Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@07:46:11 GMT

سهم استان تهران از صادرات کشور چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۵۴۶۸

سهم استان تهران از صادرات کشور چقدر است؟

«محمدرضا مس فروش» روز دوشنبه در همایش معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران برگزار شد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت پارسال پیگیری چهار طرح در حوه اقتصاد مقاومتی و امسال نیز پیگیری پنج طرح را به استان تهران واگذار کرده که دو پروژه مربوط به رونق تولید است. 


وی با بیان اینکه در سطح کشور 160 هزار میلیارد ریال برای رونق تولید در نظر گرفته شده است، افزود: با وجود برخی مشکلات در تامین منابع مالی، بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان تهران به طرح های رونق تولید پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مس فروش اظهار داشت: براساس بخشنامه، وجود بدهی های پیشین برای واحدهای تولیدی نباید مانعی برای دریافت تسهیلات جدید برای تولید باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه قرار است 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به اصناف پرداخت، ابراز امیدواری کرد که این رقم سال آینده در اختیار اصناف قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران با بیان اینکه طرح سیمان جزء طرح های ملی است، گفت:13 کوره سیمان در استان تهران وجود دارد و این طرح در استان به پایان رسیده است. 
وی گفت: صادرات کالا از استان تهران به بیش از 130 کشور جهان انجام می شود که محصولات پتروشیمی 14.5 درصد از کل صادرات استان تهران و فرش 2.5 درصد و در محصولات کشاورزی پنج درصد و صنایع غذایی 6 درصد صادرات استان تهران را تشکل می دهد.
مس فروش ارزش صادرات هشت ماهه استان تهران را 9 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: در تلاش هستیم تا میزان صادرات این استان را تا پایان سال جاری به 16. میلیارد دلار برسانیم.

فعالان اقتصادی در خارج از کشور آتش به اختیار عمل می کنند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: یکی از مشکلات اساسی صادرات کشور نبود راهبرد مشخص برای حضور در بازارهای خارجی است. 
«محمدرضا پورابراهیمی» اظهار داشت: فعالان اقتصادی ما در خارج از کشور «آتش به اختیار» عمل می کنند و به جای رقابت با رقیبان خارجی خود با یکدیگر رقابت و خودزنی می کنند و در خارج از کشور عملیات انتحاری انجام می دهند. 
وی اظهار داشت: وضعیت تراز بازرگانی ما در هشت ماهه امسال منفی چهار میلیارد دلار بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دلیل کاهش حجم صادرات باید بررسی شود زیرا با استمرار این وضعیت این نگرانی وجود دارد که تراز منفی بخش بازرگانی به 6 میلیارد دلار برسد. 
پورابراهیمی با بیان اینکه وزارت امورخارجه بیشتر بر امور سیاسی تمرکز دارد، گفت: یکی از موضوعات اساسی و مورد پیگیری ما این است که وزارت امور خارجه دیپلماسی اقتصادی را هم مدنظر قرار دهد، البته اصلاح ساختار انجام شده و معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه ایجاد شده است. 
وی تاکید کرد: نباید اجازه تخریب بازارهای خارجی را به صادرکنندگان بدهیم و مسئولان دولتی و غیردولتی باید این مورد را پیگیری کنند. 
پورابراهیمی اظهارداشت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که پیشنهادهای بخش خصوصی و دولتی را برای تقویت صادرات و حضور در بازارهای جهانی تصویب کند. 
وی با بیان اینکه در پرداخت مشوق های صادراتی باید تحول جدی ایجاد شود گفت: متاسفانه به دلایل مختلف مشوق های صادراتی پرداخت نشده که البته ناشی از محدودیت‌های بودجه‌ای دولت است و برای حل این موضوع راهکارهایی از سوی مجلس پیشنهاد شده است. 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: پیشنهاد ما این است که به جای گره زدن مشوق های صادراتی به بودجه، آنها را به پرداخت ها گره بزنیم و تهاتر ایجاد کنیم و پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی از تهاتر پرداخت های فعال اقتصادی به گمرک و یا سازمان امور مالیاتی محقق شود. 
وی با بیان اینکه تامین منابع صادراتی یکی از دغدغه های صادرکنندگان است، گفت: ظرفیت‌هایی که در حوزه اقتصادی برای تامین منابع صادراتی وجود دارد همچون نرخ تسهیلات بانکی بالاست و بنابراین کاهش نرخ تسهیلات متناسب با کاهش نرخ سود سپرده‌ها در دستور کار مجلس قرار دارد. 
به گفته پورابراهیمی، متوسط نرخ تامین مالی در کشور چهار تا پنج برابر سایر کشورهاست و در نتیجه صادرکنندگان قدرت رقابت خود را از دست می‌دهند. 
وی با بیان اینکه کاهش سود سپرده‌ها باید منجر به کاهش سود تسهیلات پرداختی شود، افزود: مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که برای نخستین بار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از 17 صادرکننده برتر تجلیل شد و سه فعال اقتصادی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
این صادر کنندگان در حوزه های تولید و صادرات لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دستی، پتروشیمی، نساجی، فلزات، خودرو و قطعات یدکی فعالند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست