Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای تسریع در روند برنامه‌های مهارتی، موازی کاری ادارات و نهادهای مختلف در امر آموزش‌های مهارتی باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، الله کرم لیراوی ظهر امروز در نشست بررسی روند فعالیت‌های آموزش‌های آزاد مهارتی استان بوشهر  با بیان اینکه چالش مهم برخی آموزشگاه‌های آزاد در کشور اظهار داشت: تهیه ابزار و شرایط لازم برای گسترش مهارت آموزشی در کشور از نکات مهمی بوده که باید بدان توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌های آموزشی در کشور جزیره ای شده است، تاکید کرد: مهارت‌های آموزشی در هر جایی و مکانی رایج شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به بهینه سازی مهارت‌آموزی  تصریح کرد:بهینه سازی مهارت آموزی در گرو سپردن آموزش‌ها به بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد است.

لیراوی با اشاره بر اینکه موازی کاری ادارات و نهادهای مختلف در امر آموزش‌های مهارتی باید متوقف شود افزود: جلوگیری از ایجاد مرکز جدید مهارت آموزی متفرقه و فاقد استاندارد دولتی از جمله خواسته‌های کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای است.

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه ای کشور بیان کرد: لزوم ارائه گواهی مهارت آموزی درهر نوع استخدام دولتی و نمیه دولتی، حمایت از آموزشگاه های فنی وحرفه ای و حذف اعتبارات کلان متفرقه دولتی توسط سایر وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی از جمله خواسته های آموزشگاه های آزاد است.

وی با تاکید بر توسعه آموزش‌های مهارتی با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های رقابتی و افزایش بهره‌وری و کارایی آموزش‌های مهارتی از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر است.

لیراوی بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، به ویژه آموزش‌های منجر به اشتغال ضروری است.

وی توجه به آموزش‌های بازار محور و مشاغل خرد را یکی از راهکارهای مهم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برشمرد و خواستار سوق دادن آموزش‌های مهارتی در این حوزه شد.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند