Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولیدکننده در تابستان به عدد ٢٢٨,٩ رسید که نسبت به شاخص فصل پیش (٢٢٢.٤)، ٢.٩ درصد و شاخص فصل مشابه پارسال (٢٠٦.٧)، ١٠.٨ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مرکز آمار ایران امروز (چهارشنبه) جزییات شاخص قیمت تولیدکننده در فصل تابستان امسال (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این پایه، درصد تغییر میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) ٩.١ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٧,٥ درصد) افزایش یافت.

**بخش کشاورزی
شاخص قیمت تولیدکننده‌ بخش کشاورزی، در فصل تابستان امسال با ٣,٣ درصد کاهش نسبت به شاخص فصل پیش (٢٥٣.٨) به عدد ٢٤٥.٣ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال ٩.٢ درصد افزایش نشان می­دهد.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش کشاورزی در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ٧,٣ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٦ درصد) افزایش یافت.

**بخش معدن
شاخص قیمت تولیدکننده‌ بخش معدن، در فصل تابستان امسال با ١,٦ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل پیش (٢١٨.٦) و ١١.٥ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل مشابه پارسال (١٩٩.١) به عدد ٢٢٢ رسید.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ٦,٣ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٢,٧ درصد) افزایش را نشان داد.

**بخش صنعت
شاخص قیمت تولیدکننده‌ بخش صنعت، در فصل تابستان امسال با ٥,٩ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل پیش (٢١٠.٣) به عدد ٢٢٢.٨ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به شاخص فصل مشابه پارسال (با عدد ١٩٧) ١٣.١ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ١٠,٢ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٧,٤ درصد) افزایش یافت.

**بخش برق
شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل تابستان امسال با ٧,٣ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل پیش (١٢٢.٧) به عدد ١٣١.٧ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال ٠.٤ درصد کاهش نشان می­دهد.
میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ٢,٥ درصد کاهش یافت که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٣.٧- درصد) افزایش را ثبت کرد.

**بخش خدمات
شاخص قیمت تولیدکننده بخش اختصاصی خدمات در فصل تابستان امسال با ١,٦ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل پیش (٢٣٤.٣) به عدد ٢٣٨.٢ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال ٨.٤ درصد افزایش نشان می­دهد.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش اختصاصی خدمات در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ٨,٥ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (٨,٧ درصد) کاهش ناچیزی داشت.
شاخص قیمت تولیدکننده (پی.پی.آی)* معیاری برای اندازه­‌گیری تغییرات در میانگین قیمت دریافت شده توسط تولیدکنندگان، به ازای تولید کالا و خدمات در داخل کشور، نسبت به یک دوره زمانی معین (سال پایه) است.
شاخص قیمت تولیدکننده ‌روند تغییر میانگین قیمت کالاها و خدمات تولید شده در داخل کشور را از دیدگاه تولید­کنندگان نشان می­دهد.
این شاخص یکی از معیارهای سنجش عملکرد اقتصادی دولت­هاست.
همچنین این شاخص، بر تصمیم‌گیری صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و حتی سیاستمداران تاثیر می گذارد.
.....................
* Producer Price Index

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9123*1961*
خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد

به گزارش پارس نیوز ، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو