Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@05:31:48 GMT

پایان هفته بارانی در 20 استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۳۰۴۲

پایان هفته بارانی در 20 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف در ۲۰ استان کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبرداد و گفت: دمای هوای نیمه غربی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی به همراه کاهش دما در روزهای پایانی هفته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:


بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز سه‌شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 4 تا 8 درجه افزایش می‌یابد که به‌طور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه وزش باد در روی عراق شدت می‌گیرد که احتمالاً موجب گرد و خاک در این مناطق شده و در این صورت استان‌های ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از شامگاه چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش 5 تا 10 درجه دما پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد؛ روز جمعه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران تشدید می‌شود.

پنج شنبه مورخ 16 آذر 96: بارش باران و برف در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا  به شکل باران و سپس به‌تدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می‌شود و همچنین بارش قابل ملاحظه باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب. جمعه مورخ 17 آذر 96 : بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز و  بارش برف در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استانهای تهران، البرز و سمنان.

مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه است که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال غرب و غرب کشور در روز شنبه بین 5 تا 10 درجه زیر صفر باشد.

وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد کرد، بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود. منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ١٥ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی قوی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش‌بینی می‌شود که منجر به صدور هشدار نارنجی برای بیش از ٢٠ استان کشور و صدور هشدار قرمز برای بارش پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی اضافه کرد: طی چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) فعالیت موج بارشی قوی در نیمه غربی کشور، بخش‌های جنوب غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج گسترش به مناطق مرکزی و شرقی کشور موجب بارش‌های رگباری شدید، تندباد، رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ می‌شود. شدت بارش‌ها طی پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات کهگلیویه و بویر احمد موجب جاری شدن سیلاب‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها و رانش و لغزش و ریزش سنگ می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: طی جمعه و شنبه شاخه شمالی این موج بارشی، موجب وقوع رگبارهای شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات غرب، شمال غرب، پهنه کوهستانی البرز و مناطق شمال شرق کشور می‌شود. در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف و احتمال وقوع بهمن مساعد است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی پنجشنبه افزایش ابر و مه آلود شدن، افزایش سرعت باد و در بعضی ساعت‌ها وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و طی جمعه و شنبه آسمان ابری و مه آلود، به تناوب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در قله‌های مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: از پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، پروازهای تفریحی نامساعد و با انواع مخاطره‌ها از جمله مه آلودشدن و کاهش دید، خطر اصابت صاعقه، درگیرشدن با بارش‌های سیل آسا، تگرگ، تندباد و در مناطق مستعد بارش برف و بهمن همراه است بنابراین از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • آخرین وضعیت راه و جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده های ٢٠ استان کشور
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • هوای همدان تا شنبه بارانی است
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان/ ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • بارش شدید برف و باران در این مناطق/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود