Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به حمله سعودی‌ها به یمن گفت: سعودی‌ها نتوانستند حریف کشور یمن که از نظر مادی ضعیف ولی از نظر ایمان بسیار قوی هستند، شوند و تا کنون یمن پیروز میدان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حسین شیخ الاسلام، سفیر سابق ایران در سوریه در یادواره شهید یمنی دانشگاه فردوسی در مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه گفت: دعوای دنیا همواره سر قدرت بوده است و در این دعوا همواره دو جبهه حضور داشتند که اولی جبهه غربی با سردمداری انگلیس و آمریکا و دومی جبهه جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استعمار بخاطر سوء استفاده کشیش از مذهب، دین را حذف کرد و یک تمدنی ساختند که بر سه پایه حقوق بشر با تعریف مادی از بشر، دموکراسی و قانون مداری استوار است.

سفیر سابق ایران در سوریه خاطرنشان کرد: استعمار برای آن که دنیا را تسلیم خود کند، ژاپن را هدف بمب اتمی که بسیار خطرناک است قرار داد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که غربی ها ساختارهایی در دنیا درست کردند که بر جهان حاکم شوند، افزود: در سال 1858 اولین چاه نفت در منطقه ما به تولید رسید و غربی ها فهمیدند هرکسی چاه نفت را اداره کند دنیا را اداره می کند و بنابراین آبراه‌های انتقال نفت به مناطق صنعتی غرب نیز مهم می‌شود که از جمله آن می‌توان به تنگه هرمز و باب المندب نام برد و بر همین اساس بود که شعار نیل تا فرات به وجود آمد.

شیخ الاسلام در ادامه بیان کرد: اسرائیل براساس تئوری آب‌راهه نفت تاسیس شد و تمام جنایت ها را برای این انجام دادند که به این هدف برسند.

وی گفت: در ابتدای حفر چاه نفت ما قرار دادهای امتیازی با غرب داشتیم؛ یعنی شاهان ما زمینی که نفت خیز بود را اجاره می‌دادند و صله شاهانه می‌گرفتند و ملت ما اولین ملتی بود که نفت را ملی کرد؛ اما متاسفانه مسئولین ما دید درستی نداشتند و از انگلیس به آمریکا پناه بردند و به آمریکا بسیار اعتماد کردند و آمریکایی ها نیز سیلی محکمی به ایرانیان زدند و کودتای 28 مرداد را رقم زدند.

آمریکایی‌ها همیشه می‌خواستند که ایرانیان را تحقیر کنند

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان این که آمریکایی‌ها همیشه می‌خواستند که ایرانیان را تحقیر کنند، بیان کرد: نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از چند ماه از کودتای 28 مرداد به دانشکده حقوق دانشگاه تهران آمد و دکترای افتخار گرفت و در این جریان بسیاری از دانشجویان اعتراض کردند که منجر به ورود ارتش به دانشگاه و شهادت چندین تن از دانشجویان شد.

وی ادامه داد: در همین جریان بود که شعار «مرگ بر آمریکا» برای اولین بار سر داده شد و در سال 1343 آمریکایی ها به شاه کاپیتولاسیونی که تحقیر بسیار بزرگ ملت ایران بود را ارائه کردند که منتهی به سخنرانی امام خمینی(ره) در آبان سال 43 و تبعید ایشان گردید.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه افزود: انقلاب که پیروز شد، آمریکایی ها تصمیم گرفتند که شاه را به بهانه مریضی شاه به آنجا ببرند که با مخالف شدید مسئولین ایرانی مواجه شد.

وی در ادامه با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که باید احکام خداوند در همه ابعاد در زمین اجرا شود و بعد از غیبت باید فقیه قرآن را در زمین اجرا کند، افزود: فقیه باید عادل باشد و براساس نظر امام خمینی(ره) گستره کار ولی فقیه همان گستره کار پیامبر(ص) و ائمه(ع) می‌باشد و با توجه به این که نظر علمای شیعه در این موضوع متفاوت است شاگردان حضرت امام خمینی(ره) عمل به احتیاط در این موضوع کردند و تمام ویژگی هایی که یک ولی فقیه باید داشته باشد را در نظر گرفتند.

شیخ السلام تاکید کرد: مردم سالاری از بطن دین سالاری است و مجلش شورای اسلامی غیر قابل تعطیل است.

آمریکا قله لیبرال دموکراسی غرب است/ آقای ما در منطقه آمریکا نیست

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که تمدن لیبرال دموکراسی غرب که قله آن آمریکا و تماما فاسد است و 40 سال است که در حال مقابله با ما است، تصریح کرد: ما در این 40 سال همواره به دلیل اشتباهات زیاد غربی ها و عدم اشتباهات زیادمان پیروز بودیم.

شیخ الاسلام افزود: ما وقتی می‌گوییم ولایت مطلقه فقیه به این معنا نیست که ولی فقیه هر کار که دلش بخواهد انجام دهد ،حکومت اسلامی حکومت قانون است، مطلقه مربوط به گستره ولایت است که این ولایت بر تمام امور جهان حاکم می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که تمدن غرب در مقابل ما ایستاد جریان سوریه بود، بیان کرد: در جنگ تحمیلی که تمام دنیا در مقابل ما قرار گرفت سوریه در کنار ما بود، به همین دلیل تمام استکبار جهانی با تمام قدرتش به جنگ با سوریه رفت و در شش سال هر جنایتی کردند ولی موفق نشدند و معلوم شد که در منطقه ما آقای دنیا آمریکا نیست.

شیخ السلام با بیان اینکه وظیفه ما آماده سازی جهان برای ظهور امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: کل توانایی های غرب نمی‌تواند چیزی که ما نمی‌خواهیم را پیش ببرد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه در پایان با اشاره به حمله سعودی‌ها به یمن و کشتار بی رحمانه مردم این کشور خاطرنشان کرد: سعودی‌ها نتوانستند حریف کشور یمن که از نظر مادی ضعیف ولی از نظر ایمان بسیار قوی اند بربیایند و تاکنون یمن پیروز میدان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد

سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» از دولت جو بایدن خواسته است تا توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کمک به ایجاد زمینه برای توافق صلح با فلسطینی‌ها انجام دهد.

سناتور گراهام یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو حداقل تا حدی به تمایل عربستان سعودی برای یک پیمان نظامی با آمریکا بستگی دارد.

به نقل از ایسنا این سناتور که برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی چندین بار به عربستان سعودی سفر کرده است، گفت درباره این موضوع با بایدن و مقامات ارشد دولت او از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت کرده است.

گراهام گفت: «عربستان سعودی خواهان یک توافق دفاعی متقابل با ایالات متحده است. ما هفته‌ها روی این موضوع کار می‌کنیم. آنتونی و جیک، به بستن قرارداد در مورد معاهده ادامه دهید. بدون این معاهده، ولیعهد سعودی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بخشی از توافق، ارائه راه‌حلی برای مشکل فلسطین خواهد بود.»

بایدن مدعی شده است که پیشرفت او در میانجی‌گری برای توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ممکن است انگیزه حملات غافلگیرکننده حماس در اکتبر گذشته علیه رژیم صهیونیستی باشد که منجر به جنگ اخیر در غزه شد. این جنگ که براساس گزارش‌ها، بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است، مذاکرات تل‌آویو با ریاض را از مسیر خود خارج کرد.

گراهام گفت، بحران غزه بدون تکمیل توافقنامه رژیم صهیونیستی و عربستان قابل حل نیست. این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و اسرائیل به توافق برسیم، این به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد، ایرانی‌ها را تنها می‌کند، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می‌کند و امنیت را به شکل واقعی برای اسرائیل تأمین می‌کند.»

عربستان سعودی نفت‌خیز ادعا می‌کند که ۷ درصد از ذخایر اورانیوم جهان را در اختیار دارد. گراهام گفت برنامه‌های مذکور از آمریکا می‌خواهد غنی‌سازی این ذخایر را به‌عنوان بخشی از پیشنهاد ریاض برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی کنترل کند. چنین توافقی براساس «توافقنامه ابراهیم» است که براساس آن بحرین و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کردند و سودان و مراکش هم بعدا این توافقنامه را امضا کردند.

گراهام گفت: «می‌خواهم به رئیس‌جمهور بایدن کمک کنم تا این کار را انجام دهد. بدون این توافق هیچ راه‌حلی برای مشکل فلسطین وجود ندارد. بدون این معامله، همه چیز بدتر می‌شود. بنابراین، اجازه دهید معامله را انجام دهیم، زمان ما در حال اتمام است.»

دولت پیش از بایدن – دونالد ترامپ– میانجی توافق‌های ابراهیم بود. گراهام در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ ممکن است در رقابت با بایدن در انتخابات امسال تلاش کند توافق تل‌آویو – ریاض را تضعیف کند، گفت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا «می‌خواهد کشتار پایان یابد.»

این سناتور آمریکایی افزود: «ما ماه نوامبر در اینجا انتخابات خواهیم داشت، اما آیا می‌توانیم قبل از نوامبر جان چند نفر را نجات دهیم؟»

به گزارش راشا تودی، بلینکن که راهی تور منطقه‌ای شده است، روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت می‌توان چارچوبی برای راه‌حل دو دولتی و عادی‌سازی روابط با ریاض ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد