Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:15:45 GMT

موتور ساخت و ساز در نیشابور به حرکت درآمد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۴۶۰۸

موتور ساخت و ساز در نیشابور به حرکت درآمد

شهردار نیشابور از تصویب نهای لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص اصلاح نحوه وصول عوارض ساختمانی در شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق فرمانداری خبر داد و مدعی شد موتور ساخت و ساز در نیشابور به حرکت درآمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی نجفی شهردار نیشابور در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز در خصوص مشکلات صنعت ساختمان گفت: با توجه به رکود ایجادشده در حوزه صنعت ساختمان طی سالهای اخیر، ایجاد شفاف‌سازی و بازنگری ضوابط ساخت‌وساز بسیار ضروری به نظر می‌رسید که به همین منظور شهرداری نیشابور جهت توسعه عدالت اجتماعی و رفاه حال شهروندان ضمن تهیه لایحه‌ای و ارائه آن به شورای اسلامی شهر خواستار بازنگری و منطقی نمودن بهای عوارض صدور پروانه ساختمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته هیچ‌گونه تجدیدنظری درباره نحوه اخذ بهای عوارض صدور پروانه ساختمانی صورت نگرفته بود، افزود: متأسفانه این امر موجب عدم استقبال برای دریافت پروانه ساختمانی و رکود بیشتر حوزه صنعت ساختمان شده بود که خوشبختانه با تصویب لایحه پیشنهادی شهرداری تحول بزرگی در این بخش صورت گرفته و به عبارتی موتور ساخت‌وساز در نیشابور به حرکت درآمده است.

نجفی با یادآوری این مطلب که با تصویب لایحه فوق تحول شگرفی در منطقی شدن و متعادل‌سازی بهای عوارض به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار ایجادشده است، خاطرنشان ساخت: بهای عوارض صدور پروانه در مناطق یادشده برای نخستین بار بعد از انقلاب به یک‌پنجم بهای عوارض در سنوات قبل کاهش‌یافته است و به عبارت ساده‌تر اگر بهای عوارض ملکی پیش‌ازاین مصوبه حدود ۳۰ میلیون تومان بوده هم‌اکنون به ۵ میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در لایحه تصویب‌شده شهرداری نیشابور اهرم‌های تشویقی متعددی برای رونق بخشیدن به صنعت ساختمان پیش‌بینی‌شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین نتایج حاصل‌شده در این خصوص بهبود وضعیت ساخت‌وساز سکونت‌گاه‌های غیررسمی و جلوگیری از ساخت‌وساز بی‌رویه و غیر ضابطه‌مند در حاشیه شهر است که قطعاً با متعادل‌سازی و شفاف‌سازی صورت گرفته دراین‌ارتباط ساخت مسکن در نوار حاشیه‌ای شهر و نقاط کم برخوردار دارای ضابطه خاص و برخورداری از حداقل بهای عوارض صدور پروانه ساختمانی خواهد شد.

شهردار نیشابور ضمن قدردانی از حمایت ویژه اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور در بررسی و تصویب لایحه فوق خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت و حمایت‌های مستمر شورای اسلامی شهر بتوانیم در سایر بخش‌ها نیز مشوق‌های مناسبی برای مشارکت شهروندان فراهم نموده و به وظیفه خود که خدمت به همشهریان عزیز است به‌خوبی عمل نماییم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز