Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه طی هفته گذشته نشستی بین اعضای کمیته‌های مختلف ستاد مرکزی اربعین تشکیل و آسیب‌ها و نقاط قوت اربعین امسال بررسی شد، گفت: در این نشست مقرر شد چند کارگروه ویژه برای بررسی آسیب‌ها و تهدیدهایی که اربعین با آن مواجه هست تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا پایان دی ماه برنامه هایی که اجرا شده آسیب شناسی و بررسی شود و تهدیدها از جمله تهدیدهای محیطی، فضای مجازی، فضاهای رسانه ای و ... علیه اربعین مورد بررسی قرار گرفته و در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار داده شوند.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین آسیب فرهنگی اربعین امسال چه موضوعی بود؟ گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که امسال بود، در سال‌های گذشته هم بوده اما وسعت و حجم برخی آسیب‌ها تغییر کرده است؛ اما مشکل جدیدی که امسال نسبت به سال‌های گذشته به صورت جدی‌تر با آن مواجه بودیم تخریب گسترده زیارت اربعین در فضای مجازی بود.

وی تصریح کرد: این پدیده جدیدی بود که وسعت زیادی داشت. در سال‌های گذشته شاهد این حجم از تبلیغات علیه اساس زیارت اربعین نبودیم اما امسال گروهی که مسئول رصد فضای مجازی بودند اعلام کردند میزان و حجم تخریبی که علیه زیارت اربعین وجود داشت بی‌سابقه بود.  

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: البته امسال تعداد زائران بیشتر و حرکت آنها به صورت منظم‌تر و بهتر بود ولی هجمه‌ها هم بی سابقه بوده است. البته هر سال شاهد چنین تخریب‌هایی در حج بودیم اما کمتر در بحث زیارت شاهد این تخریب‌ها و تبلیغات سوء و دروغ علیه ایرانی‌ها بودیم.

وی در خصوص منشأ سایت‌هایی که دست به تخریب اصل زیارت اربعین می‌زدند گفت: این سایت‌ها فارسی زبان بودند البته بخش بیشتر این سایت‌ها توسط افرادی از خارج کشور اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به سایر آسیب‌های موجود در اربعین گفت: فعالیت گروه‌های انحرافی، ترویج و ترغیب بخشی از آئین و مراسم خرافی و برخی تخریب‌ها علیه قومیت‌های مختلف از جمله سایر آسیب‌ها بود که امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده اما همچنان وجود داشته است.

وی افزود: در برخی حوزه‌های رفتاری هم به دلیل اختلاف فرهنگی و آشنا نبودن با آئین‌ها و سنت‌های فرهنگی مردم عراق مشکلات و آسیب‌هایی بروز می کرد، اما در کل شرایط نسبت به سال گذشته بهتر بود. همینکه سفر قانونی سرعت گرفته، موکب‌های ایرانی‌ها شناسنامه دار شده و پیوست فرهنگی داشتند نشان دهنده پیشرفت است البته هنوز جای کار زیادی وجود دارد و لازم است در حوزه‌های فرهنگی فرهنگ‌سازی‌ها تداوم داشته باشد.  

 مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه در پایان سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد حضرت رسول(ص) گفت: بر این اساس برنامه‌هایی در عتبه‌های مقدسه و نیز در خیمه‌گاه پیش بینی شده است که با حضور زائران، سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود. در شهر کاظمین نیز در هتل‌ها مراسم جشن برگزار خواهدشد.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.   در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.   وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.   سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.   وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.   نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.   بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.   در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب