Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاوند – رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: ۱۵ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم بذر کلزا در راستای انجام کشت های پاییزه بین کشاورزان نهاوندی توزیع شد.

احمد باقری در گفتگو با امتداد نیوز گفت: طی سال زراعی جاری بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار ۱۲ هزار هکتار گندم آبی و ۷ هزار هکتار گندم دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری گفت: همچنین ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت جو آبی و ۷۵۰۰ هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته است.

وی افزود: براساس پیش بینی ها از این اراضی حدود ۶۰ هزار تن گندم و ۳۰ هزار تن جو برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند نیز به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است و انتظار می رود از این مساحت ۶ هزارتن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در راستای انجام کشت های پاییزه در ابتدای سال زراعی حدود ۱۵ هزار و ۱۳۱ کیلو گرم بذر کلزا، یک هزار و ۳۵۹ تن گندم اصلاح شده و ۱۶۰ تن جو اصلاح شده و ۶ هزار و ۲۵۰ تن انواع کود های شیمیایی در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفته است.

true برچسب ها : احمد باقری جهادکشاورزی همدان نهاوند کشت کلزا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون

به گزارش خبرنگار مهر، جبار حمادی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از کیل گیری مزارع بالای پنج تن محصول گندم در مزارع شهرستان کارون خبر داد و افزود: تاکنون کیل گیری دو مزرعه بالای پنج تن در این شهرستان انجام شده و در صورت وجود مزارع با عملکرد بالا برای آشنایی سایر کشاورزان با سیستم‌های نوین کشت و مراقبت محصول‌های زراعی مراسم کیل گیری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای طرفایه با عملکرد ۶۰۰۰ کیلوگرم در یک هکتار که به روش کشت مستقیم روی بقایای شلتوک کشت شده بود، برداشت شد؛ همچنین در روستای شیلات با عملکرد هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در یک هکتار برداشت شده است.

وی اظهار کرد: ترویج و آموزش روش‌های به زراعی از طریق کشاورزان باشگاه گندم یار یکی از مصادیق روش‌های مشارکتی و ترویج کشاورز به کشاورز محسوب می‌شود که رویکردی نو در تبادل دانش و تجربه گندمکاران با سایر کشاورزان به حساب می‌آید.

کد خبر 6097119

دیگر خبرها

  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید