Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی گفت: نویسندگان و قلم به دستان تلاش کنند در دنیایی که دسترسی به اطلاعات بسیار گسترده شده، برای جلوگیری از توهم نسبت به زیاد دانستن افراد، مسیری را باز کنند که داده ها به آگاهی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا محمدمهدی حیدریان پنجشنبه شب در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: دنیای جدید دوره تحول فناوری و سایبری و در حال استقرار و جایگزین شدن با دنیای قبلی است که گریزی از آن وجود ندارد اما این مهم هم فرصتی گرانبها برای تحول است و هم مهلکه ای بزرگ به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: فناوری ارتباطات و گسترش اطلاعات بشر ممکن است برای برخی این توهم را ایجاد کند که خیلی می دانند لذا باید از اینکه دسترسی بیکران بشر به اطلاعات، ما را به اشتباه بیندازد، ترسید اما گسترش فناوری و توسعه اطلاعات می تواند فرصتی ایجاد کند که داده ها به آگاهی تبدیل شوند.
وی بیان کرد: نویسندگان کتاب و قلم به دستان می توانند زمینه تبدیل داده های بی شمار دنیای جدید را به آگاهی برای بشر فراهم کنند و از این تجمع و تکثر اطلاعات، دچار غفلت نشوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بارزترین ویژگی هنرمند، ریزبین بودن وی نسبت به مسائل اجتماعی است که این هم موهبت و هم یک نوع خطر به شمار می رود.
حیدریان افزود: هنرمندان سینمایی دچار نوعی دوگانگی در انعکاس یک درد اجتماعی متناسب با شناخت واقعی از عمق مسائل جامعه هستند که امید است با اتخاذ تدبیر، هنرمندان نقش بهتری در بیان مسائل مردم و جامعه در آثار سینمایی ایفا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد، برگزاری 400 رخداد فرهنگی با موضوعات مختلف آغاز شده است.
سیدسعید سرابی افزود: رخدادهای متنوعی از جمله شب شعر، شبهای فرهنگی شهرستان ها، نشست های تخصصی، رونمایی از کتاب، بخش ویژه دستاوردهای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، خوانش های کتاب و بسیار برنامه های دیگر در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.
وی بیان کرد: سه راهبرد اساسی در برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در نظر گرفته شد که این راهبردها شامل برگزاری خاتمه 170 برنامه ویژه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، توسعه کمی و کیفی و توسعه کتابخوانی بود.
وی اظهار کرد: در راستای توسعه کمی و کیفی نمایشگاه ناشران جهان اسلام، 835 ناشر داخلی با 150 هزار عنوان کتاب در بخش ملی این نمایشگاه و همچنین 135 ناشر خارجی از 20 کشور با ارائه 29 هزار عنوان کتاب در بخش بین المللی در مجموع در 21 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور یافته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در هشتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس نیز 70 ناشر داخلی در چهار هزار مترمربع جدیدترین آثار منتشره خود را ارائه کرده اند.
سرابی افزود: در نمایشگاه امسال شاهد جلوه‌های خوبی از همکاری بین نهاد‌های مختلف هستیم و در همین راستا همکاری ویژه ای با مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و اصناف مختلف صورت گرفت.
در ادامه این مراسم، آیین انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در سال 96 برگزار شد که در این راستا، در بخش هنر به کتاب شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی اثر صحراگرد، کتاب کلیدواژه آیات رجعت در قرآن کریم در بخش دین اثر سیدمحمدجعفر روضاتی، کتاب شاهنامه و شعر زمان فردوسی در بخش ادب، اثر خدایی شریف ‌زاده از تاجیکستان، کتاب مجموعه 6 جلدی شعر مثنوی و معنوی در بخش ادبیات اثر ناهید عبقری، کتاب روانشناسی روانشناسی در بخش روانشناسی اثر سیدمهران حسینی به عنوان کتاب سال استان معرفی شدند.
همچنین کتاب تاریخ قریش در بخش تاریخ اثر حمیدرضا شیخی، کتاب کلام قدسی در هنر بشری، کتاب جلوه های خلاقانه قرآن کریم در بخش معماری اثر جواد قاسمی، کتاب مشق شب در بخش کودک و نوجوان اثر محمدحسین صلواتیان، کتاب حجاب و عفاف پایداری از عفت عمومی جزء جداناشدنی حکومت اسلامی در بخش حجاب و عفاف اثر سمانه پرویان، کتاب جنون مجنون در بخش دفاع مقدس اثر حمید جهانگیر فیض آبادی و کتاب نشان از کوی بی نشان در بخش دفاع مقدس اثر حسن سعیدی به عنوان دیگر کتاب های سال خراسان رضوی معرفی شدند.
در این آیین از کتاب «ابدیت در چرخش‌های خیره کننده» با موضوع 'نظر هنرشناسان ایرانی و غیر ایرانی' با مقدمه مدیرکل سازمان ملل متحد رونمایی صورت گرفت.
همچنین در این مراسم از سفیران چند کشور اسلامی در ایران و همچنین شاعر برجسته، مصطفی رحماندوست قدردانی شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

این ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.


کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.


«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آن‌ها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.


انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.


انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است.


توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • کتابخانه ای به گستره صدا