Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:40:38 GMT

نیروی انتظامی در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۶۰۸۴

نیروی انتظامی در یک نگاه

اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان را از اینجا دنبال کنید.

توقیف ۱۳۰ کیلوگرم مواد افیونی در اصفهان

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان گفت: مأموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری از محور "تالاب" به شهر "ورز نه" به یک دستگاه سواری پراید که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۹۴ کیلوگرم حشیش و ۳۶ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر صندلی‌های خودرو جا ساز شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

توقیف وانت زامیاد با ۷۰ کیلوگرم تریاک در شهرضا

سرهنگ  محمدحسین با باکلانی  فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت : مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت زامیاد مشکوک و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۷۰ کیلوگرم تریاک که در اتاق بار خودرو جا ساز شده بود کشف شد.

سرهنگ با باکلانی بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد، نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

محموله گوشی قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ حسن یار دوستی  فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: گشت انتظامی کلانتری ۲۱ شهر اصفهان حین گشت زنی در منطقه مأموریتی به یک دستگاه سواری ۲۰۶ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی به عمل آمد که تعداد ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت هوشمند خارجی کشف شد. این مقام انتظامی از عدم ارائه مدارک گمرکی توسط راننده خودرو خبر داد و اظهار داشت : خودرو و محموله توقیف و راننده نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اینکه  ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام‌شده است  خاطرنشان کرد : ورود کالای قاچاق به کشور زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می‌کند که نیروی انتظامی در این رابطه با قاطعیت برخورد می‌کند و اجازه فعالیت به قاچاقچیان نخواهد داد.

پرونده سارق داخل خودرو در خمینی‌شهر بسته شد

سرهنگ علی جعفری نژاد  فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت:در پی اعلام سرقت داخل خودرو، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد : متهم که از سارقان حرفه‌ای هست طی بازجویی‌های پلیس به سرقت ۱۲۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند، از گذاشتن کیف‌دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضورداشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند، از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک‌لحظه خودداری کنید.

توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در گلپایگان

سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: پیشگیری از جرائم، برخورد با موتورسواران متخلف، کاهش تصادفات رانندگی و پاسخ گوئی به مطالبات عمومی مردم از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است که همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: با اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در شهرستان گلپایگان تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودروی متخلف به علت مزاحمت و تولید صدای ناهنجار، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، فقدان مدارک، نداشتن پلاک و کلاه ایمنی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان تصریح کرد : نیروی انتظامی در مسیر ارتقاء و افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی می‌کند.

اخاذی نافرجام در فضای مجازی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصاویر شخصی و خانوادگی او را به دست آورده و با تهدید به انتشار آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکی که هیچ اطلاعی از هویت تهدیدکننده نداشت، عنوان داشت هیچ‌گونه عکس یا فیلمی نیز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته است. وی تصریح کرد: با جمع‌آوری مدارک و مستندات پلیس و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس فتا صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان داشت : عکس‌های شاکی را از طریق هک کردن گوشی تلفن همراه او به دست آورده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد:از نگهداری و ذخیره عکس‌های شخصی و خصوصی داخل گوشی‌های هوشمند خودداری کنید و در صورت مواجه‌شدن با این‌گونه موارد موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهید.

ارتباطات نامتعارف، رتبه اول علل زمینه‌ساز فرار از منزل دختران

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان  اصفهان در خصوص علل و عوامل فرار دختران از منزل گفت: برخی از والدین گمان می‌کنند که با تأمین خواسته‌های مالی فرزندشان دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آنان ندارند و نیازی به ابراز مهر و محبت نیست، درحالی‌که فرزندان بیش از هر چیزی احتیاج دارند که نیازهای روحی‌شان از سوی پدر و مادر تأمین شود.

وی افزود:هنگامی‌که نوجوان احساس کند به این‌گونه نیازهای وی پاسخ داده نمی‌شود، برای رفع آن و دستیابی به یک همدل به افرادی خارج از خانواده متوسل می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرار دختران فقط منحصر به خانواده‌های فقیر نیست، بلکه تعداد قابل‌توجهی از دختران فراری از خانواده‌های متوسط و مرفه هستند افزود: درگذشته تربیت فرزندان در داخل خانواده و بر اساس اصول و معیارهای پذیرفته‌شده خانواده صورت می‌پذیرفت، اما در چند سال اخیر و با کمتر شدن ارتباطات روزانه اعضای خانواده با یکدیگر، شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، برنامه‌های ماهواره‌ای، گروه دوستان نقش پررنگی در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند.

وی بیان داشت: به‌این‌ترتیب فرزندان بر سر دوراهی خانواده و اجتماع قرار می‌گیرند و ممکن است راه خطا را برگزینند، زیرا الگوپذیری نوجوانان دختر از همسالان بیش از اعضای خانواده است که این الگوپذیری در صورت وجود همسالان بزهکار می‌تواند تبعات جدی و خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

سرهنگ خسروی، ارتباطات نامتعارف و خارج از حدود شرعی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را در رتبه اول علل زمینه‌ساز فرار از منزل ذکر کرد و گفت: افراد شیاد و سودجو در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با انواع و اقسام مانورهای متقلبانه و شیوه‌های خاص، دختران نوجوان را اغفال کرده و موجبات فرار از منزل و درنتیجه غوطه‌ور شدن آن‌ها در باندهای فساد و فحشا را فراهم می‌آورند به همین جهت نظارت بر رفتار فرزندان در فضای سایبر توسط والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی دوره نوجوانی را یکی از سخت‌ترین دوران زندگی هر انسانی برشمرد و عنوان داشت: نوجوانان در این برهه از زندگی خود با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند به‌سادگی قادر به تشخیص خوب از بد نبوده و با هیجان پذیری و روحیه سرکش خود به‌شدت از دیگران تبعیت کرده و رفتارهای پرخطری را از خود بروز می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان ضمن توصیه والدین به تأمین نیازهای عاطفی و روحی فرزندان خود اظهار داشت: والدین می‌بایست درهرحال پناهگاهی امن برای فرزندان خود باشند و اگر نوجوان یا جوانی به‌اشتباه مرتکب فرار از منزل شد زمینه بازگشت او را به منزل فراهم کرده و سعی نمایند علت را جستجو و آن را حل نمایند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه

سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با خودرو‌های پلاک مخدوش و قاچاق، پیرو وصول گزارشی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی تویوتا تک کابین قاچاق متعلق به شخصی با هویت معلوم در شهرستان ساری، تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان این پلیس پس از هماهنگی قضایی، خودروی مورد نظر را در هنگام تعمیر در یک تعمیرگاه خودرو‌های خارجی در سطح شهر ساری بود مشاهده و پس از بررسی مدارک، توقیف و به مقر انتقال دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با بیان اینکه مدارک خودروی توقیفی هیچگونه همخوانی با شماره موتور و بدنه خودروی مذکور را نداشت و قاچاق بوده است، گفت: کارشناسان ارزش خودروی مکشوفه قاچاق را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمد پور مبارزه با جرائم اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران عنوان کرد و افزود: در این راستا مالک این خودرو پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد