Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- ایرنا- آزادسازی شهرمرزی ابوکمال در 28 آبان ماه سال جاری و اعلام رفع فتنه سیاه و اعلام آن از سوی سردارسرلشگرحاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران آخرین میخ برتابوت گروهک تروریستی تکفیری داعش به حساب می آید اما حامیان این گروهک تروریستی به دنبال فتنه های جدیدهستند.

به گزارش ایرنا، اواخر سال 2010 و ابتدای سال 2011 میلادی بود که منطقه غرب آسیا و شاخ آفریقا با انقلاب های مردمی مواجه شد؛ انقلاب هایی که پس از چندی توسط کشورهای غربی، عربی به انحراف رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولین انقلاب در تونس روی داد که 'بن علی' دیکتاتور این کشور توسط مردم انقلابی برکنار و وی به عربستان پناه برده و پناهنده شد.
انقلاب دوم در مصر روی داد که در اثر این انقلاب 'حسنی مبارک' دیکتاتور وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی که بیش از 3 دهه در این کشور حکمرانی کرده بود در اثر اعتراض های مردمی به دست عدالت افتاد.
انقلاب مردم مصر نیز کمتر از 2 سال دوام آورد و عربستان سعودی با کمک روباه پیر یا همان انگلیس، 'محمد مرسی'، رئیس جمهور منتخب مردم مصر را سرنگون و 'عبدالفتاح سی سی' توسط انگلیس و عربستان در مصر روی کار آمد.
انقلاب سوم در لیبی روی داد؛ 'معمر قذافی' دیکتاتوری که حدود 4 دهه بر این کشور حکمرانی کرده بود با انقلاب مردمی و البته با یورش ناتو و ارتش آمریکا دستگیر و بدون دادگاهی کشته شد.
انقلاب بعدی در کشور کوچک بحرین بود؛ جایی که آل خلیفه حکومتی رعب انگیز برای مردم این کشور به وجود آورده بود. این انقلاب که تا به امروز ادامه دارد با سرکوب شدید نیروهای امنیتی، آل خلیفه و همچنین مزدوران سعودی، سودانی و اردنی مواجه شد.
گرچه بحران هایی در سوریه روی داد اما با انقلاب های یادشده در کشورهای ذکر شده کاملا فرق داشت و توسط کشورهایی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان و قطر برنامه ریزی، هدایت، تامین مالی و تجهیزاتی می شد.
در همان زمان حامیان گروه های تروریستی فکر می کردند که حکومت سوریه فرو خواهد پاشید و رئیس جمهوری آن همانند روسای جمهور کشورهای تونس، لیبی و مصر برکنار و یا کشته خواهد شد.
ولی گذشت زمان ثابت کرد که حامیان غرب گرای تروریست ها اشتباه می کنند؛ مردم سوریه نیز که در ابتدا با شوک روانی مواجه شده بودند پس از 6 ماه متوجه شدند که اقدامات صورت گرفته توسط تروریست ها در این کشور به هیچ وجه مورد قبول هیچ یک از سوری ها نیست. مردم سوریه به سرعت صف خود را از آن ها جدا کرده و به اقدامات تروریست ها اعتراض شدید کردند.
حامیان غرب گرای تروریست ها که فکر می کردند که حکومت سوریه بیش از 2 ماه نمی تواند دوام بیاورد پس از 6 ماه دیدند که این دولت پا برجا بوده و به روند سیاسی خود ادامه می دهد.
گروه تروریستی تکفیری داعش در انتهای سال 2011 و ابتدای سال 2012 فعالیت خشونت بار خود را در سوریه آغاز کرد؛ فعالیت این گروه تروریستی آنقدر خشونت بار بود که نه تنها مردم سوریه بلکه گروه های تروریستی همچون النصره و احرارالشام را به وحشت انداخت.
بحران سوریه که در وهله اول به دلیل تامین امنیت رژیم صهیونیستی و در وهله دوم تامین امنیت کشورهای غربی ایجاد شده بود اقدامات خشونت بار خود را به نقاط مختلف سوریه گسترش داد تا جاییکه در عرض حدود 2 سال این گروه تروریستی به بیش از 50 درصد خاک سوریه مسلط شد.
این گروه تروریستی آنقدر در سوریه پیش رفت که وارد حریم گروه های تروریستی دیگر همچون النصره، احرارالشام و ارتش آزاد شد؛ از همینجا بود که درگیری میان گروه های تروریستی در سوریه آغاز شد که در این بین هزاران تروریست همدیگر را کشتند.
با ظهور و بروز گروه تروریستی داعش، جبهه مقاومت اسلامی نیز تصمیم به حمایت از حکومت سوریه که خود بخشی از مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی است، گرفت.
حزب الله لبنان با اعزام نیروهای خود توانست ضربات سختی به گروه تروریستی داعش وارد کند و همین امر موجب عقب نشینی این گروه تروریستی از مواضع اشغالی خود شد.
حامیان غربی - عربی گروه تروریستی داعش به این نتیجه رسیدند که برای نابود کردن حکومت سوریه باید جبهه مقاومت اسلامی را گسترش دهند؛ از همین رو بود که این گروه تروریستی در تاریخ 17 خرداد 1393 به عراق یورش برد و توانست در مدت حدود 3 روز نزدیک به 50 درصد خاک این کشور را به اشغال خود درآورد.
حمایت کشورهای غربی عربی به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از این گروه تروریستی موجب شد داعش که خشن ترین گروه مسلمان نما در منطقه بود به ثروتمندترین گروه تروریستی تبدیل شود به طوریکه تا این لحظه حتی یک حساب داعش از سوی کشورهای غربی عربی در کشورهای دیگر مسدود نشده و این کشور تا چندی پیش که می توانست نفت کشورهای سوریه و عراق را بفروشد توانست پول هنگفتی به جیب بزند.
گروه داعش برای غربی ها این حسن را داشت که کشورهای غربی که با موج فزاینده مسلمانان تکفیری روبرو شده بودند و امنیت خود را در خطر می دیدند با اعزام این نیروها به سوریه و کشته شدن آن ها امنیت غرب تامین می شد.
جبهه مقاومت اسلامی که در سوریه تقویت شده بود توانست با برنامه ریزی و در یک عملیات گسترده با نام 'والفجر 3' در 25 شهریور ماه سال 1396 عملیات آزادسازی مواضع داعش در شرق سوریه را کلید بزند.
پیش از آغازاین عملیات فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرد که حکومت تروریستی داعش تا 3 ماه آینده نابود خواهد شد.
همزمان با آغاز عملیات والفجر 3 در شرق سوریه رزمندگان عراقی نیز در استان الانبار عراق و در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه اقدام به عملیات نظامی علیه مواضع گروه تروریستی در شهرهای رابر و القائم و آزادسازی این دو شهر کردند.
رزمندگان مقاومت اسلامی در دو کشور سوریه و عراق تقریبا همزمان توانستند در اواخر آبان ماه مناطق تصرف شده ی گروه تروریستی داعش را با موفقیت بازپس بگیرند و به حکومت این گروه تروریستی در عراق و سوریه پایان دهند هرچند هم اکنون شماری از عناصر این گروه تروریستی در داخل بیابان های سوریه و عراق در برخی مخفی گاه های خود حضور دارند ولی با رشادت های رزمندگان مقاومت اسلامی و ارتش های دو کشور عراق و سوریه این گروه تروریستی تقریبا مضمحل شده است.
در حالیکه میخ آخر به تابوت گروه تروریستی داعش خورده است اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی فرمودند که 'نباید از کید دشمن غفلت شود زیرا آن هایی که با سرمایه سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخش دیگر از این منطقه و یا به شکل دیگر دوباره به جریان بیاندازند'.
**هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری خروج داعش را از منطقه رقم زد
به همین مناسبت خبرگزاری ایرنای مرکز استان البرز گفت و گوهایی با چند تن از مسئولین ارشد استان انجام داده است. استاندار البرز در این خصوص به ایرنا گفت: خروج داعش از منطقه مرهون هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری، اهتمام نیروهای مسلح، دولتمردان، نقش تاثیرگذار سردار قاسم سلیمانی و جانفشانی شهدای مدافع حرم است.
محمد علی نجفی افزود: این پیروزی بزرگ، موجب ناکامی دشمنان اسلام شد.
**شکست داعش از ثمرات بسیج جهان اسلام است
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که شکست گروه تکفیری داعش از ثمرات بسیج جهان اسلام است که امام خمینی (ره) حدود 40 سال پیش به ایجاد آن تاکید کردند.
سردار سید یوسف مولایی در گفت وگو با ایرنا گفت: امروز بعد از دهها سال به پیش بینی های بنیانگذار کبیر انقلاب در خصوص ثمرات تشکیل بسیج جهان اسلام پی برده ایم؛ آن زمانی که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج جهان اسلام را دادند حتی سیاسیون و نظامیون تصور نمی کردند که این بسیج شکل بگیرد.
وی اظهار داشت: چه کسی تصور می کرد تشکیل و پیروزی این بسیج را که حتی عمیق ترین، بهترین و متفکرترین استراتژیست های دنیا هم تصور آن را نمی کردند.
وی گفت: در سال 57 انقلابی به وجود آمد که ارتشش ناقص بود و اطراف ما را الحاد و کفر گرفته و امام (ره) حرف از بسیج جهانی زد ولی امروز 1396 هست و پیروزی بسیج جهان اسلامی را شاهد هستیم یعنی حشد الشعبی، دفاع وطنی، حزب الله و نیروهای نیجریه جزو بسیج جهان اسلام هستند.
وی با بیان اینکه امروز این بسیج ریشه ای دارد که قابل احصاء و کنترل نیست، افزود: از جمله ثمرات ریشه دواندن تفکر بسیجی، تشکیل بسیج انصارالله در کشور یمنی است که اعتقاد چندانی نداشتند و اکنون این بسیج کمتر از حزب الله نیست و در سوریه نیز دفاع وطنی توسط سردار شهید حسین همدانی ایجاد شد.
مولایی ادامه داد: این سردار شهید تنها راه نجات سوریه را تشکیل بسیج مردمی دانست که این نیرو در شروع کار با 80 تا 100 هزار نفر بسیجی راه اندازی شد و آن ها هنوز در حال یادگیری هستند.
وی گفت: حشدالشعبی هم که توسط شهید نصیری و تقوایی در عراق حرف اول را می زند درست شد که این همان تحقق پیش بینی حضرت امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه بسیج، برکات بسیاری برای انقلاب، کشور و جهان اسلام داشته و دارد، هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هوشیاری نسبت به توطئه‌های استکبار را یادآور شد و افزود: شکست داعش، استکبار را به طراحی توطئه‌های جدید وا خواهد داشت، بنابراین ملّت و دولت عراق و سوریه نباید از دسیسه‌های شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم صهیونیستی غفلت کنند، هرچند که جبهه مقاومت در غلبه بر آن دسیسه‌‌ها نیز پیروز خواهد بود.
فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: پیروزی بر داعش در حقیقت پیروزی امت اسلامی بر تمام گروه های جنایت کار مورد حمایت آمریکا است و موجب گسترش امنیت و صلح در منطقه و همچنین تحقق ثبات اجتماعی میان گروه های مختلف جوامع مانند شیعه، سنی، مسیحی و ادیان دیگر می شود.
**شکست فتنه سیاه، نصرت الهی برای جهان اسلام و جبهه مقاومت است
فرمانده انتظامی استان البرز نیز گفت: آشکار شدن نصرت الهی در جبهه مقاومت و اضمحلال و شکست تاریخی فتنه سیاه و نماد جهالت و ددمنشی گروهک تروریستی صهیونیستی داعش، پیروزی برای جهان اسلام است.
سردار عباسعلی محمدیان به خبرنگار ایرنا، افزود: آشکار شدن نصرت الهی در جبهه مقاومت و اضمحلال و شکست تاریخی فتنه سیاه و نماد جهالت و ددمنشی گروهک تروریستی صهیونیستی داعش در سوریه و عراق را به ساحت قدسی امام زمان (عج) و ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) موجب شادمانی مردم استان البرزاست.
وی اضافه کرد: امروز مجاهدت های مظلومانه ولی شجاعانه فرزندان اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل گروهک های منحرف تکفیری و دست نشانده های قدرت های شیطانی استکباری صهیونیستی به ثمر نشست و در آخرین رزمگاه فاطمیون، حیدریون، زینبیون و سپاه مقدس قدس و حشد الشعبی، مدال افتخار ماندگاری بر سینه سترگ فرمانده مخلص و بی ادعای جبهه مقاومت، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان او شد.
وی خاطرنشان کرد: نقش مراجع عظام جهان اسلام در بسیج نیروهای مردمی عراق و همگرایی و وحدت عمل دولت های سوریه و عراق با محوریت جمهوری اسلامی ایران در مهار و سرکوب غده چرکین داعش و دیگر گروهک های تروریستی تجربه ای تاریخی برای دیگر ملت های آزاد شد.
محمدیان گفت: پلیس البرز ضمن ابراز افتخار به این پیروزی بزرگ و شکرگزاری به آستانه حضرت قادر متعال، اعلام می دارد همان طوری که در گذشته همواره با هوشیاری و پاسداری از نظم و امنیت استان تلاش شبانه روزی داشته است با تمام توان در راه رضایت خدای متعال و تحقق منویات ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) و رضایت مردم انقلابی و شهید پرور البرز از هیچ ایثارگری و جانفشانی فروگذار نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: این فتح کبیر دسته گلی به پیشگاه تمام بهای پرداختگان جبهه مقاومت و آزادگی، بویژه خانواده های معظم شهیدان مدافع حرم است.

** مدافعان حرم با اذن ولی امر مسلمین در مقابل سلاح های پیشرفته داعش ایستادگی کردند
رئیس بسیج دانشجویی استان البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت که مدافعان حرم با اذن ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی سردار اسلام قاسم سلیمانی به دلیل حقانیت و اعتقادی که به خدواند دارند توانستند در مقابل سلاح های پیشرفته داعش ایستادگی کنند.
مرتضی هاشمی افزود: داعش جوانه ی آمریکایی که به اظهارات رئیس جمهور فعلی امریکا تخم آن را باراک اوباما کاشته بود که با هدف نهایی نا امنیتی ایران وارد منطقه شد و توسط اتاق فکر واشنگتین رهبری و مدیرت می شد.
وی اظهار داشت: گروه تروریستی به اصطلاح اسلامی داعش که با هدف نابودی اسلام و به ابتذال کشیدن کلمه اسلام سعی در وحشی نشان دادن اسلام کرد و با این نام گذاری خود هدف نهایی اش نا امنی در ایران بود که با نفوذی که هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد و تفکر پیروزی خون بر شمشیر مدافعان حرم مانع از پرورش بیش از حد گروه تروریستی داعش شدند.
هاشمی ادامه داد: گروه تروریستی داعش به عنوان سردمدار بحران در منطقه بدون حمایت آمریکا و آل سعود نمی توانست تاکنون دوام بیاورد؛ این نیروهای تروریستی تاکنون باعث کشتار بسیاری از کودکان بی گناه شده اند که خوی وحشی گری این گروه تروریستی نشانه ای از خوی حیوانی آن است.
وی افزود: اسناد فاش شده در فضای مجازی و فیلم ها، دلایلی منطقی مبنی بر حضور و کمک هلیکوپترهای آمریکایی در کمک به مجروحین و جابه جایی فرماندهان نظامی داعش یکی از دلایل کلیدی مبنی بر همکاری داعش و آمریکا است.
رئیس بسیج دانشجویی استان البرز بیان داشت: در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته ترامپ اعلام کرد که اوباما باید محاکمه شود چون داعش را به وجود آورد و امروز پای آن به پایتخت های کشورهای غربی رسیده است که این خود سندی بر همکاری امریکا و داعش است.
هاشمی در پایان گفت: مدافعان حرم با اذن ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای و فرماندهی سردار اسلام قاسم سلیمانی و شر این گروه تروریستی رو از منطقه کم کنند و کشورهای غربی بدانند تا ولایت رهبری چون امام خامنه ای بر مسلمین برقرار است و سربازان امام زمان برای جان نثاری برای حفظ اسلام ناب محمدی هستند هیچ نیرنگ و دسیسه ای نمی تواند کوچکترین خدشه ای بر جمهوری اسلامی ایران وارد کند.
6156 /1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند