Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:48:37 GMT

کي‌روش: بازي با مراکش حکم فينال را دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۲۰۱۲

کي‌روش: بازي با مراکش حکم فينال را دارد

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعد از جلسه با مهدي تاج گفت: سطح بازيکنان داخلي براي جام جهاني کافي نيست. تنها يک راه حل داريم که از مربيان محترم باشگاه‌ها تقاضاي کمک کنيم تا بعد از هر بازي ليگ، يک تا يک روز و نيم بازيکنان مدنظرمان را در اختيار تيم ملي قرار دهند که در اختيار ما باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، کارلوس کي‌روش بعد از جلسه طولاني‌اش با مهدي تاج درباره برنامه‌ريزي براي آماده سازي هر چه بهتر تيم ملي و برگزاري بازي‌هاي دوستانه با تيم‌هاي خوب دنيا، اظهار کرد: در درجه اول يک سخن خاص و ويژه با دوست عزيزم علي جوادي (مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال) دارم که عهده‌دار مسئوليت روابط عمومي فدراسيون فوتبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌هاي طولاني در گذشته داشتيم و امروز هم درباره تيم ملي با او صحبت کرديم. اطمينان داريم که حضور او باعث موفقيت‌هاي زيادي خواهد بود. حالا درباره تيم ملي صحبت کنيم. جلسه امروز فقط ادامه جلسه ابتدايي با رييس فدراسيون فوتبال بود که در مسکو داشتيم.
* برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي را با جزييات کامل بررسي کرديم
او ادامه داد: اين جلسه، نيمه دوم جلسه‌اي بود که در مسکو داشتيم. اين فرصت را داشتيم که به صورت شفاف درباره مسائل گذشته صحبت کنيم. بايد خيلي شفاف درباره آينده تيم ملي هم صحبت کنيم. درباره برنامه‌هاي آماده سازي تيم ملي بايد گفت که با جزييات کامل و اهميت زياد آنها را بررسي کرديم چون بسيار مهم است.
سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: مطمئنا خانواده فوتبال ايران موافق است که در گروه سخت و بسيار دشواري قرار داريم و کار سختي پيش روي تيم ملي است. وقتي صحبت از دشواري کارمان در جام جهاني مي‌شود اگر همه ما دست به دست هم بدهيم، باز هم کارمان سخت است و باز هم کافي نيست. در نتيجه قبل از جام جهاني بايد کنار هم باشيم. کار بسيار سختي پيش رو داريم البته چيزي غير ممکن نيست. همه يک هدف داريم و آن صعود به مرحله بعد جام جهاني است.
* در ماه مارس دو بازي دوستانه خواهيم داشت
کي‌روش اظهار کرد: کار پيش روي ما بسيار دشوار است. هدف اول ما اين است که بازيکنان براي رقابت پيش رو آمادگي کامل را داشته باشند چون سطح رقابت بسيار بالا است. در ماه مارس همان طور که با تاج مرور کرديم، دو بازي دوستانه و تدارکاتي با تيم‌هايي که نحوه بازي تيم‌هاي آمريکاي لاتين و اروپا را دارند، خواهيم داشت.
* با برنامه AFC مشکل داريم
سرمربي تيم ملي گفت: در ماه مي 2018، قبل از جام جهاني مشکل بزرگي داريم. AFC هنوز بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را به تعويق نينداخته و اين مشکل هنوز پابرجا است. به خاطر اين که آن تاريخ‌ها خارج از روزهاي فيفا دي است امکان اين را خواهيم داشت که از کشورهاي همسايه دعوت کنيم تا در مرحله اول قبل از جام جهاني بازي کنند. کشورهايي مثل سوريه، قطر يا امارات خواهند بود که مي‌توانند در تهران بازي کنند. بعد از آن سه بازي دوستانه ديگر خواهيم داشت. بايد با تيم‌هايي بازي کنيم که حالت تيم‌هاي شمال آفريقا را داشته باشند. تيم‌هايي مانند مصر تونس و الجزاير که مانند مراکش هستند.
* بازيکنان داخلي بعد هر بازي يک روز در اختيار ما باشند
کي‌روش گفت: در ارديبهشت سال آينده با بازي‌هاي ليگ قهرمانان اروپا تداخل داريم و بازيکنان خارجي را نداريم. بايد براي بازيکنان داخلي برنامه ريزي کنيم چون سطح بازيکنان داخلي براي جام جهاني کافي نيست. بايد براي آنها برنامه ريزي کنيم. تنها يک راه حل داريم که از باشگاه‌ها و مربيان محترم تقاضاي کمک کنيم. همکاري ما با باشگاه‌ها اين است که بعد از هر بازي ليگ، يک تا يک روز و نيم بازيکنان مدنظرمان را در اختيار تيم ملي قرار دهند که بازيکنان در اختيار ما باشند.
* بايد بازيکنان را به سطح جام جهاني برسانيم
او گفت: فرض کنيد باشگاهي روز پنج‌شنبه بازي دارد. بازيکنان جمعه بعد از ظهر در اختيار ما هستند و شنبه بعد از ظهر به باشگاه خود مي‌روند. اگر جمعه بازي کنند، شنبه بعد از ظهر در اختيار ما باشند، يک‌شنبه صبح کارشان را انجام دهند و بعد از ظهر به تيم خود بروند. اين برنامه‌ها از اولين ماه سال ميلادي انجام مي‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. اگر اين کار را کنيم، شانس‌مان را تقويت مي‌کنيم. گروه دشواري داريم و شانس‌مان کم خواهد بود. بايد بازيکنان را به سطح جام جهاني برسانيم.
* مربيان به 36 سال تجربه من اعتماد کنند
کي‌روش گفت: با مربيان صحبت مي‌کنم که به ما اعتماد کنند. ما به هيچ ‌وجه تداخلي با سطح آمادگي بازيکنان نخواهيم داشت. اميدوار خواهم بود که مربيان به من اعتماد کنند. با 36 سال تجربه به من اعتماد کنند که چه کار مي‌کنم. با اين همکاري دو طرفه و سراسر اعتماد مي‌توانيم همکاري خوبي داشته باشيم.
جوادي، مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال در اين لحظه درباره برنامه کي‌روش گفت: اين برنامه به خاطر اين است که بازيکنان از نظر ذهني آماده شوند. در اين برنامه آنها مصدوم نمي‌شوند و تمرين نمي‌کنند.
* جام جهاني يک چالش سراسر جذابيت است
او ادامه داد: بگذاريد اين طور مطرح کنيم. مقابل اسپانيا، پرتغال و مراکش بازي مي‌کنيم. اسپانيا و پرتغال مدعيان قهرماني جام جهاني هستند و مراکش بهترين تيم آفريقا است. اين يک چالش سراسر جذابيت خواهد بود. اين بهترين تجربه کاري خود من و يک اتفاق خوب براي تيم ملي خواهد بود. اگر با اين برنامه موافقت نکنند، شانس کمي خواهيم داشت.
کي‌روش در پاسخ به اين سوال که براي شبيه سازي بازي با پرتغال و اسپانيا چه تيم‌هايي را مدنظر دارد، گفت: تيم‌هايي که يک فوتبال لاتين بازي کنند. ترکيه، روماني، صربستان و حتي ايتاليا اين طور بازي مي‌کنند. بستگي به فرصت‌ها دارد که با کدام تيم به قطعيت برسيم. اين گونه تيم‌ها براي آماده‌سازي ديدار با پرتغال و اسپانيا خوب هستند. جام جهاني براي ما با مراکش شروع مي‌شود و بازي با مراکش حکم فينال را دارد.
* پرتغال گربه است اما هميشه گربه نمي‌برد
کي روش درباره سبک متفاوت حريفان تيم ملي در دوره گذشته و شباهت سبک اسپانيا و پرتغال گفت: اين دو تيم برترين تيم‌هاي جهان هستند. مقابل قهرمان اروپا و قهرمان سابق جهان بازي مي‌کنيم. آنها در بدو ورود به مسکو مدعي قهرماني هستند. تصور کنيد چقدر منابع مالي احتياج بود تا مقابل پرتغال و اسپانيا بازي کنيم. مقابل آنها رايگان بازي مي‌کنيم. همه بازيکنان ما براي بازي با پرتغال و اسپانيا سراسر هيجان هستند. خود من هم در جواني همين حس را داشتم. دو تيم قدرتمند جهان حريف ما هستند. در ليگ برتر هم همين طور است. پرسپوليس بهترين تيم است اما آنها هميشه قهرمان نمي‌شوند. اين گونه بازي‌ها حکم داستان موش و گربه را دارد.
او ادامه داد: پرتغال گربه خواهد بود و ما نقش ديگري داريم اما هميشه گربه نمي‌برد (با خنده).
درادامه خبرنگاري به کي‌روش گفت که فدراسيون فوتبال به برانکو گفته قراردادش را تمديد نکند تا بعد از جام جهاني سرمربي تيم ملي شود. پيش از اين که سرمربي تيم ملي به اين سوال پاسخ دهد، مدير روابط عمومي فدراسيون گفت: اين شيطنت رسانه‌اي است. چنين مطلبي صحت ندارد. هيچ مشکلي با کي‌روش نداريم.
* در غياب بازيکنان تيم‌هاي آسيايي، پشه مي‌گيريم!
در ادامه کي‌روش گفت: بهتر است که بهترين برگ‌هاي خودمان را براي جام جهاني نگه داريم و کارت آس را آن‌جا رو کنيم. اگر بهترين مربي را هم داشته باشيد مانند اين است که شما بهترين آشپز را داريد اما وقتي تجهيزات نباشد او نمي‌تواند حتي تخم مرغ درست کند. در ماه مي کادر خوبي داريم. همه هستند اما بازيکنان در اختيار تيم ملي نيستند و بازيکنان استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي و ذوب آهن در ليگ قهرمانان هستند. در عوض ما هم ‌پشه مي‌گيريم چون پشه زياد است. همه بايد اهميت آماده‌سازي در ماه‌هاي دي، بهمن، اسفند و فروردين را درک کنند. اين برنامه مانند يک تيوب غريق نجات خواهد بود.
او ادامه داد: يک بار ديگر به آقاي جوادي تبريک مي‌گويم. يک بار ديگر بسيار حائز اهميت است که از باشگاه‌ها درخواست کنم برنامه آماده سازي ما را درک کنند. اگر اين برنامه پيش برود، شانس صعود ما افزايش پيدا مي‌کند.
* بازيکنان ليگ فقط توانايي 65 دقيقه دويدن دارند
سرمربي تيم ملي درباره جو سازي برخي در آستانه حضور تيم ملي در جام جهاني و اظهارات لوپتگي مبني بر اين که ايران بازيکنان و مربي خوبي دارد و در راه صعود شکست نخورده گفت: مطمئنا آنها شروع کردند که تيم‌ها را آناليز کنند. همان طور که ما مطالعه و بررسي تيم‌ها را شروع کرديم. راجع به اسپانيا و پرتغال همه چيز را مي‌دانيم. مراکش را هم به خوبي آناليز مي‌کنيم. اگر روز، روز شما باشد مي‌توانيد موفق شويد. ولي نمي‌توان بازي را در 60 دقيقه انجام داد به خاطر اين که اگر واقع گرا باشيم، بازيکنان شاغل در ليگ برتر آمادگي بازي در 60 تا 65 دقيقه را دارند. اگر داوران قبول مي‌کردند که 65 دقيقه بازي کنيم، من مشکلي نداشتم.
او با نام بردن از بازيکناني مانند ترابي، حسيني، ابراهيمي، عبدالله زاده و ... گفت: اين بازيکنان نياز به کار بيشتر دارند. اگر مقابل جوردي آلبا بازي کنيم، او 60 بار رفت و آمد دارد. اگر مدافع راست ما يعني غفوري 45 بار بدود، آيا من بايد به جاي او بدوم يا مي‌توانيم به جوادي بگوييم بدود. مي‌توانيم من و جوادي دقايق را تقسيم کنيم. صحبت فوتبال خوب نيست بلکه صبحت اين است که در طول بازي بتوانند بدوند. باز هم تکرار مي‌کنم مطلب کليدي، آماده سازي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

کد خبر 6088382 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است
  • شمسایی: هیچوقت از پنالتی‌ها خوشم نمی‌آمد
  • شمسایی: مشتاقانه منتظر فینال و هواداران تایلندی هستم
  • بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • صحبت‌های شمسایی پس از صعود به فینال آسیا
  • شمسایی: بازی در آسیا سخت و نزدیک شده است
  • شمسایی: بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا