Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، بر رشد و حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه هنری استان قم، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در دیدار معاونان فرهنگی مراکز استانی حوزه هنری که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تبریک ایام نهم ربیع الاول، با اشاره به اینکه جامعه ما برای حوزه هنری انقلاب اسلامی ارزش خاصی قائل است، اظهار کرد: در طول سال‌ها فعالیت حوزه هنری شاهد روند مثبت و رو به رشد این نهاد فرهنگی و هنری بودیم و امیدواریم این رشد تا رسیدن به اهداف عالی ادامه داشته‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که در مجموعه این حوزه ایمان و معرفت به مفاهیم و مبانی اسلام ناب وجود داشته باشد به همان اندازه در فعالیت‌های بیرونی مفاهیم اسلامی تراوش پیدا می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه باید در حوزه هنر ایمانمان را به اسلام ناب مستحکم کنیم، بیان کرد: مشکلی که برخی مراکز فرهنگی و رسانه‌ای دارند وجود نیروهایی است که ایمان و باورشان به اسلام ناب قوی و محکم نیست و چنین نیروهایی بازدهی خوبی ندارند و چه بسا بازدهی منفی داشته‌باشند.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه اگر از صدر تا ذیل تشکیلات هنری و رسانه‌ای ایمان محکم داشته باشند می‌توانند تراوشات اسلامی را به جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ انقلاب با ریزش‌ها و رویش‌ها مواجه بودیم و بر این اساس باید برای رفع خطر ریزش به دنبال تقویت ایمانمان باشیم.

وی با اشاره به واقعه بلعم باعورا در قرآن کریم و عاقبت وی، ابراز کرد: بر اساس این آیه هنگامی که انسان به دنیا گرایش زیاد پیدا کند و حب دنیا وجودش را لبریز کند و در زندگی متذکر خدا نشود، شیطان هم با او هم مسیر می‌شود و در نهایت به عاقبت شیطانی گرفتار می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اگر پول و مادیات شاخص زندگی انسان شود، از همین نقطه سقوط خواهد کرد و می‌توان گفت رمز موفقیت اولیای الهی و پیامبران که هادیان جامعه بودند این است که دنبال اجر، پاداش و مادیات نیستند و خود هدایت یافته هستند.

هیچ‌گاه مثل امروز حق و باطل باهم مواجهه نداشته‌اند

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه در طول تاریخ، هیچ‌گاه مثل امروز حق و باطل باهم مواجهه نداشته‌اند، ابراز کرد: جبهه باطل تمام امکانات و قوای خود را به کار گرفته تا بر جبهه حق پیروز شود و در چنین روزگاری در دل جمهوری اسلامی، حوزه هنری پرچمدار هنر است، ابزاری که بالاترین نقش را هدایت انسان‌ها و تربیت نسل جوان دارد و دشمن هم از همین ابزار حد اعلای استفاده را می‌برد و بدانید که رسالت سنگینی را بر دوش گرفتید و در این مسیر باید با ایمان محکم عاشقانه به فعالیت بپردازید.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای ما الگو بودند و ایشان شهدا را نماد کامل هنر و هنرمندی معرفی کردند، اگر مقداری دریچه قلب و ذهن انسان به روی مسائل اسلام ناب باز شود در می‌یابد که چرا ایشان چنین تعریفی داشته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کردند: اگر بتوانیم چنین زیبایی‌هایی را در قالب هنر به جامعه منتقل کنیم می‌توانیم جامعه را در مسیر الهی رشد و پرورش دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، بر رشد و حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر تأکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنها است.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیتها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 6093753

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها