Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا عماد آبشناس کارشناس رسانه روسی نوشت: بن سلمان ولیعهد عربستان حتی در جایگاه یزید بن معاویه نیز نمی تواند باشد و توانایی مقابله با شیعیان را ندارد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، کارشناس مسائل خاورمیانه در مقاله ای که در خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرد، نوشت: مقاله ای را مطالعه می کردم که در آن نویسنده شاهزاده محمد بن سلمان را به یزید بن معاویه تشبیه کرده و جنگ احتمالی میان دو کشور را به انتقام شیعیان از یزیدی ها دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه مطلب آمده است: حدود 1400 سال است شیعیان حسینی به انتظار فرا رسیدن زمان انتقام از یزیدی ها هستند و سلفی های وهابی مرجع سلفی گری خود را سه صده اول اسلام یعنی همان زمان اموی ها می دانند و می توان گفت به همین دلیل هم نویسنده احتمالا محمد بن سلمان را با یزید بن معاویه تشبیه کرده اما شرایط محمد بن سلمان با یزید بن معاویه بسیار متفاوت است.
علیرغم همه نفرت و انتقاداتی که ممکن است به یزید بن معاویه داشته باشیم باید بپذیریم که وی توانسته بود بیعت بخش بزرگی از مسلمانان را به شکلی دریافت کند در حالی که بن سلمان نتوانسته حتی درون قلمروی خود، بیعت خاندان خود را به دست آورد.
به رغم اینکه عربستان سعودی از مدرن ترین تسلیحات غربی برخوردار است اما طبق همه پیش بینی ها تاب جنگ با ایران را ندارد و به قول یکی از نویسندگان دیگر به دنبال آن است تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد و یا تا آخرین سرباز اسرائیلی با جنبش حزب الله در لبنان بجنگد در حالی که حداقل یزید ابن معاویه بیش از سی هزار سرباز در مقابل هفتاد و دو تن از یاران امام حسین (ع) بسیج کرده بود.
نویسنده اسپوتنیک ادامه داده است: به رغم اینکه از نظر نظامی امام حسین (ع) به دلیل خیانت آنهایی که به او اعلام وفاداری کرده بودند در واقعه کربلا شکست خورد اما از نظر ایدئولوژیکی یک پیروزی ای را تثبیت کرد که تا 1400 سال بعد باقی ماند و امروزه حسینی ها همه با هم متحد شده اند و این اتحاد منجر به آن شده که در همه چالش ها در منطقه پیروز از میدان خارج شوند.
عربستان سعودی با هزینه میلیاردها دلار هر از گاهی ده ها کشور را در ریاض جمع می کند، اما سر به زنگاه هیچ کدام از این کشورها در کنار عربستان قرار ندارند و پشت عربستان را خالی می کنند در واقع بیعت سران این کشورها با عربستان نتیجه ای ندارد چون مردم این کشورها با جبهه مقاومت و ایرانی ها بیعت دارند.
کارشناس رسانه روسی نوشت: سعودی ها بخوبی می دانند که ماجراجویی بر علیه ایران برای آنها بسیار سنگین تمام خواهد شد و ممکن است آنها بتوانند شروع کننده جنگ باشند اما ایرانی ها خاتمه دهندگان آن خواهند بود.
بدون کمک ایالات متحده و اسرائیل و دیگر کشورها هر گونه حمله ای از طرف عربستان بر علیه ایران یک خودکشی تلقی خواهد شد در حالی که ایرانی ها با سیاست به اصطلاح قورت دادن آرام آرام در حال پیشروی در همه محورها می باشند.
به این دلیل ایرانی ها احساس نمی کنند نیاز دارند به عربستان سعودی حمله کنند و فقط باید منتظر بمانند مقامات عربستانی دست به کارهای اشتباه جدید بزنند.
نویسنده اسپوتنیک ادامه داده است: می دانم شاید برخی این جمله بنده را قبول نداشته باشند اما ظاهرا امام الزمان (عج) در حال فراهم کردن موفقیت ها برای ایران است چون طبق هیچ معیاری مادی نمی توان حساب کرد که چگونه ایرانی ها به این موفقیت ها دست پیدا می کنند و تا وقتی ایرانی ها امام الزمان (عج) را پشت خود دارند اسرائیل که هیچ آمریکا هم حریف آنها نخواهد شد چه برسد به عربستان سعودی.
نویسنده مقاله ادامه داده است: در واقع همه پیروزی هایی را که ایران و همپیمانانش در منطقه به دست آورنده اند بر اثر اشتباه های سیاسی عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل بوده و ایران نیازی نمی بیند که خود را درگیر کند چون با ادامه این روند در نهایت حسینی ها انتقام خود از یزیدی ها را خواهند گرفت.
آبشناس نویسنده مقاله اسپوتنیک در پایان نوشته است: در واقع به نظر می رسد شاید تشبیه ترامپ یا نتانیاهو به یزید زمانه بسیار به واقعیت نزدیک تر باشد تا تشبیه محمد بن سلمان چون عربستان سعودی به ابزاری در دست آنها تبدیل شده و از خود اراده ای ندارد، به این دلیل به نظر می آید مثلا 'شمر' زمانه می تواند لقب مناسب تری باشد.
**اروپام*391 *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله