Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@18:45:17 GMT

رشد صعودی واردات قطعه

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۴۹۵۸

رشد صعودی واردات قطعه

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات قطعات وسایل نقلیه موتوری نقش جدی در تغییر معادلات تجارت خارجی در هشت ماه سال‌جاری داشته است؛ به‌طوری‌که واردات قطعات منفصله افزایش بیش از ۸۳ درصدی در ارزش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

براساس آمار تجارت خارجی در هشت ماه سال‌جاری واردات قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری در رتبه سوم جدول تجارت خارجی کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس همین آمار  در این مدت، قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری با «ساخت داخل ۱۴ تا ۳۰ درصد» به ارزش ۹۷۲ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفته است؛ بنابراین با توجه به اینکه در هشت ماه سال گذشته واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری به ارزش ۵۳۱ میلیون دلار صورت گرفت بنابراین میزان واردات قطعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۰۵/ ۸۳ درصدی داشته است؛ براساس این آمار، سهم ارزشی قطعات وارد شده به کشور از مجموع واردات به کشور در مدت زمان یاد شده ۳ درصد بوده است. به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس واردات قطعات منفصله در نیمه نخست سال‌جاری در شرایطی در رتبه چهارم قرار داشت که افزایش میزان ورود قطعات به کشور در هفت ماه امسال موجب شد که این بخش در رتبه سوم جای بگیرد. آنگونه که به‌نظر می‌رسد رشد واردات قطعات منفصله به‌منظور تولید خودروهای پسابرجامی و مونتاژی و روی آوردن برخی از قطعه‌سازان به واردات قطعه از چین موجب شده که این بخش با افزایش در هشت ماهه امسال مواجه شود و بار دیگر در رتبه سوم قرار بگیرد. با وجود این آمار تجارت خارجی کشور در هشت ماه امسال نشان می‌دهد که واردات وسایل نقلیه موتوری از رتبه چهارم به رتبه پنجم سقوط کرده است. بنابر آمار، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی به ارزش ۶۴۳ میلیون دلار به کشور وارد شده است؛ این موضوع در حالی است که در هشت ماه سال گذشته وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی به ارزش ۴۵۹ میلیون دلار به کشور وارد شده بود. بنابراین مقایسه آمار واردات وسایل نقلیه موتوری در هشت ماه امسال در مقایسه با سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش داشته است.براساس آمار مذکور، سهم ارزشی واردات وسایل نقلیه موتوری در مدت زمان ذکر شده امسال ۹۸/ ۱ درصد بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی با قدمت چند هزار ساله در شهرستان «چالوس» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم  را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات  شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام  کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

 فرمانده انتظامی  شهرستان چالوس با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی