Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای دفع و هدایت آبهای سطحی شهر کرمانشاه را 120 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: فعلا شهرداری کرمانشاه این میزان بودجه را در اختیار ندارد.

غلامرضا شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مشکل آبهای سطحی به هنگام بارندگی در شهر در سالهای اخیر بیشتر شده است، گفت: در حال حاضر بیشتر معابر شهر آسفالت شده و از طرفی نیز عمده پشت بام منازل مسکونی آسفالت یا ایزوگام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این احتساب میزان نفوذناپذیری سطح شهر بیشتر شده و همین امر موجب شده تا با کمترین شدت بارندگی شاهد پدیدار شدن روان آب در سطح شهر باشیم.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت سیستم فاضلاب شهر پایین در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه در محاسبات ظرفیت سیستم فاضلاب شهری آبی که از پشت بام منازل از طریق ناودان وارد حیاط منازل شده و وارد سیستم فاضلاب می‌شود در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: سیستم فاضلاب شهری شهر کرمانشاه یک منظوره و صرفا برای فاضلاب طراحی شده و با کمترین بارندگی شاهد روان آب در سطح شهر هستیم.

شهبازی تصریح کرد: خواسته‌ای که ما از آب و فاضلاب شهری داریم این است که مانند شهر تهران، در شهر کرمانشاه نیز سیستم فاضلاب شهر دو منظوره در نظر گرفته شده و محاسبه روان آب را هم داشته باشند.

وی افزود: بر اساس قانون، دفع و مدیریت آبهای سطحی شهر با ماست، اما آب پشت بام منازل مسکونی وارد شبکه فاضلاب می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه سه برنامه زمانبندی برای دفع و هدایت آبهای سطحی شهر کرمانشاه تهیه شده است، گفت: در برنامه کوتاه مدت شناسایی نقاط آبگرفتگی و نقاط بحرانی است که پس زدگی داخل منازل ایجاد می‌کند که با شناسایی این نقاط از طریق اصلاحات جزیی  و استفاده از کف کش‌ها برای رفع آنها اقدام می‌شود.

وی افزود: در برنامه میان مدت نیز در بودجه عمرانی مناطق هشت گانه هرساله مبلغی برای این منظور لحاظ می‌شود که هم جهت با برنامه بلندمدت جهت لوله گذاری و حفر کانال است.

وی افزود: در برنامه بلندمدتی هم که داریم هم اکنون پروژه مطالعاتی دفع و هدایت آبهای سطحی شهر کرمانشاه به یک مشاور قوی سپرده شده و کار درحال انجام است و بر اساس این مطالعات در خصوص رفع این مشکل اقدام خواهد شد.

شهبازی اعتبار لازم برای هدایت و جمع آوری آبهای سطح را 120 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: طبق برآوردی که سال 1393 صورت گرفت، اعتبار لازم برای جمع آوری و هدایت آبهای سطحی 81 میلیارد تومان است که هم اکنون این میزان 1.5 برابر شده که حدود 120 میلیارد تومان می شود و فعلا بودجه‌ای برای این کار در اختیار نداریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری

منازل شهروندان و معابر سطح شهر زاهدان در پی بارش های بهاری موجب جاری شدن  سیلاب و ابگرفتگی شد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت