Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@09:27:11 GMT

سکه در حراج، گران‌تر از بازار فروش رفت!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۱۴۷۱

سکه در حراج، گران‌تر از بازار فروش رفت!

حراجی سکه در حالی امروز در بانک کارگشایی برگزار شد که طی این پنج مرحله تا بیش از ۲۰ هزار قطعه سکه فروش رفت. قیمت تمام سکه در حراجی پنجم در برخی مواقع تا یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان یعنی قیمتی بالاتر از بازار فروخته شده است.

ایران آنلاین /با توجه به صعودی شدن قیمت سکه در ماه‌های اخیر و رکوردشکنی‌های این کالا در نهایت بانک مرکزی از هفته گذشته عرضه سکه از طریق حراجی در بانک کارگشایی را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تاکنون پنج مرحله حراجی برگزار شد که در همه آنها قیمت‌های پایه تا حدود ۲۰۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ روز بازار اعلام اما در نهایت قیمت نهایی فروش حتی بالاتر از نرخ بازار نیز ثبت شده است.

بر اساس اطلاعاتی که سلیمانی، مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد، برای حراجی امروز(دوشنبه) بیش از ۴۰۰۰ قطعه سکه فروخته شده است. بر این اساس حدود ۱۹۲۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی فروش رفته که پایه قیمت آن از سوی بانک مرکزی یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان تعیین شده بود اما در نهایت حداقل قیمت هر قطعه یک میلیون ۴۰۶ هزار و حداکثر تا یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان و بالاتر از بازار فروخته شد. قیمت تمام سکه در بازار امروز تا یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین برای نیم سکه حدود۲۳۰۰ قطعه فروش رفته که قیمت پایه آن ۵۸۷ هزار تومان اعلام شد و در نهایت بین ۶۹۵ هزار تا ۷۱۶ هزار تومان فروش رفته است. قیمت نیم سکه امروز در بازار حدود ۷۰۵ هزار تومان بود.

در مجموع با وجود اینکه پنج حراجی برگزار شده همچنان قیمت سکه بالا بوده و نسبت به روز اول تغییری نداشته است. این در حالی است که مدیرعامل بانک کارگشایی عنوان می‌کند در نتیجه برگزاری حراجی‌ها بیش از ۶۰ هزار تومان از حباب سکه شکسته شده اما اینکه چرا قیمت همچنان هم‌طراز روزهای ابتدایی بوده و در بازار گاها با افزایش مواجه شده به دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین افزایش هرچند اندک قیمت دلار بوده است.

قبل از برگزاری مرحله اول حراجی، حباب سکه حدود ۲۰۰ هزار تومان اعلام و مدیرعامل بانک کارگشایی پیش‌بینی کرده بود که با برپایی حراجی‌ها تا ۵۰ درصد این حباب از بین برود.

حراجی سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در بانک کارگشایی انجام می‌شود و فعلا پایانی برای آن اعلام نشده و ادامه خواهد داشت اما برای چهارشنبه هفته جاری با توجه به تعطیلی که وجود دارد تاکنون اعلامی مبنی بر تغییر زمان از سوی بانک مرکزی به بانک کارگشایی اعلام نشده و در این حالت لغو خواهد بود. در هر حراجی که حدود دو ساعت به طول می‌انجامد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شده بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی از سکه نیم و تمام بهار آزادی به حراج گذاشته می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار

طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ایران بیست حراج حضوری شمش طلا طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت برگزار کرد و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی این ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در نخستین حراج شمش طلا عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله ایران به قیمت‌های روز نزدیک است.

بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا معامله‌شده در مرکز مبادله و اختلاف آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد (۶۶ هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود ۵۷ هزار و ۴۳۰ تومان) نیز با نزدیک به ۱۷ درصد در حراج هفدهم که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، به ثبت رسید. 

 مرکز مبادله حراج شمش را با نرخ دلاری معادل ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که اختلاف نزدیک به ۷ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد (۵۴ هزار و ۵۰ تومان) در آن روز داشت؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در بیستمین حراج مرکز مبادله که در چهار اردیبهشت صورت گرفت نیز قیمت روز دلار بازار آزاد (۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان) اختلاف ۱۳ درصدی با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان) داشت. 

این در حالی است که نرخ دلار رسمی اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در این مدت در نیمه اول کانال ۴۰ هزار دلاری نوسان داشت و امروز در کانال ۴۴ هزار تومانی قرار دارد.

قرار است بیست‌ویکمین حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شود.

tags # طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»