Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:23:07 GMT

نقش ایران در پایان داعش به روایت یک عالم لبنانی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۰۴۲۵

نقش ایران در پایان داعش به روایت یک عالم لبنانی

عضو هیئت شرعی مجلس علویان لبنان گفت: آل سعود و امرای عربستان بار دیگر تلاش خواهند کرد توطئه داعش را به هر وسیله ممکن بازسازی کنند.

شیخ حسین محمد المظلوم عضو هیئت شرعی مجلس اسلامی علویان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره پایان حکومت داعش در سوریه و نحوه ادامه حیات این گروه تررویستی گفت: تا زمانی که افکار و اندیشه‌های وهابی از حمایت مالی گسترده‌ای در عربستان برخوردار باشد و آمریکایی‌‌ها از تروریسم به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده کنند، نمی‌توان ریشه جریان های تروریستی و تکفیری را به شکل کامل نابود ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانیدداعش چند مدرسه را در سوریه تخریب کرد؟نظر رئیس شورای اسلامی فلسطین درباره نقش ایران در نابودی داعشمسلمانان از شکل‌گیری دوباره گروه‌های افراطی غفلت نکنند

شیخ حسین محمد المظلوم با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود در منطقه استفاده می‌کند، تاکید کرد: هرگاه واشنگتن بخواهد نظام یا کشوری را با چالش مواجه سازد از این ابزارها استفاده می‌کند.  تا زمانی که یک نظام با افکار و اندیشه‌های وهابی در عربستان بر سر کار باشد و این نظام مشغول تامین مالی گروه‌های تروریستی باشد، نمی‌توان انتظار داشت اندیشه‌های تروریستی از میان برود.

وی افزود: محور مقاومت توانست گروه‌های تروریستی را به شکل کامل نابود سازد و تروریست ها و حامیان آنها در مقابل این شکست آرام نخواهند نشست. ممکن است بتوان توطئه‌های تروریست ها را کمی به تاخیر انداخت اما آل سعود و امرای عربستان بار دیگر تلاش خواهند کرد این توطئه را به هر وسیله ممکن بازسازی کنند. 

این شخصیت دینی لبنانی با بیان اینکه ایران، مادر حمایت از مساله فلسطین به شمار می‌آید، تاکید کرد: برخی کشورها بدلیل این مواضع و حمایت ایران از آرمان فلسطین، هر از چند گاه ایران را مورد حمله قرار می‌دهند. در حالی که ایران مساله فلسطین را در دستور کار خود قرار داده، در روزهای اخیر شاهد هماهنگی میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه سوریه و عراق و انجام جنایت بزرگ علیه ملت بی پناه یمن از سوی این کشورها بودیم.

عضو هیئت شرعی مجلس اسلامی علویان لبنان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، در خصوص اینکه آمریکایی ها پیش از این می گفتند که نابودی داعش نیاز به 30 سال زمان دارد، این در حالی است که محور مقاومت توانست در مدت زمان کوتاهی کشورهای منطقه را از شر آنها نجات دهد، گفت: دلیل این مساله بسیار آشکار است چرا که نابودی این گروه به نفع آمریکا نیست زیرا داعش اهداف و طرح های آمریکا را علیه کشورهای محور مقاومت عملی می‌ساخت.

وی افزود: در مقابل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت و حزب الله با یک باور و عقیده محکم و ایمانی راسخ و اندیشه‌ای درخشان برای نابودی داعش وارد عمل شدند و در زمان کوتاهی آن را نابود کردند.

شیخ حسین محمد المظلوم در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه همه می‌دانند کشورهای ارتجاع و استکبار جهانی تمام تکنولوژی های برتر را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، محور مقاومت با عملی ساختن گفتار خود و تبدیل آن به اقدامات عملی توانست بر گروه‌های تروریستی پیروز و آنها را تارمار و در آینده نیز بر هر گونه توطئه پیروز خواهد شد.  

این شخصیت دینی لبنانی در پایان مصاحبه خود با تسنیم با اشاره به توهین رژیم عربستان به ملت لبنان از طریق اجبار نخست وزیر این کشور جهت استعفا از سمت خود، تاکید کرد: ملت لبنان به دو گروه تقسیم شده است. گروهی از جمله ما با محور مقاومت و گروهی با عربستان هستند. متاسفانه بخشی از این ملت از عربستان که به همه لبنانی ها توهین کرد و نخست وزیر یک دولت مستقل را بازداشت کرد، حمایت می‌کنند اما گروهی که از محور مقاومت حمایت می‌کند به شکل شفاف به عربستان می‌گوید که از مداخله در مسائل لبنان دست بردارد.

وی افزود: تا زمانی که عربستان در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند، این کشور همچنان دچار اختلاف و شکاف خواهد بود. با وجود اینکه ملت لبنان از فشارهای معیشتی رنج می‌برد عربستان لبنان را از ناحیه اقتصادی و امنیتی تهدید می‌کند. لذا ما می‌گوییم تا زمانی که عربستان دست از سر لبنان برندارد این کشور روی آرامش را نخواهد دید.

انتهای پیام/

R1381/P1011115/S1,17/CT1 موضوعات مرتبط انصارالله یمن داعش حزب‌الله لبنان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در همایش روز ملی خلیج فارس گفت: اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس صبح امروز همایش ویژه‌ای بر روی ناو سردار شهید منجزی در دل خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس و خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در این همایش ابتدا سردار حیدر هنریان‌مجرد با گرامیداشت روز ملی خلیج‌ فارس این روز را یادآور رشادت مردم ساحل‌نشین و رزمندگان در بیرون راندن استعمارگران و متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی در حاشیه خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: خلیج‌فارس همواره در ادوار مختلف تاریخی حماسه‌های بزرگی به خود دیده است و رزمندگان استان بوشهر نقش مهم و اثرگذاری در حفاظت از خلیج‌فارس داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تداوم امنیت خلیج‌ فارس در برنامه‌های مهم نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه قرار دارد، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با رصد شبانه‌روزی تردد و تحرکات خلیج‌ فارس با هرگونه ناامنی و تعرض برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر در خلیج فارس دارد، گفت: نیروی دریایی سپاه در عرصه امنیت خلیج‌فارس دارای کارنامه درخشان است که در این راستا چند بار هیمنه آمریکایی‌ها توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس شکسته شد و اکنون با اقتدار تحرکات شناور دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود.

هنریان‌مجرد، با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهان مشهود است و دیگر خلیج‌ فارس محل جولان دشمنان و متجاوزان از جمله کشورهای استکبار و استعماری نیست.

نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت‌ها است

احمد محمدی‌زاده با گرامیداشت روز خلیج‌فارس این روز را یادآور رشادت و قدرت و فداکاری ملت ایران و شکست تاریخی اشغالگران و استعمارگران دانست و بیان کرد: پرتغالی‌های پس از 117 سال تسلط بر سواحل و جزایر ایران در خلیج‌ فارس این منطقه مهم و استراتژیک با شکست ترک کردند.

وی، قدرت اول خلیج‌ فارس را جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس در استان بوشهر است، گفت: رزمندگان استان بوشهر بارها هیمنه متجاوزان آمریکایی و استعمارگران در خلیج فارس شکستند و این آبراه اکنون از امنیت پایدار برخوردار است.

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری نیز با اشاره به 5 قرن مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمارگران و متجاوزان به سواحل خلیج‌ فارس خاطرنشان کرد: دشمنان پس از شکست نظامی و تسلط بر خلیج فارس دسیسه تغییر نام آن را مورد توجه قرار دادند تا با اختلاف میان ‌کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اسناد و نقشه‌های بین‌المللی خلیج‌ فارس در جهان را موید نام خلیج‌ فارس دانست و تأکید کرد: خلیج‌ فارس دارای هویت ایرانی است و در تمام محاسبات جغرافیای سیاسی جهان نام خلیج‌ فارس مشهود و ثبت شده است.

امام جمعه بوشهر تحرکات تغییر نام خلیج فارس را استعماری برای تسلط و اختلاف میان کشورهای این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: خلیج‌ فارس در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی از موقعیت مهم و ممتاز در نظام محاسباتی جهان برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خلیج‌ فارس را مهمترین مرکز و راه ترانزیت انرژی هیدروکربنی دانست و بیان کرد: خلیج فارس در عرصه زیست بوم دارای ویژگی ممتاز است.

صفایی‌بوشهری تاریخ مقاومت استان بوشهر را برشمرد و گفت: شکوه قابل توجه جبهه مقاومت در سواحل خلیج‌ فارس استان بوشهر شکل گرفته، چراکه پیشینه تاریخ مقاومت این استان به 5 قرن گذشته می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، تصریح کرد: استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر در اوج آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارند تصریح کرد: اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس به ایران، تعرض کنند رزمندگان استان بوشهر با قدرت با آنان برخورد می‌کنند.

 

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم