Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محمد محمد پور در نشست با اعضاي دبيرخانه دومين همايش "نظيره سرايان حيدربابايه سلام" اهر با بيان اينکه ‌به ضرورت‌ها از منظر نياز فرهنگي نگاه مي‌کنيم، گفت: حجم عظيمي از کارها در سطح استان وجود دارد که با منابع محدود دولتي نمي‌توان انجام داد بلکه بايد مکانيزم و روشي تعريف و پايه‌ريزي شود که اگر نيازي احساس شد براي استمرار آن و براي راه افتادن يک حرکت و جريان فرهنگي خط و ربط‌هاي پايدار و پرقوتي ايجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در نشست با اعضاي دبيرخانه دومين همايش"نظيره سرايان حيدربابايه سلام" اهر با بيان اينکه ‌به ضرورت‌هااز منظر نياز فرهنگي نگاه مي‌کنيم، گفت: حجم عظيمي از کارها در سطح استان وجوددارد که با منابع محدود دولتي نمي‌توان انجام داد بلکه بايد مکانيزم و روشيتعريف و پايه‌ريزي شود که اگر نيازي احساس شد براي استمرار آن و براي راهافتادن يک حرکت و جريان فرهنگي خط و ربط‌هاي پايدار و پرقوتي ايجاد شود.
مديرکلارشاد استان آذربايجان شرقي با تأکيد بر اينکه‌ نبايد برگزاري برنامه‌هاي فرهنگيبه منابع محدود دولتي متکي باشد گفت: ‌افراد متمکني هستند که اگر باور کنند انجامبرنامه‌اي به آينده جامعه و فرزندانشان ضرورت دارد حتماً کمک مي‌کنند.
محمدمحمدپور در نشست با اعضاي دبيرخانه دومين همايش "نظيره سرايان حيدربابايهسلام" با اشاره به اينکه براي فعاليت در ادبيات آذربايجان بستر وضرورت‌هاي بالايي وجود دارد اظهار داشت: ملزم هستيم در حوزه ادبيات فولکلوريکو شفاهي ورود کنيم و نگذاريم اين‌ها که بنا به اقتضا و ضرورت‌هاي تاريخي به وجودآمده‌اند و ذخاير فرهنگي ما هستند از بين بروند.
ويدر ادامه تصريح کرد:‌ برجسته و مطرح‌ شدن ادبيات شفاهي و تبيين اهميت آن درقالب همايش، جشنواره و برنامه‌هاي متعدد ضرورت است و حتماً بايد به اين ضرورت‌هاعمل کنيم.
محمدپورافزود‌: ضرورت‌هاي فرهنگي جامعه ما در حوزه‌هاي گسترده‌اي وجود دارد اما منابعدولتي محدود است و همه بايد به اين فکر کنيم که اين همه ضرورت و حجم برنامه‌ها رابا کدام بستر، منابع، مکانيزم و ساز و کارها پيش ببريم که تعطيل نشوند.
مديرکلارشاد استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه ‌به ضرورت‌ها از منظر نياز فرهنگي نگاهمي‌کنيم، گفت: حجم عظيمي از کارها در سطح استان وجود دارد که با منابع محدود دولتينمي‌توان انجام داد بلکه بايد مکانيزم و روشي تعريف و پايه‌ريزي شود که اگرنيازي احساس شد براي استمرار آن و براي راه افتادن يک حرکت و جريان فرهنگي خطو ربط‌هاي پايدار و پرقوتي ايجاد شود.
محمدپورتصريح کرد:‌ پيوند دادن نيازها و ضرورت‌هايي که به حق هم بايد انجام بگيرند، بهمنابع ناپايدار، روش درستي نيست.
ويبا تأکيد بر اينکه‌ نبايد برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي به منابع محدود دولتي متکيباشند، افزود: ‌افراد متمکني هستند که اگر باور کنند انجام برنامه‌اي به آيندهجامعه و خود آن‌ها و فرزندانشان ضرورت دارد، حتماً کمک مي‌کنند. ورود عامه مردم بهبرنامه‌ها منابع پايدار به حساب مي‌آيد و اين‌گونه مشارکت عمومي شکل مي‌گيرد چراکه در انجام چنين ضرورتي، عامه مردم اتفاق‌نظر پيدا مي‌کنند.
مديرکلارشاد استان آذربايجان شرقي گفت:‌ فعاليت فرهنگي نبايد محدود و محصور در بيننخبگان باشد، بلکه بايد در عرصه عمومي گسترش يابد و بايد استعدادهاي مختلفادبي و هنري را حتي در مناطق دور افتاده و روستاها شناسايي کرده و بستري فراهم شودتا اين استعدادها بروز يابند.
محمدپورافزود:‌ احساس نياز جامعه براي مسائل و ضرورت‌هاي فرهنگي بايد تقويت‌شده و همگانيشود به عبارتي ديگر مسائل فرهنگ و هنر بايد به نياز همگاني در جامعه تبديلشود و همه در اين نوع مسائل مشارکت کنند.
ويبرگزاري همايش نظيره سرايان در اهر را حرکتي ارزشمند عنوان کرد و تصريح کرد: ‌وقتييک جمع فرهنگي به اين نتيجه رسيده‌اند که چنين برنامه‌اي را در اهر برگزار کنند،‌اين اميدوارکننده است. ارزش و اعتبار اين کار در آن است که يک جمع فرهنگي برايبرگزاري آن احساس نياز کرده‌اند. اساساً بايد خاستگاه برنامه‌هاي فرهنگي خود جمعفرهنگي و مردم باشد.
محمدپورافزود:‌ از برگزاري اين همايش در اهر حمايت مي‌کنيم و لازم است براي برگزاري آن دردوره‌هاي بعد سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام بگيرد.
بهگزارش تسنيم در اين نشست محرمي معاون هنري مديرکل ارشاد استان آذربايجانشرقي، زارعي رئيس اداره ارشاد شهرستان اهر، پيري‌زاده مسئول هماهنگي، دوستي وخضوعي دبيران اجرايي و علمي دومين همايش نظيره سرايان حيدربابايه سلام حضورداشتند.
دومينهمايش نظيره سرايان حيدربابايه سلام روز پنج‌شنبه 9 آذرماه در اهر برگزار مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه