Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی دشتیرئیس هیئت‌ مدیره صنف مرغداران یزد از تولید بالغ‌بر 80 هزار مرغ گوشتی طی روز در استان یزد خبر داد و تصریح کرد: استان یزد یکی از قطب‌های تولید مرغ گوشتی کشور واستان بوده و روزانه حجم عظیمی از تولیدات استان روانه بازار استان‌های هم‌جوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت‌مدیره صنف مرغداران یزد با اشاره به ضعف حمایتی و نظارتی دستگاه‌های مسئول بیان کرد: مرغدان یزدی در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانند مطالبات خود از فروش مرغ را طی پنج ‌تا شش ماه وصول کرده و در این مدت متحمل خسارت‌های آن خواهند شد.

دشتی در ادامه قیمت عرضه مرغ در استان به عرضه‌کنندگان را کیلویی 6500 تومان و برای مصرف‌کنندگان هر کیلو 6800 تومان برشمرد و تصریح کرد: این قیمت‌ها مصوب شده و برای مرغ گرم تازه است، لذا مردم به قیمت‌های مصوب توجه داشته باشند و از خرید مرغ به قیمت‌های گزاف و البته محصولات بی‌کیفیت خودداری کنند.

وی فروشگاه سازمان تعاون روستایی واقع در سه‌راه بلوار دانشجو، سه‌راه تعاون را مکانی امن در ارائه مرغ باکیفیت و با قیمت مناسب برشمرد و گفت: این مرکز با عرضه مرغ به‌صورت عمده و خرده همواره در خدمت همشهریان گرامی می‌باشد.

توسعه پایدار و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت سفید

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد نیز از افتتاح بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور در مرکز و جنوب شرق کشور در شهرستان اشکذر استان یزد در دهه فجر امسال خبر داد.

طاقه باف صنایع تبدیلی کشاورزی را رکن اساسی امنیت غذایی در جامعه دانست و بیان کرد: این صنایع نقش اساسی در حفظ کیفیت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت سفید و قرمزدر استان یزد، گفت: تا پایان امسال یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته ‌ ترین کشتارگاه‌های طیور کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره ‌ برداری خواهد رسید .

  مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان  با اشاره به افتتاح این کشتارگاه صنعتی مدرن و تمام اتوماتیک در آینده نزدیک، گفت: قطعا ً کشتارگاه سپید مرغ شیرکوه یزد الگویی درخشان در جهت ارتقاء کیفیت تولید گوشت سفید اعم از مرغ، بلدرچین و بوقلمون و همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور خواهد بود.

طاقه‌ باف افزود: این واحد در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و زیر بنای 10 هزار متر مربع ا یجاد شده است که با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 150 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود

وی ظرفیت تولید سالانه این کشتارگاه را بیش از 18 هزار تن برآورد و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را بیش از 300 میلیارد ریال عنوان کرد.

این مقام مسئول اهداف راه‌اندازی کشتارگاه مزبور را عرضه گوشت مرغ، بلدرچین و بوقلمون باکیفیت در سراسر کشور و زمینه‌سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره‌گیری از امکانات سردخانه‌ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان مرغداران منطقه و تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و کشتار متمرکز برشمرد .

طاقه‌ باف در پایان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی و لزوم برندسازی محصولات تولیدی در بخش صنایع کشاورزی، این کشتارگاه صنعتی مدرن می‌تواند قدم موثری را در سطح کشور و حتی در سطح بین‌الملل بردارد.

فرار مالیاتی برخی فعالان سودجو و نوسانات قیمت

رئیس هیئت‌مدیره صنف مرغداران یزد گرانی 20 درصدی خوراک طیور، فرار مالیاتی برخی فعالان سودجو و نوسانات قیمت را یکی از مشکلات برجسته این عرصه نامید و تصریح کرد: در خصوص این مشکلات جلسات متعددی را با نمایندگان و معاونین رئیس‌جمهوری کشور برگزار کرده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به برنامه‌ای جامع در راستای حذف این مشکلات دست پیدا کنیم.

وی این آمار را برخاسته از کیفیت مطلوب مرغ گوشتی استان برشمرد و تصریح کرد، یزد به عهد خود برای تولید مرغ سالم وفا می‌کند؛ اما بسیاری از دلالان و افراد سودجو، تولید مازاد استان را وسیله سودجویی خود قرار داده و تولیدات استان را بدون پرداخت وجه آن، از یزد خارج می‌کنند که البته پیگیری‌های قضایی اتحادیه صنف مرغداران یزد نیز راه به‌جایی نبرده است.

انتهای پیام/ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان