Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مهناز همتی اظهار داشت: اکثر حوادث جانی و خسارات مالی ناشی از واگذاری خدمات و سرویس و نگهداری آسانسور به اشخاص، نصابین و سرویس کاران غیر مجاز است .
وی افزود: مالکین، پیمانکاران، مدیران مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری که در عقد قرارداد دخیل هستند باید از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت عقد قرارداد کنند و در نصب و راه اندازی و سرویس سالیانه آسانسور از این شرکت های مجاز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد آسانسورهای نصب شده در استان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت دستگاه های آسانسور و نظارت بر نصب آسانسور و اطمینان از ایمنی آن ضروری است و با اجرای کامل و دقیق موازین و الزامات استاندارد آسانسور، حوادث ناشی از آن کاهش یابد.
وی گفت: از همشهریان عزیز تقاضا می شود جهت نصب و راه اندازی آسانسور به تاریخ اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ واحدهای نصاب آسانسور که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند دقت کنند. فهرست این شرکت‌ها در سایت سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موجود است.
وی افزود: نصب آسانسور توسط شرکت‌های غیرمجاز ممنوع است و مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی نصب آسانسور توسط این شرکت‌های غیرمجاز برعهده مالکین و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.
وی افزود: حتی خرید قطعات و تجهیزات آسانسور نیز باید از تولیدکنندگان دارای پروانه استاندارد انجام گرفته و فهرست آن ها در اختیار نصابان باشد تا با کمترین مشکل، در مراحل اجرا مواجه شوند.
مدیرکل استاندار ایلام در ادامه افزود: مالکین، پیمانکاران، مدیران مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری که تاکنون برای آسانسور آن واحدها اقدام به دریافت گواهی ادواری آسانسور نکرده اند شایسته است جهت ایمنی استفاده کنندگان نسبت به اخذ گواهینامه ادواری اقدام کنند.
همتی در پایان عنوان کرد: به هم استانی‌های عزیز ایلامی توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از آسانسورهایی که گواهینامه ایمنی رسمی و معتبر استاندارد ندارند، استفاده نکنند.

**حک کد شناسایی روی طلاجات
مدیرکل استاندارد استان ایلام همچنین گفت: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران واحدهای تولیدی مصنوعات طلا می بایست نسبت به دریافت کد شناسایی و حک آن بر روی تمام مصنوعات تولیدی خود اقدام کنند و مراکز عرضه این مصنوعات، مجاز به عرضه مصنوعات تزیینی طلایی هستند که بر روی آنها کد شناسایی‌حک شده باشد و عرضه این مصنوعات بدون کد شناسایی معتبر، مصداق قاچاق کالا تلقی می شود.
همتی گفت: حک کردن کد شناسایی بر روی کلیه مصنوعات طلا در واحدهای تولیدی و عرضه کننده این مصنوعات و قید کردن این کد در فاکتور فروش اجباری است.
وی افزود: مصنوعات طلای خارجی و فاقد کدشناسایی کالای قاچاق محسوب شده و مردم باید از خرید این گونه مصنوعات طلا خودداری کنند.
همتی تصریح کرد: از کلیه خریداران تقاضا می‌شود ضمن خرید از طلافروشی های معتبر، هنگام خرید طلا، به فاکتور فروش با درج نام و نوع و وزن مصنوع، قیمت، شماره شناسایی و عیار آن توجه کنند.
وی گفت: بر اساس ماده 7 قانون سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع قانونی انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها، سازمان ملی استاندارد است.
6034

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره 6924 در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

گفتنی است، چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X55 پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

البته مدیران خودرو در پی این حادثه، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری کرده است به نحوی که به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X55 پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار می گیرند.

فراخوان سراسری برای تمام خودروهای ام وی ام X55 پرو +جزئیات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • شماره‌گذاری ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌ گذاری ایکس ۵۵ پرو متوقف شد/علت: نقص فنی
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو متوقف شد
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره