Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و مترجم کتاب‌های علمی در بندرعباس بر لزوم توجه بیش‌تر به نیازها و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان در انتخاب و انتشار کتاب‌های علمی مناسب تاکید کرد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید عمیق در جمع کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در بندرعباس با تاکید بر این مطلب گفت: برای پاسخ به ذهن پرسش‌گر و فعال کودکان و نوجوانان در حوزه علمی، کارهای پژوهشی زیادی را می‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمیق با بیان این‌که در انتخاب کتاب‌های علمی، باید کتابی معرفی شود که دغدغه ذهن نوجوان باشد یادآور شد: برای ترغیب ذهن‌های پرسش‌گر نوجوانان انتخاب محتوا و واژگان بسیار مهم است در واقع تناسب کتاب با رده سنی نوجوان بسیار اهمیت دارد.

وی از زیست‌شناسی و نجوم به عنوان دو علم مهم نام برد که انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند و ادامه داد: انسان چیزی را اختراع نمی‌کند بلکه آن‌چه را که در طبیعت وجود دارد کشف می‌کند و در واقع با هر کشفی یک درجه از نادانی انسان کم می‌شود.

مولف کتاب «انسان و طبیعت» به کتاب مجموعه‌ی الهام از طبیعت خود اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۳ جلد از این مجموعه چاپ شده است که به کاربرد اشکال هندسی در زندگی روزمره انسان می‌پردازد.

عمیق گفت: به عنوان مثال کاربرد مخروط کاج در معماری، تولید لباس و پزشکی بازار خوبی دارد و امروزه در دنیا نوعی پوشاک تولید می‌شود که کاربرد میکروسکوپی دارد و از مخروط کاج الهام گرفته شده است.

مولف کتاب «قدرت ذهن» اضافه کرد: در کار ترجمه و تالیف من به دنبال چنین کتاب‌هایی بوده‌ام و برای مرکز علوم کانون بندرعباس این کتاب‌ها لازم است.

این مترجم حوزه ادبیات کودک و نوجوان به‌ویژه در شاخه کتاب‌های علمی ابراز داشت: علم مال هیچ کشور و یا فرد خاصی نیست، علم متعلق به بشریت است کسی نمی‌تواند برای علم مرز بکشد، ابن سینا و نیوتن به همه بشریت تعلق دارند، فقط متعلق به ایران یا اروپا نیستند.

مترجم «آلودگی زمین» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان انتشاراتی بزرگ با کتاب‌های با کیفیت مناسب یاد کرد و افزود: اعتقادم بر این است که مسوولان کانون می‌توانند با ایده‌پردازی و استفاده از ابتکارهای جدید از ظرفیت‌های موجود به نفع کودکان و نوجوانان کارهای خوبی در حوزه علم انجام دهند.

وی با بیان این‌که نتیجه بیش از ۴۰ سال فعالیتم، ۶۰۰ عنوان کتاب در قالب ۸۰ مجموعه است افزود: برای حفظ و پویایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز علوم باید هم‌چون کندوی عسل از داشته‌ها و ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

عمیق هم‌چنین در نشست نقد کتاب «قدرت ذهن» در بندرعباس اظهار داشت: این روزها برای حفظ تندرستی و سلامت جسم تاکید زیادی می‌شود، اما فراموش می‌کنیم که ذهن ما نیز به مراقبت نیاز دارد، اگر ذهن‌مان را فعال نگه‌داریم، توانایی‌های ذهنی‌مان تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی چیستان یا معمایی را حل می‌کنیم حس خوبی به ما دست می‌دهد، در حقیقت در سایه‌ی تمرین‌های ذهنی و پرورش ذهن، سلول‌های مغز آمادگی بیش‌تری برای یافتن پاسخ چیستان بعدی پیدا می‌کنند و رفته‌رفته می‌توانیم از عهده‌ی پاسخ دادن به پرسش‌های دشوارتر هم بربیاییم.

نویسنده‌ی کتاب قدرت ذهن در خصوص این کتاب گفت: چیستان و معماهای این کتاب به چهار بخش تقسیم‌بندی شده‌اند که شامل تقویت قدرت حافظه، خلاقیت، برهان‌آوری و تفکر منطقی می‌شوند.

عمیق افزود: در هر بخش این کتاب، پرسش‌ها درجه بندی شده‌اند و از ساده شروع، و کم‌کم دشوار می‌شوند.

نویسنده کتاب نقش و نگار در طبیعت، در پاسخ به سوال یکی از اعضا در مورد ترجمه، گفت: ترجمه یعنی دریافت معنی از مبدا و بازسازی آن در مقصد و ترجمه کننده باید در واژگان روح بدمد.

عمیق هدف خود از ترجمه را این‌گونه بیان کرد: هدف من در انتخاب کتاب این نبوده که ماشین ترجمه باشم بلکه تولید آثار فاخر و ارزشی را باید ترجمه کرد اما بعضی از کارها را باید بومی‌سازی و تالیف کرد.

گفتنی است کتاب «قدرت ذهن» در هر بخش سوال‌ها و شکل‌هایی ارایه شده است که با ترجمه مجید عمیق برای مخاطبان گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) خواندنی و تامل برانگیزند و بچه‌ها می‌توانند در وقت‌های آزاد خود از معماهای این کتاب در قالب سرگرمی بهره ببرند.

مجید عمیق ۷ آذر مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در شهر بندرعباس بود.

true برچسب ها : بندرعباس ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • هفته زمین پاک