانده گفت: با توجه به کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی این شهرستان، دغدغه تمام مسوولان حفاظت از منابع آبی است.

به گزارش ایرنا، محمد زاده رحمانی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی که با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد برگزار شد با اشاره به سفره های زیرزمینی و منابع آبی مشترک بافق با استان کرمان و برخی از شهرستان های استان یزد، اظهار کرد: دو حلقه چاه در خط مرزی کرمان و بافق پلمپ و از حفر چاههای جدید نیز جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بافق با بیان اینکه صنایع پرآبخواه شهرستان های همجوار بافق نگاهشان به سفره های آبی این شهرستان نباشد گفت: صنایع هر شهرستان باید به سمت بهره برداری از پساب و منابع آبی مربوط به خود حرکت کند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از مجموع 219 حلقه چاه فعال شهرستان 131 حلقه آن در بخش کشاورزی است خاطر نشان کرد: خاموشی زمستانه چاههای کشاورزی باعث می شود طول بهره برداری از منابع آبی افزایش یابد.
زاده رحمانی همچنین افزود: مدیریت در مصرف آب باید سرلوحه کار تمامی شهروندان و بویژه کشاورزان بافقی قرار گیرد و در ماههایی که باغات و مزارع نیاز به آب ندارند طرح خاموشی موتور چاههای کشاورزی اجرا شود.
فرماندار بافق از خاموشی دو مقطع چاههای کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای این طرح عاملی در جهت افزایش سطح تراز آب های زیرزمینی و قنوات بود.
زاده رحمانی همچنین با بیان اینکه طرح خاموشی چاههای کشاورزی در سال گذشته به مدت20 روز انجام شد افزود: امسال نیز این زمان به دو برابر افزایش می یابد تا نتایج مطلوب حاصل شود.
219 حلقه چاه در بافق فعال است که 19 حلقه واقع در دشت قطرم، آب شرب شهری را تامین می کند ضمن اینکه 80 لیتر بر ثانیه نیز آب انتقالی زاینده رود مورد مصرف مردم شهر بافق قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری**انتشار: فلاح
irnayazdd@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زحمتکش، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوندخبر داد. وی اظهار کرد: این اقدام با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی انجام شده است.

مدیر امور منابع آب دماوند گفت: ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز در روستاهای «گلاهک» به عمق ۷۶۵ متر و آبدهی ۶.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده اند، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۵ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

زحمتکش در پایان از همکاری پرسنل محترم کلانتری رودهن که در این امر همراه و یاری رسان بودند تشکر و قدرانی کرد.

کد خبر 6093047

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است